ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 ارديبهشت 1390     |     کد : 18576

شكست تجاوز نظامي امريكا در صحراي طبس در سال 1359 هجري شمسي

بيابان طبس، بهترين راوي معجزه اي است که دل تاريخ را به لرزه در آورد.

بيابان طبس، بهترين راوي معجزه اي است که دل تاريخ را به لرزه در آورد.

تفسير آية « و مَکَرُوا و مَکر الله و الله خيرُ الماکرين » را بايد از کوير تفتيدة طبس پرسيد؛ بيابان خشک طبس، تبلور مرصاد الهي شد براي گرگ هاي در کمين نشسته اي که راوي سياه مرگ بودند.

انگيزه ها و زمينه هاي تجاوز آمريكا:

1ـ پس از فتح لانه جاسوسي (که به تعبير حضرت امام خميني انقلاب دوم نام گرفت) و شكست توطئه هاي مزورانه امريكا در نفوذ و رسوخ و نهايتاً مسخ انقلاب اسلامي از درون و افشاي دستهاي خيانت بارهمساز با شيطان بزرگ و به اسارت گرفتن آنها، تهديدات نظامي و تحريم اقتصادي از ابتدايي ترين اقدامات جهت غلبه براين پيروزي بزرگ و شكست دادن اين نصرالهي بود. همه همپالگي هاي شيطان بزرگ در اين توطئه ها با امريكا همدلي و همكاري داشتند. تبليغات در جهت اين دو توطئه ابتدا بر روي مداخله نظامي تمركز يافت و به اوج خود رسيد وچون دشمن از اين توطئه نتيجه اي نگرفت، به تشديد تبليغات برمسأله تحريم اقتصادي و بسط آن در تمامي كشورهاي هم پيمانش پرداخت واين به دو علت بود: اول آنكه آخرين حيله دشمن بود، دوم انحراف اذهان و افكار عمومي از احتمال حمله نظامي، تا اينكه زمينه ذهني مردم از مسأله منحرف و دشمن خارجي فراموش گردد و به مشكلات داخلي و مسائل اقتصادي معطوف شود.

2ـ از اهم زمينه هايي كه موجبات اين هجوم را فراهم ساخت بايد به شكست كوششهاي ديپلماتيك و طرحهاي امريكا جهت آزادسازي جاسوسان خود اشاره كرد . ( مأموريت افرادي چون رمزي كلارك، هانس، حبيب شطي، بني صدر و قطب زاده)

3ـ در خلال تلاشهاي دشمن و عوامل و ايادي امريكا، يعني گروهكهاي چپ و راست و منافق، اين بار نيز به بهانه حفظ سنگر دانشگاه و مخالفت با تعطيل شدن آن و تقابل با انقلاب فرهنگي، با به راه انداختن هياهوي بسيار به جنگ و جدال و خونريزي وسنگربندي مشغول شدند و آن چنان ماهرانه جو را آماده ساختند كه گويي اين بخش نيز جزئي از طرح كلي تجاوز نظامي بوده است.

4ـ آتش افروزيهاي رژيم بعث عراق در مرزهاي خود با ايران و غائله كردستان شگفتي ماجراي تجاوز وقتي روشن مي شود كه بدانيم دولت تجاوزگر آمريكا در خصوص چنين مأموريتي متجاوز از 5 ماه تمام در صحراهاي آريزونا (جايي كه تقريباً شرايط كوير ايران را داراست) تعليمات پيچيده و فشرده اي را به كماندوهاي خود داده بود و از پيچيده ترين تكنيكهاي نظامي اعم از تسليحات نظامي و دفاعي تا صنايع مدرن هواپيمايي استفاده كرده و بودجه نامحدودي را براي اين عمليات اختصاص داده بود. سازمان هواشناسي امريكا وضع جوي ايران بخصوص منطقه فرود در صحراي طبس را كاملاً مورد پيش بيني علمي قرار داده بود و به علت اين كه هواي آن شب مهتابي بود، ورود هر نوع هواي غير مطلوب و وقوع طوفان بعيد به نظر مي رسيده است.



نكات برجسته ديگر درباره حمله نظامي آمريكا:

نكات مهم ديگري كه از مطالعه اسناد ومدارك به دست آمده و گزارشها و مقالات نوشته شده حاصل شده است به شرح زير است:

1ـ امريكا در واقعه طبس از آخرين امكانات نظامي و تكنيكهاي جنگي استفاده كرد، به طوري كه براي يك چنين عملياتي از طرف كنگره امريكا بودجه هنگفتي در نظر گرفته شده بود.

2ـ بالگردهايي كه براي آزادي جاسوسان امريكايي در نظر گرفته شده بودند، طبق ارزيابي متخصصان امريكايي از بهترين نوع هلي كوپترها و از آخرين مدل آنهابود. بنابراين، مسأله از كار افتادن آنها در جريان عمليات، كاملاً دور از انتظار بوده است.

3ـ شبي كه عمليات نجات درآن به وقوع پيوست مهتابي بود ومعمولاً دراين شبها ازطوفان و بادهاي تند خبري نيست، علاوه بر اين، بر اساس پيش بيني هاي علمي اداره هواشناسي امريكا، در شب عمليات، هواي كوير طوفاني نبوده است!!

4ـ بر اساس ارزيابي كارشناسان، احتمال پيروزي اين طرح از نود درصد به بالا پيش بيني شده بود.

5ـ تهيه كننده وسايل نقليه اي كه مي بايد امريكايي ها را از اطراف تهران به لانه جاسوسي جابجا كند، يك مزدور خود فروخته به نام علي اسلامي وابسته به حزب منحله خلق مسلمان بوده است.

6ـ كشورهاي مصر،عربستان سعودي، تركيه، عمان و پاكستان در اين عمليات امكانات خود را در اختيار امريكا قرار داده بودند.

7ـ با توجه به حساسيت شوروي سابق درباره تحركات امريكايي ها و زير نظرداشتن دائم آنها، بدون شك اين عمليات با توافق و هماهنگي شوروي سابق انجام شده بود.

8ـ جهت فرود اضطراري بالگردها و هواپيماهاي 130 ـ C، 14 منطقه در تهران و حوالي آن در نظر گرفته شده بود.

9ـ در شب حادثه طبس، چراغهاي ورزشگاه شهيد شيرودي روشن بوده است.

10ـ علي اسلامي تهيه كننده اصلي كاميون ها براي حمل آمريكايي ها به تهران، قبل از اشغال لانه جاسوسي در خصوص به راه اندازي تظاهرات عليه امام (ره) وانقلاب اسلامي با سفارت امريكا همكاري نزديك داشته است.

11ـ مزدوران رژيم صهيونيستي در جريان طراحي حمله به طبس نقش بسيار فعالي داشته اند؛ به طوري كه از تجربيات طراحان نقشه حمله به فرودگاه "انتبه" در اوگاندا از جمله "شيمون پرز"، استفاده فراواني شده بود. به هر حال انچه در طبس واقع شد، بدون شك مصداقي ديگر بر سوره فيل بود و 5 ارديبهشت1359 عام الفيل ديگر و "كارتر" نيز مظهر نظام سلطه جهاني، ابرهه اي ديگر، و عنايت و لطف و مرحمت خداوندي بر مؤمنان گسترده . آنچه گذشت نه تنها يك واقعه ساده و زودگذر و فراموش شدني نبود، بلكه تمثيلي و ذكري است هميشگي و ماندني براي كساني كه با چشم دل خويش جز آنچه هست مي بينند و تذكار ديگري است بر اثبات قدرت فائقه و تامه الهي و بر وهن و سستي كيد و مكر دشمنان خدا.


نوشته شده در   دوشنبه 5 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode