ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 فروردين 1399     |     کد : 191890

جزئیات ساخت ایستگاه فضایی در ماه اعلام شد

گزارش جدید ناسا جزئیات طرح احداث ایستگاه هایی در ماه و ارسال فضانوردان به ماه و مریخ برای انجام عملیات اکتشافی را توضیح داده است.

گزارش جدید ناسا جزئیات طرح احداث ایستگاه هایی در ماه و ارسال فضانوردان به ماه و مریخ برای انجام عملیات اکتشافی را توضیح داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز،  ناسا گزارشی درباره نحوه ساخت ایستگاه هایی در  ماه منتشر کرده تا فضانوردان را از آنجا برای اکتشاف به مریخ بفرستد. این بخشی از برنامه آرتمیس است.

فراهم شدن شرایط حضور طولانی مدت در فضا به انسان کمک می کند تا به نقاط دور دست منظومه شمسی برود و همچنین اطلاعات بیشتری درباره ماه به دست آورد.

بخشی از طرح ایستگاه های ماه شامل عناصری مانند وسایل نقلیه برای انتقال فضانوردان به سطح ماه هستند. علاوه بر آن مقرهایی متحرک به فضانوردان کمک می کند تا به مدت ۴۵ روز روی سطح ماه سفر کنند. از سوی دیگر ایستگاه های دائمی در ماه نیز  می توانند در کوتاه مدت میزبان ۴ فضانورد باشند.

 در این گزارش استراتژی با ۳ حوزه برای اکتشافات بلند مدت در پروژه آرتمیس تعریف شده است. این حوزه ها شامل مدار زمین، ماه و مریخ هستند. هدف اصلی پروژه نیز ترویج تجاری سازی مدار زمین، تشویق شرکت ها به استفاده از فضا برای انجام تحقیقات است. مرحله بعد عملیات اکتشافی در ماه به وسیله ربات ها است، مانند کاوشگر ٰVIPER که وظیفه آن جستجو برای آب است.

در مرحله بعد فضانوردان روی سطح ماه فرود می آیند تا ملزومات اکتشافات در مریخ را فراهم کنند. پس از آن عملیات اکتشاف رباتیک در مریخ، زمینه را برای حضور فضانوردان در سیاره سرخ فراهم می کند.

 جیم بریدنستاین در بیانیه ای می گوید: ما اکنون آماده مرحله بعدی اکتشافات فضایی هستیم.  در سال های آینده آرتمیس برنامه راهنمای ماست و ما سعی می کنیم اکتشافات فضایی بیشتری انجام دهیم.

شیوا سعیدی قوی اندام

 


نوشته شده در   دوشنبه 18 فروردين 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode