ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 26 مرداد 1399     |     کد : 193296

طرح عظیم عاشورایی ۱۳۸۱ در مرند اجرا می‌شود

طرح عظیم عاشورایی ۱۳۸۱ در ایام محرم در شهرستان مرند اجرا می‌شود.

 طرح عظیم عاشورایی ۱۳۸۱ در ایام محرم در شهرستان مرند اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، دیشب در جلسه جمعی از علما و روحانیون شهرستان مرند ابراز داشت: دهه اول محرم به نام امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و قیام‌امام حسین (ع) نیز برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت پیامبر و اهل بیت بود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت ملی برای حراست و حفظ حیات دیگر واجبات است و هر کسی که این فریضه را به جای آورد نماینده خدا روی زمین است و کسانی که نسبت به این مسئله بی‌توجه و بی‌تفاوت باشند مورد لعن قرار گرفته‌اند.

امام جمعه مرند تاکید کرد: منکرات در جامعه افزایش پیدا کرده که انتظار می‌رود روحانیون و مبلغان آثار منفی ترک امر به معروف و نهی از منکر را برای مردم تبیین کنند.

وی در ادامه با اشاره به شیوع کرونا در جامعه و همزمانی آن با ماه محرم خاطرنشان کرد: دشمنان برای بدنام کردن اسلام می‌خواهند عافیت و عزاداری برای امام حسین را مقابل هم قرار دهند البته عزاداری امام حسین نباید تعطیل شود مراسم عزاداری باید به گونه‌ای برگزار شود که سلامتی مردم به خطر نیفتد.

وی افزود: نذورات مردم در ایام محرم می‌تواند در مسیر بهداشت و سلامت و تهیه اقلام بهداشتی هزینه شود.

امام جمعه مرند همچنین از اجرای طرح عاشورایی ۱۳۸۱ در این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: طرح عظیم عاشورایی ۱۳۸۱ در هزار و سیصد و هشتاد و یکمین سالگرد عاشورای حسینی با اهدای ۱۳۸۱ بسته معیشتی به نیازمندان در شهرستان مرند برگزار می‌شود.

راه اندازی مدرسه امر به معروف در آذربایجان شرقی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین است این فریضه در بین مردم به خوبی تبیین نشده است و این مسئله در ذهن مردم به بگیر و ببند یا برخورد عملی یا تنش و دعوا خلاصه می‌شود.

حجت الاسلام نستوه افزود: اگر حکماً و امرا و علما به راه راست بروند اثر وضعی آن اصلاح عموم مردم و جامعه است.

وی تاکید کرد: باید مردم را دعوت به مطالبه گری کنیم و در بین طلاب و روحانیون روحیه مطالبه‌گری تقویت شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: ماده ۹ قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان منکر می‌گوید هیچکس نمی‌تواند مانع امر به معروف و نهی از منکر شود و می‌توان نسبت به آن اعلام جرم کرده و با مسببین آن برخورد کرد.

وی همچنین گفت: گروه‌های جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می‌شود که آموزش‌های لازم نیز ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام نستوه ادامه داد: طرح مدرسه امر به معروف و نهی از منکر نیست پس از تصویب در استان آذربایجان شرقی برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود چراکه مدارس بهترین مکان برای آموزش این فریضه الهی هستند.


نوشته شده در   يکشنبه 26 مرداد 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode