ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1390     |     کد : 19273

هيتلر بلژيك‌ و هلند را اشغال كرد

71 سال پيش در روز 10 مه سال 1940 ميلادي به دستور آدولف هيتلر ارتش آلمان نازي جبهه متفقين ، فرانسه و بريتانيا را شكافت و كشورهاي بلژيك و هلند را تصرف كرد. ارتش مكانيزه آلمان نازي به سرعت به سوي مرزهاي فرانسه و هلند پيشروي كرد.در آن زمان فقط 7 ماه از آغاز جنگ جهاني دوم سپري شده بود.

جام جم آنلاين: 71 سال پيش در روز 10 مه سال 1940 ميلادي به دستور آدولف هيتلر ارتش آلمان نازي جبهه متفقين ، فرانسه و بريتانيا را شكافت و كشورهاي بلژيك و هلند را تصرف كرد. ارتش مكانيزه آلمان نازي به سرعت به سوي مرزهاي فرانسه و هلند پيشروي كرد.در آن زمان فقط 7 ماه از آغاز جنگ جهاني دوم سپري شده بود.
كشور بلژيك از آغاز جنگ اعلام بي طرفي كرده بود و مردم بلژيك تصور مي كردند در پناه سياست بي طرفي مي توانند از بلاياي اين جنگ خانمانسوز و خونين در امان بمانند.

اما هزاران سرباز ورماخت ، ارتش آلمان و نيروي زرهي آن به سرعت سراسر خاك بلژيك را تصرف كرده و به سوي مرزهاي فرانسه پيشروي كردند.

در جريان چند روز بين 8 تا 10 ميليون بلژيكي و فرانسوي زير آتش توپخانه و بمباران نيروي هوايي آلمان آواره جاده ها شدند و با فرار به سوي جنوب تلاش مي كردند ، پناهگاهي را بيابند.

هواپيماهاي آلماني با به صدا درآوردن آژيرهاي خود كه لقب «شيپورهاي اريحا» را داشتند به سوي موج آوارگان بخت برگشته شيرجه رفته و آنها را به مسلسل مي بستند.

در عين حال ارتش آلمان با هجوم همه جانبه كشور كوچك هلند را نيز اشغال كرد.ويلهلمينا ملكه هلند روز 14 مه 1940 به لندن پناهنده شد و روز بعد يعني 15 مه ارتش هلند تسليم گرديد.

در بلژيك هرگونه مقاومتي بي فايده بود و حتي نيروهاي بريتانيايي و فرانسوي نيز از اين كشور عقب نشيني كرده و به داخل خاك فرانسه رفته بودند.

لئوپولد سوم پادشاه بلژيك كه كشورش را ترك نكرده بود ، فرمان تسليم ارتش بلژيك را در شب 27 مه امضا كرد.

به اين ترتيب ، در روز 10 مه سال 1940 ميلادي در حالي كه فقط 7 ماه از آغاز جنگ جهاني دوم مي گذشت ارتش آلمان نازي به فرمان هيتلر جبهه متفقين را مي شكافد و كشورهاي بلژيك و هلند را تصرف مي كند.

ده ها هزار نفر از مردم اين 2 كشور كوچك در نخستين روزهاي حمله آلمان نازي بر اثر بمباران سنگين شهرها كشته مي شوند.پس از اين 2 كشور نوبت فرانسه مي رسد كه ظرف مدت كوتاهي به اشغال نازي ها درآيد.


نوشته شده در   سه شنبه 20 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode