ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 29 اسفند 1402
سه شنبه 29 اسفند 1402
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 6 تير 1399     |     کد : 192770

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

نهادهای فرهنگی کشور از کم‌ترین امکانات برخوردار هستند

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه نهادهای فرهنگی در کشورمان از کم‌ترین امکانات برخوردار هستند.

ایسنا/آذربایجان شرقی: مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه نهادهای فرهنگی در کشورمان از کم‌ترین امکانات برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام حسن شعبانی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ششم تیر ماه با اشاره به نامگذاری اول تیر ماه به عنوان روز تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: اول تیر ماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در کشور به دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: این سازمان انقلابی و تلاشگر در راستای تبلیع معارف اهل بیت و اسلام ناب در اول تیر ماه ۱۳۶۰ تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، شعبانی با تاکید بر اینکه علما معارف اهل بیت را همیشه پایدار نگه داشتند، گفت: مصداق تشکیل حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی به رهبری عالم فیلسوف، مرجع تقلید، عارف به تمام معنا و حکیم الهی در ایران محقق و حاکمیتی بنیانگذاری شد که مصداق به عینیت رساندان احکام و آیات الهی بود.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران، علاوه بر تقلید، مسایل حاکمیتی نیز بر عهده علما بود، از این رو این قشر موثر و عالم همواره مورد هدف نوک پیکان حمله دشمنان بودند.

وی بیان کرد: با وجود تبلیغات سنگین دشمن علیه علما، این قشر همچنان مورد اعتمادترین قشر در میان مردم هستند که مسایل اساسی زندگیشان را با علما مطرح می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تاکید کرد: جایگاه علما در میان مردم عمیق‌تر از چیزی است که دشمنان تصور می‌کنند.

وی متذکر شد: همانگونه که بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز فرمودند، سازمان تبلیغات اسلامی، وجهه اصلی را بر تبلیغ اسلام گذاشته است؛ اسلامی که اختلاطی، محدود به حسینیه‌ها و آمیخته به اشرافیت نبوده و اسکتبار ستیز، عدالت طلب و مطالبه‌گر است.

وی با اشاره به رویکردهای اجرایی سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: سعی داریم تا به طلاب جوان انتقال دهیم که برای موفقیت، در متن زندگی مردم حضور داشته باشند و خودشان را محدود به مساجد نکنند.

شعبانی افزود: امروز بهترین الگویی که می‌تواند به طلاب جوان در امر تبلیغ کمک کند، الگویی است که ضمن تازه بودن، ریشه عمیقی در سیره علمای گذشته دارد.

وی با بیان اینکه دشمن در مسئله کرونا تلاش کرد تا دین را کهنه و ناکارآمد نشان دهد، گفت: دشمن سبب خیر شد و حسینیه‌ها، روحانیون، هیات‌ها، حسینیه‌ها و مساجد محور حل مشکلات مردم شدند.


نوشته شده در   جمعه 6 تير 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode