ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 3 بهمن 1398     |     کد : 190879

سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی؛

آذربایجان شرقی رتبه دوم کاهش تصادفات در سطح کشور/ کدام خودروها بیشتر در جاده استان تصادف کرده اند

سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: در ده ماهه اول سال 98، آمار تردد وسایل نقلیه 188 میلیون و 632 هزار و 893 مورد است که نسبت به سال قبل با افزایش 4درصدی مواجه هستیم با توجه به آمارهای موجود، آذربایجان شرقی دومین استانی است که رتبه کاهش تصادفات را کسب کرده است.

    سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: در ده ماهه اول سال 98، آمار تردد وسایل نقلیه 188 میلیون و 632 هزار و 893 مورد است که نسبت به سال قبل با افزایش 4درصدی مواجه هستیم با توجه به آمارهای موجود، آذربایجان شرقی دومین استانی است که رتبه کاهش تصادفات را کسب کرده است.

به گزارش نصر، "رضا کریمی نژاد"در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه به بزرگ ترین هدف که پلیس راه اشاره کرد و گفت: هدف پلیس راه استان کاهش تصادفات و سوانج جاده ای است.
وی با اشاره به اینکه  تصادفات هشت درصد از تولید ناخالصی کشور را هدر می دهد، اذعان کرد: یک نفر کشته 5.2 میلیارد تومان به جامعه هزینه دارد؛ متاسفانه در سال 97 در سطح کشور 17 هزار نفر بر اثر سانحه تصادف کشته شده اند. در این راستا 33 سازمان نقش قابل توجهی را در کاهش سوانح تصادفات دارند که تنها 7 دستگاه نقش بیشتری نسبت به بقیه دستگاه ها ایفا می کنند.

افزایش قیمت بنزین و کاهش سه درصدی تصادفات جاده ای
کریمی نژاد با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین منجر به کاهش سه درصد از تصادفات شده است، تصریح کرد: با توجه به میزان تعداد جمعیت و حجم ترافیکی یکی ار برنامه های ما استفاده از هوشمند سازی جاده ها است که باید زیرساخت های آن را هرچه سریعتر فراهم سازیم.
وی ابراز کرد: اکنون 85 درصد از کار گواهینامه ها به صورت سیستمی انجام می شود و در واقع روش های سنتی دیگر جوابگوی حجم ترافیکی استان و کشور نیست؛ با توجه به نتایج پلیس راهور، در ده ماهه اول سال جاری، 65 درصد از تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهر ها اتفاق افتاده است که از عمده دلایل آن می توان به ساخت و ساز های غیر مجاز، رمپ های غیر مجاز، تابلو های نامناسب اشاره کرد.
سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از نقش رسانه ها در امر اطلاع رسانی و ارتقای فرهنگ سازی گفت: در بحث فرهنگ سازی پلیس راه استان جملاتی را با عناوین "تصادف، تصادفی نیست"، "دو سی سی احتیاط بیشتر، ده کیلومتر کمتر"، "آن سوی خط ممتد، حیاط شما نیست"، برای کمپین ایمنی و ارتقا فرهنگ سازی انجام داده ایم.
رضا کریمی نژاد با اشاره به آمار خلافی های استان افزود: آمار خلافی های بالای یک میلیون در ده ماهه سال 98 در استان نزدیک سه هزار و 193 مورد می باشد، این خلافی ها همچنین وضعیت جوی و ترافیکی محور های استان، توسط 24 مورد دوربین نظارتی تصویری نصب شده در نقاط مختلف استان، پایش و کنترل می شوند.
وی اظهار کرد: سیستم توزین در حین حرکت یا WIM به صورت باسکول هایی در ورودی های پلیس راه استان قرار گرفته است که مجاز یا غیرمجاز بودن وزن خودرو را به پلیس اعلام می کند.
کریمی نژاد به افزایش چهار درصدی آمار تردد در سالجاری اشاره کرد و اذعان کرد: در ده ماهه اول سال 98، آمار تردد وسایل نقلیه 188 میلیون و 632 هزار و 893 مورد است که نسبت به سال قبل با افزایش 4درصدی مواجه هستیم با توجه به آمارهای موجود، آذربایجان شرقی دومین استانی است که رتبه کاهش تصادفات را کسب کرده است که در این بین  59 درصد از تصادفات در راه های اصلی استان، 18 درصد راه های روستایی، 14 درصد راه های فرعی و 9 درصد در آزاد راه ها اتفاق افتاده است.
وی در پایان اضافه کرد: از نظر گروه خودرویی پژو، وانت، موتور سیکلت و پراید به ترتیب بیشترین نوع وسیله نقلیه در تصادفات هستند و بیشترین ساعت تصادفات از ساعت 16 شروع و تا ساعت 20 ادامه می یابد .


نوشته شده در   پنجشنبه 3 بهمن 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode