ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 6 آبان 1399     |     کد : 193959

سامسونگ و دانشگاه استنفورد نمایشگر مخصوص واقعیت مجازی می‌سازند

شرکت سامسونگ و دانشگاه استنفورد در حال ساخت یک نمایشگر با ۱۰ هزار پیکسل در اینچ(PPI) هستند که می‌تواند به نمایش تصاویر واقعیت مجازی(VR) به شکل بی عیب و نقص منجر شود.

شرکت سامسونگ و دانشگاه استنفورد در حال ساخت یک نمایشگر با ۱۰ هزار پیکسل در اینچ(PPI) هستند که می‌تواند به نمایش تصاویر واقعیت مجازی(VR) به شکل بی عیب و نقص منجر شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، اگر از طرفداران فناوری واقعیت مجازی درباره بزرگترین اشتیاق آنها به حل یک مشکل بزرگ در این فناوری بپرسید، احتمالاً به مشکل شکاف‌های بین پیکسل هایی که هنگام مشاهده نمایشگر بسیار نزدیک به چشمشان دیده می‌شود، اشاره می‌کنند.

اکنون شرکت سامسونگ و دانشگاه استنفورد به فکر حل این مشکل افتاده‌اند و راه حل آنها ممکن است کاملاً این معضل را از بین ببرد. آنها یک فناوری OLED را توسعه داده‌اند که از رزولوشن حداکثر ۱۰ هزار پیکسل به ازای هر اینچ پشتیبانی می‌کند که بالاتر از هر نمایشگر دیگری در جهان است، چه رسد به آنچه در نمایشگرهای هدست‌های VR مانند Oculus Quest ۲ می‌بینیم.

این فناوری OLED جدید از نوارهایی برای انتشار نور سفید بین لایه‌های: بازتابنده، نقره و فلز بازتابنده با موج‌هایی به اندازه نانو استفاده می‌کند. این "متاسطح نوری" خصوصیات بازتابنده را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود تا رنگ‌های خاص در پیکسل‌ها نمایان شوند. این طراحی، تراکم پیکسلی بسیار بالاتری را نسبت به آنچه در نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند مشاهده می‌کنیم، فراهم می‌کند، اما از کاهش کیفیت بر اثر تغییر زاویه دید مانند آنچه در درصدی از تلویزیون‌ها دیده می‌شود، خبری نیست.

این فناوری برای نمایش واقعیت مجازی(VR) و واقعیت افزوده(AR) ایده آل است و یک تصویر تقریباً بی‌عیب و نقص ایجاد می‌کند که در آن پیکسل‌های جداگانه دیده نمی‌شود.

البته ممکن است تا رسیدن این فناوری به بازار چند سال طول بکشد، چرا که به قدرت محاسباتی بسیار بیشتری نیاز دارد، اما دیگر مانعی بر سر راه فناوری OLED وجود نخواهد داشت.

این فناوری همچنین عملی‌تر از آن است که تصور می‌شود. شرکت سامسونگ در حال حاضر روی یک نمایشگر "تمام اندازه" با استفاده از فناوری ۱۰ هزار PPI کار می‌کند و طراحی موج‌ها در فلز بازتابنده، تولید در مقیاس بزرگ را ممکن می‌کند.


نوشته شده در   سه شنبه 6 آبان 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode