ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 21 مرداد 1399     |     کد : 193246

در جلسه کارگروه عزاداری ماه محرم مرند مطرح شد؛

مراسم شبیه خوانی و دسته روی در ایام محرم ممنوع است

کارگروه عزاداری ماه محرم شهرستان مرند اعلام کرد شبیه خوانی و دسته روی در ایام محرم و صفر ممنوع در این شهرستان است.

کارگروه عزاداری ماه محرم شهرستان مرند اعلام کرد شبیه خوانی و دسته روی در ایام محرم و صفر ممنوع در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند امروز در اولین جلسه کارگروه عزاداری ماه محرم شهرستان مرند ابراز داشت: همه باید در برگزاری مراسم عزاداری تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا کشور باشند.

وی تاکید کرد: مسئولیت فرهنگی این مسئله بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است اما صرفاً با شعار و توصیه امکان پذیر نیست و نیازمند برخی امور اجرایی است.

امام جمعه مرند تاکید کرد: عزاداری امام حسین (ع) باید صورت بگیرد اما حفظ سلامتی مردم بسیار مهم است و رسانه‌ها باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند. حجت الاسلام و المسلمین نعمت زاده عنوان کرد: نذورات مراسم عزاداری به سمت نهضت احسان و تعاون هدایت شود و مردم می‌توانند نذورات را در مسیر اقلام بهداشتی هزینه کنند.

وی همچنین تصریح کرد: آموزش و پرورش در زمینه در اختیار گذاشتن مدارس به هیأت عزاداری مشارکت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نعمت زاده تصریح کرد: شیعه مکتب اخلاق و گذشت و انسان دوستی است و تکریم شعائر الهی از واجبات است.

وی همچنین گفت: محدودیت عزاداری در ایام کرونا باید در تزئین چهره شهری جبران شود و شهرداران مناطق باید نسبت به این مسئله اهتمام داشته باشند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرند نیز در این جلسه گفت: این جلسه در چهار شهر اقماری شهرستان مرند برگزار شده و مسئولین هیأت مذهبی توجیه شده‌اند.

حجت‌الاسلام جلیل پورتقی با اشاره به تدوین منشور سوگواری محرم در شهرستان مرند ابراز داشت: نذورات به سمت تقویت رزمایش کمک مومنانه برود.

وی تهیه و توزیع اقلام بهداشتی بین عزاداران، استفاده از ماسک به صورت مستمر، برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز، استفاده از یک چهارم ظرفیت در مساجد و فضاهای سرپوشیده و کاهش مدت زمان عزاداری حداکثر در دو ساعت را از دیگر موارد منشور سوگواری محرم بر شمرد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان مرند تاکید کرد: جابجایی هیأت مذهبی و دسته روی و برگزاری شبیه خوانی در ایام محرم و صفر امسال ممنوع است.

افراد مسن در مراسم عزاداری شرکت نکنند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرند نیز تاکید کرد: افراد مسن و بیمار در مراسم عزاداری شرکت نکنند.

طاهری تاکید کرد: احسان و نذورات نیز با رعایت مسائل بهداشتی توزیع شود.

وی گفت: نگرانی ما از شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری نیست بلکه نگرانی بیشتر از تماشاگران این مراسم است که باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند باید مکانی مشخص شود تا در طول دو ساعت برگزاری مراسم فاصله اجتماعی اجرایی شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرند گفت: حضور مهمانان و مرندی‌های ساکن دیگر شهرها در مراسم عزاداری شهرستان مرند باید ساماندهی شود.

همچنین معاون فرماندار شهرستان مرند تاکید کرد: برگزارکنندگان مراسم سوگواری در ایام محرم و صفر باید حتماً از تبلیغات اسلامی مجوز بگیرند و شبکه بهداشت و درمان نیز به آنها نظارت داشته باشد.

شیخ پور تاکید کرد: هیأت‌های زنجیر زنی از زنجیرهای مشترک استفاده نکنند.

رئیس شورای هیأت مذهبی شهرستان مرند نیز گفت: مراسم شاه حسین گویان با توجه به پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده و ضرورت رعایت فاصله ۲ متری در مناطق آذربایجان قابل اجرا نیست.

قاسم زحمت یار گفت: شرایط منبرها نیز باید به طور شفاف در منشور عزاداری ذکر شود.

وی گفت: اجرای نذورات سالیانه در روستای محبوب آباد و انامق مرند باید به طور مشخص تعیین تکلیف شود چرا که هر ساله بسیار مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد که با شرایط ایام کرونایی امکان برگزاری چنین تجمعاتی وجود ندارد.


نوشته شده در   سه شنبه 21 مرداد 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode