ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 16 آذر 1398     |     کد : 190290

حجت الاسلام پورموسوی:

حضرت معصومه عالمه اهل بیت، عابده ،محدثه ،صدیقه و معصومه هستند

یک کارشناس دینی در برنامه «فردای بهاری» رادیو گفت وگو گفت:حضرت معصومه عالمه اهل بیت، عابده ،محدثه ،صدیقه و معصومه هستند.

یک کارشناس دینی در برنامه «فردای بهاری» رادیو گفت وگو گفت:حضرت معصومه عالمه اهل بیت، عابده ،محدثه ،صدیقه و معصومه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام پورموسوی در مصاحبه با برنامه «فردای بهاری» رادیو گفت وگو با اشاره به فرا رسیدن وفات حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: ایشان  بانویی هستند که چهار امام معصوم در وصف ایشان سخن گفته اند و زیارت نامه ایشان از امام رضا (ع) برادر بزرگوارشان به ما رسیده است که در آن نکات قابل توجهی در مورد حضرت معصومه(س)  مطرح شده است.

وی افزود: امام رضا (ع) برای اینکه مقام و جایگاه خواهرشان را به دیگران نشان دهند،از حضرت معصومه(س) می‌خواهند که ایشان را شفاعت کنند.حضرت معصومه عالمه اهل بیت، عابده ،محدثه ،صدیقه و معصومه هستند.

در بخشی دیگر از برنامه فردای بهاری از آنتن رادیو گفت و گو کارشناس مسائل دینی، با اشاره به نظارت شدید خلیفه عباسی بر فعالیت های  امام حسن عسکری (ع) در سامرا تصریح کرد:اختناق و کنترل شدید حاکمان زمان باعث شده بود که شیعیان نتوانند به راحتی با این امام بزرگوار  در ارتباط باشند و با محدودیت‌های جدی در این زمینه مواجه بودند.

حجت الاسلام ابطحی، در تشریح ویژگی های دوران امامت، امام حسن عسکری (ع) گفت : وقتی خلیفه  وقت عباسی، برای کنترل و نظارت بیشتر امام هادی (ع) را  به سامرا منتقل کردند، فرزندان این امام بزرگوار از جمله امام حسن عسکری(ع)  نیز  به همراه ایشان به سامرا آمدند و از همان زمان تحت نظارت شدید جاسوسان خلیفه عباسی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه اختناق شدید و کنترل حاکمان آن زمان در مورد ایشان آنقدر زیاد بود که شیعیان به راحتی نمی‌توانستند با امام ارتباط بگیرند ادامه داد: این اختناق به حدی بود که‌ حضرت امام‌حسن عسکری(ع)، خودشان به شیعیان توصیه می کردند که در مکان های عمومی به ما سلام نکنید و از ما دور باشید چرا که اگر جاسوسان حکومت خلیفه عباسی بفهمند شما با ما ارتباط دارید، برای شما  مشکل و دردسر ایجاد می کنند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه در این شرایط امام حسن عسکری(ع)  رسالت بزرگی بر دوش داشتند و  آن زمینه‌سازی غیبت فرزندشان حضرت مهدی(عج) بود، افزود:  جاسوسان حکومت این مسئله را به دقت پیگیری می کردند که  اگر فرزند پسری از امام‌حسن‌عسکری(ع)  متولد شود در همان ابتدای تولد آن فرزند را از بین ببرند تا از تحقق پیشگویی ها و روایت هایی که در مورد وجود حضرت مهدی(عج) مطرح شده بود، جلوگیری کنند.

حجت الاسلام ابطحی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد :علی رغم وجود خفقان شدید امام حسن عسکری به وظایف خود در رسیدگی به وضعیت شیعیان عمل می کردند و تلاش داشتند که با آنها از طریق وکلایی که به شهرهای مختلف می فرستادند یا از طریق نامه نگاری ارتباط شان را حفظ کنند .


نوشته شده در   شنبه 16 آذر 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode