ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 ارديبهشت 1390     |     کد : 19183

ژاپني‌ها وارد رآکتور فوکوشيما شدند

گروهی از مهندسان نیروگاه اتمی فوکوشیما برای اولین بار پس از وقوع زمین لرزه بزرگی که در 11 مارچ 2011 در ژاپن رخ داد وارد یکی از رآکتورهای این نیروگاه شدند.

 
جام جم آنلاين: گروهی از مهندسان نیروگاه اتمی فوکوشیما برای اولین بار پس از وقوع زمین لرزه بزرگی که در 11 مارچ 2011 در ژاپن رخ داد وارد یکی از رآکتورهای این نیروگاه شدند.
به گزارش مهر، این مهندسان با نصب سیستم تهویه ای برای جداسازی مواد رادیو اکتیو از هوا توانستند به این رآکتور قدم بگذارند. زمین لرزه سیستم خنک کننده این رآکتور را از کار انداخته و منجر به داغ شدن لوله های سوخت رسانی شده بود.

سطح تشعشعات رادیواکتیو در درون رآکتور باید پیش از اینکه سیستم خنک کننده جدید نصب شود تا حد قابل توجهی پایین بیاید. رآکتور شماره 1 یکی از رآکتورهایی است که در اثر انفجار ناشی از زمین لرزه و سونامی آسیب دیده است و پس از این رویداد متصدیان نیروگاه برای خنک نگه داشتن رآکتور به صورت مداوم آب را به این ساختار پمپ کرده اند.

شرکت Tepco اعلام کرده است در مجموع 12 مهندس در قالب تیمهای کوچکی که هر 10 دقیقه نوبت را تعویض می کردند، به مدت یک ساعت درون رآکتور به فعالیت پرداخته اند و بر اساس گزارشهای ارائه شده در حال حاضر سیستم تهویه و فیلترهای آن به خوبی کار می کنند.

به گفته این شرکت تهویه کامل هوای آلوده درون رآکتور، فیلتر کردن و تصفیه کردن و در نهایت بازگرداندن هوای تصفیه شده به درون رآکتور به سه روز زمان نیاز خواهد داشت. به این شکل مهندسان قادر خواهند بود برای مدت طولانی تر در داخل رآکتور باقی بمانند.

شرکت Tepco در حال حاضر در سه رآکتور دیگر این نیروگاه نیز با مشکلی مشابه دست به گریبان بوده و در عین حال با بحران دیگری درباره سرنوشت آب آلوده ای که از رآکتور شماره 2 تخلیه شده و در مخازن ایمنی نگهداری می شود نیز مواجه است. این شرکت اعلام کرده قصد دارد این بحران را مهار کرده و تا پایان سال جاری این نیروگاه را به آرامی غیر فعال کند اما بسیاری در توانایی این شرکت برای مهار بحران تردید دارند.

بر اساس گزارش دیسکاوری، در پی زمین لرزه 9 ریشتری و سونامی فجیعی که در 11 مارچ 2011 ژاپن را مورد هجوم خود قرار داد تا کنون 14 هزار و 785 نفر کشته و 10 هزار و 271 نفر مفقود شده اند. بر اساس تخمینها ژاپن برای بهبود یافتن از این فاجعه طبیعی باید 300 میلیارد دلار هزینه کند، هزینه ای که این رویداد طبیعی را به یکی از گران قیمت ترین فجایع تاریخ تبدیل کرده است.


نوشته شده در   يکشنبه 18 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode