ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 آبان 1398     |     کد : 189894

حجت الاسلام قمی خبر داد؛

عزم جدی سازمان تبلیغات اسلامی برای فعالیت در عرصه‌های نوین تبلیغی

حجت الاسلام قمی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برای فعالیت در عرصه‌های نوین تبلیغی و صنایع فرهنگی عزم جدی دارد و منفعل نیست.

حجت الاسلام قمی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برای فعالیت در عرصه‌های نوین تبلیغی و صنایع فرهنگی عزم جدی دارد و منفعل نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی در نخستین جلسه همکاری‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی، تبلیغ دین را یکی از مهم‌ترین لازمه‌های دستگاه حوزه و نهاد علم دین دانست و اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، تبلیغ لازمه اصلی و حقیقی علم دین است. یعنی تبلیغ رسالت درجه دو طلاب نیست، بلکه سطحی از تبلیغ متوجه همه طلاب، حتی شاغلان حوزوی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به ساحت‌های مختلف تبلیغ که برای طلاب وجود دارد، بیان داشت: طلاب و روحانیون باید سررشته‌دار فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی در کشور باشند.

وی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی برای فعالیت در عرصه‌های نوین تبلیغی عزم جدی دارد، گفت: برای این که بتوانیم با ابزارهای مختلف رسانه‌ای، فرهنگی و هنری وارد عرصه‌های جدید صنایع فرهنگی و امور تبلیغی بشویم، برنامه‌های جدی داریم و در این راستا مرکز رصد فرهنگی ایجاد شده است. در لشکرکشی بزرگ فرهنگی که می‌خواهد مسیر پیچیده تمدن سازی را دنبال کند، نباید منفعل باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی در بخش دیگری از سخنان خود آمادگی سازمان تبلیغات اسلامی را برای توسعه همکاری با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه اعلام کرد و گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی، اتفاق‌های بزرگی باید در حوزه‌های علمیه رقم بخورد و دستگاه‌های حاکمیتی باید در این مساله کمک کنند. سازمان تبلیغات اسلامی با اراده قدرتمند، فراتر از قالب‌های تفاهم نامه و برنامه‌های ۵ ساله می‌تواند در این اتفاق مهم حیات بشری نقش‌آفرینی کند.چشم‌های امید زیادی به اتفاق تحولی در حوزه‌های علمیه دوخته شده و ما توقع داریم در این اتفاق تحولی سهیم باشیم.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه میان سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: درست است که برنامه ۵ ساله میان این دو نهاد به تفاهم می‌رسد ولی امیدواریم پایان سال ۹۹ اولین ثمره این برنامه‌ها ملموس و قابل ارزیابی باشد.

توسعه همکاری‌های سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

روسای سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بر لزوم همکاری و تعامل میان این دو نهاد حوزوی تاکید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی روز یکشنبه در جلسه مشترک مدیران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی ابراز امیدواری کرد که همکاری و تعامل این دو نهاد حوزوی رو به گسترش و مثال زدنی باشد.

وی افزود: ما اراده جدی برای تقویت تعامل با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه داریم و معتقدیم که این همکاری نباید در حد تفاهم‌نامه و قرارداد بسنده شود. زمینه‌های همکاری، گسترده است و امیدواریم قدم‌های مشترک در مسیر رسالت انقلاب اسلامی و کلمه حق برداریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مورد ارائه خدمات به همسران طلاب، اظهار کرد: توقع این است که همسران طلاب بعد از شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارت‌های زندگی مشترک، این آموزه‌ها را در محل زندگی خودشان به سایر خانواده‌ها ارائه کنند، چراکه ما معتقدیم خانواده روحانیون باید سررشته‌دار تبلیغ باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز در این جلسه بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های دو این دو نهاد حوزوی تاکید کرد و افزود: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آمادگی دارد با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری گسترده‌ای داشته باشد.ما برنامه‌هایی در عرصه‌های حمایت از مبلغان برتر و روحانیون مستقر، استفاده از ظرفیت‌های نهادها و... داریم که سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند در اجرای این برنامه‌ها تعامل خوبی داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، بخشی از مشکلات طلاب و خانواده‌های آنها برطرف شود.

در پایان این جلسه تفاهم نامه همکاری میان سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به امضای روسای این دو نهاد رسید.

امضای تفاهم‌نامه جامع همکاری مشترک میان سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه

در نخستین جلسه ستاد همکاری‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی، تفاهم‌نامه جامع همکاری مشترک میان این دو نهاد به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، اولین جلسه ستاد همکاری‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی، روز یکشنبه با حضور آیت‌الله علیرضا اعرافی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی و معاونان این دو نهاد حوزوی تشکیل شد.

در این جلسه تفاهم‌نامه جامع همکاری مشترک به منظور گسترش و ارتقای سطح همکاری و بهره گیری مناسب از ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌های این دو نهاد در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی - تبلیغی، هنری و رسانه‌ای به امضاء رسید.

همکاری در تالیف، ترجمه و نشر معارف ناب اسلامی، شناسایی و بکارگیری اندیشمندان، فضلا و اساتید در جلسات علمی و ترویجی، توانمندسازی مهارتی و معرفتی حوزویان متناسب با نیازهای جدید تبلیغ دین و شبهات روز، تسهیل ارتقاء تحصیلی مبلغان، رصد و نیازسنجی وضعیت فرهنگی کشور و تعیین اولویت‌های تحقیقاتی مشترک، برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و کرسی‌های نظریه پردازی در موضوعات مورد توافق طرفین و حمایت از طرح‌های پژوهشی مورد نیاز با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت از جمله محورهای علمی، آموزشی و پژوهشی این تفاهم نامه است.

همچنین بهینه سازی، هماهنگی و ارتقای مجموعه های فعال در زمینه پاسخگویی به شبهات، برنامه‌ریزی جهت حضور پایدار طلاب و روحانیون در آموزش و پژوهش و ارتقای کمی و کیفی مدارس وابسته به مرکز مدیریت و سازمان و گسترش روابط پژوهشی انجمن‌های علمی حوزه با مراکز پژوهشی سازمان در این تفاهم‌نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

دیگر محورهای فرهنگی، هنری و تبلیغی این تفاهم‌نامه شامل توسعه و ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی روحانیون در مساجد و هیئات بر پایه امامت، راه‌اندازی، حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تبلیغی در حوزه عمومی و تخصصی، تدوین و اجرای مدل تحول اجتماعی با موضوع نهاد دین به‌ویژه مسجد، تربیت و توانمندسازی طلاب در حوزه تبلیغ نوین با تکیه بر هنر و رسانه انقلابی در عرصه‌های داخلی و بین المللی، حمایت و تشویق از تشکل‌های فرهنگی با تاکید بر تشکل‌های فعال در حوزه خدمات اجتماعی و گفتمان انقلاب اسلامی، جذب و سازماندهی فضلا و دانش آموختگان حوزه جهت حضور هدفمند تبلیغی در نقاط مورد نیاز سراسر کشور، ارتقای مهارتی و ماموریتی ائمه جماعات و علمای بلاد و جذب روحانیون نخبرای حضور موثر تبلیغی در محلات شهری و روستایی، ترویج گسترده مفاهیم قرآنی بر پایه نهضت تفسیر قرآن کریم با بهره گیری از مفسرین و مراکز تخصصی و تقویت مراکز مشاوره دینی با بهره گیری از ظرفیت مراکز مشاوره حوزه‌های علمیه است.

از جمله محورهای اجرائی، مدیریتی و رسانه‌ای این تفاهم نامه استفاده متقابل از ظرفیت‌ها و اماکن آموزشی، پژوهشی، اردویی و رفاهی، پوشش خبری مشترک رسانه‌ای برنامه‌ها و فعالیت‌ها و گفتمان‌های مورد نظر، برگزاری جلسات هم اندیشی بین معاونین و مدیران ارشد یکدیگر جهت هم افزایی و تبادل اطلاعات، بهره برداری مناسب از منابع انسانی حوزه‌ها در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی، با هماهنگی کانون دانش آموختگان حوزه، تسهیل و توسعه بکارگیری طلاب به‌عنوان نیروهای امریه در فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی، علمی و پژوهشی، تبادل بانک‌های اطلاعاتی مرتبط و ایجاد بانک ایده‌های فرهنگی و تبلیغی مفید، تقویت صندوق‌های توسعه تبلیغی به منظور تامین منابع پایدار مراکز دینی و مساجد کشور و بهره گیری از ظرفیت کانون دانش آموختگان حوزه‌های علمیه در تامین نیروی انسانی کارآمد عرصه تبلیغ است.


نوشته شده در   دوشنبه 13 آبان 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode