ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 9 آبان 1398     |     کد : 189851

رئیس قوه قضائیه:

اجرای کامل قانون برای همه/ قدرت برای خدمت است

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه اجازه تعطیلی هیچ کارگاه و یا کارخانه ای را نمی دهیم، گفت: قانون باید در همه بخش های کشور به صورت کامل اجرا شود.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه اجازه تعطیلی هیچ کارگاه و یا کارخانه ای را نمی دهیم، گفت: قانون باید در همه بخش های کشور به صورت کامل اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز پنج شنبه در دیدار با صنعتگران استان آذربایجان شرقی در تبریز گفت:‌ قانون کسب و کار می بایست به صورت کامل اجرایی شود.

وی افزود: اگر در قانون کسب و کار برای بخش صنعت گفته شده است که باید ۴۰ درصد اعتبار به این بخش داده شود یا در بخش کشاورزی، باید این قوانین به اجرا در آید. نباید اجازه واردات بی رویه را داد. ورادات بی رویه کمر تولید را می‌شکند.

رئیسی با تاکید بر اینکه در بحث بیمه و مالیات باید در دستگاه‌های تصمیم ساز، تصمیم گیر و اجرایی این مباحث مورد بحث و اجرا در آید، گفت: ادارات و سازمان‌های ما در اجرای قانون باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: قضات ما باید در مسائل تخصصی(اقتصادی) از کارشناسان امین و متخصص استفاده کنند.

اجازه نمی دهیم کارگاه و کارخانه‌ای تعطیل شود

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ما از سرمایه گذاری حمایت می کنیم، افزود:‌ باید مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شود. تاخیرهای ایجاد شده در کار تولید کننده باید از بین برود.

وی ابراز داشت:‌هیچ یک از کارفرمایان و تولید گران آماده رشوه دادن نیستند اما بروکراسی پیچیده اداری موجب این امر شده است.

وی گفت:‌ به سازمان بازرسی تاکید شده است که بخشی به عنوان حمایت از تولید کنندگان ایجاد شود. به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که هیچ کارگاه و کارخانه‌ای تعطیل شود

وی گفت: در استان آذربایجان شرقی بیش از ۳۲ کارگاه و کارخانه در حال تعطیلی با همت دادگستری استان  دوباره فعال شده است.

جایگاه قدرت برای خدمت به مردم است نه سوء استفاده از آن

رئیسی در خصوص کارخانه ماشین سازی تبریز نیز گفت: در بحث ماشین سازی تبریز، واگذاری غلط و غیرقانونی موجب این مشکلات شده بود. فردی که اهلیت ندارد را به عنوان مدیر کارخانه انتصاب کرده بودند که با ورود دستگاه قضایی تخلفات وی نمایان شد. خوشبختانه امروز وضعیت کارخانه خوب بوده و کارگران در حال تولید بودند.

وی ادامه داد: برخی از پرونده‌های ما مربوط به چند نرخی بودن ارز است و این موضوع باید حل شود. چند نرخی بودن ارز موجب تولید پرونده در قوه قضاییه شده است.

رئیس قوه قضاییه همچنین گفت:‌ در بحث خرید تضمینی گندم باید دستگاه‌های اجرایی به این موضوع رسیدگی کنند ما نیز پیگیر مشکلات کشاورزان در کل کشور خواهیم بود. هیچ کس نباید از جایگاه قدرت خود سوء استفاده کند. نباید حقوق مردم را مورد تهدید قرار دهیم. جایگاه قدرت ما برای خدمت به مردم است نه سوء استفاده از آن.


نوشته شده در   پنجشنبه 9 آبان 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode