ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 ارديبهشت 1390     |     کد : 18521

پدر بازي‌هاي كامپيوتري

اگر از علاقه‌مندان به بازي‌هاي كامپيوتري هستيد شايد نام شيگرو مياموتو را شنيده باشيد. شيگرو مياموتو كه طراح و تهيه‌كننده بازي‌هاي كامپيوتري است، در شانزدهم نوامبر 1952 ميلادي در ژاپن متولد شد.


جام جم آنلاين: اگر از علاقه‌مندان به بازي‌هاي كامپيوتري هستيد شايد نام شيگرو مياموتو را شنيده باشيد. شيگرو مياموتو كه طراح و تهيه‌كننده بازي‌هاي كامپيوتري است، در شانزدهم نوامبر 1952 ميلادي در ژاپن متولد شد.


بسياري از علاقه‌مندان به دنياي فناوري او را به عنوان پدر بازي‌هاي كامپيوتري يا حتي والت‌ديسني دنياي بازي‌هاي كامپيوتري مي‌شناسند.

بازي‌هايي كه توسط مياموتو طراحي مي‌شوند محدوديت زماني و مكاني ندارند و به شيوه خلاقانه طراحي شده‌اند. بازي‌هايي مانند ماريو، وي موزيك، افسانه زلدا و ديگر بازي‌هاي نينتندو از جمله آثار معروف او هستند.

او از جمله افرادي است كه ايده‌هاي خلاقانه و جذابي را در سر مي‌پروراند. بي‌شك او نقش بسيار مهمي در متحول ساختن نينتندو داشته است.

اگر نگاهي به فهرست اسامي باهوش‌ترين افراد دنياي فناوري بيندازيم، نام شيگرو مياموتو را در رتبه نهم اين فهرست خواهيم يافت. شيگرو از كودكي به ماجراجويي و شناخت محيط اطراف خود علاقه‌مند بود.

خانواده شيگرو به دليل زندگي در روستا از زندگي شهري و فناوري روز دنيا به دور بودند. اما شيگرو علاقه زيادي به خريد از مغازه‌هاي بزرگ شهر و تماشاي فيلم‌هاي كارتوني در سينما داشت.

والدين او از زمان كودكي شيگرو آرزو داشتند او روزي بتواند به تحصيلات خود ادامه دهد و به همين علت پس از پايان تحصيلات اوليه شيگرو، براي پيشرفت او در تحصيل به توكيو مهاجرت كردند.

وقتي بازي‌هاي كامپيوتري براي نخستين بار قدم به عرصه زندگي انسان‌ها گذاشتند، شيگرو نيز مانند بسياري از مردم ژاپن به اين بازي‌ها علاقه‌مند شد. او بر اين باور بود كه اين بازي‌ها فراتر از تفريح و سرگرمي هستند.

شيگرو دوست داشت شغلي را براي خود انتخاب كند كه به آن علاقه‌مند باشد.

او پس از فارغ‌التحصيل شدن از دانشگاه در رشته طراحي صنعتي، حدود دو سال بيكار بود و سرانجام در يك كارخانه اسباب‌بازي‌سازي به نام نينتندو كه متعلق به يكي از دوستان پدرش بود مشغول به كار شد و فعاليت خود را به عنوان طراح اسباب‌بازي آغاز كرد تا اين‌كه سرانجام به عنوان يك بازي‌ساز به همكاري خود با اين شركت ادامه داد و به شهرت جهاني دست يافت. اگرچه او همواره خود را كارگر ساده‌اي مي‌داند كه عاشق بازي‌هاي كامپيوتري است.

او مي‌گويد حاضر است بدون دريافت هيچ گونه حق‌الزحمه‌اي هم بازي بسازد. بي‌شك حضور او در نينتندو نقش بسيار مهمي در موفقيت اين شركت داشته است. او كه موفقيت خود را در اين عرصه مديون نينتندو است حاضر نخواهد شد تحت هيچ شرايطي براي شركت‌هاي ديگري به جز نينتندو بازي بسازد.



منابع: Wikipedia و Imdb.com


نوشته شده در   شنبه 3 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode