ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 تير 1397     |     کد : 184218

تشکیل جلسه راه اندازی و ساماندهی موکب های حسینی در شهرستان میانه

سرپرست فرمانداری ویژه میانه: ساماندهی نیروی انسانی و پشتیبانی از ضرورتهای مهم در راستای راه اندازی موکب اربعین حسینی است

سرپرست فرمانداری ویژه میانه: ساماندهی نیروی انسانی و پشتیبانی از ضرورتهای مهم در راستای راه اندازی موکب اربعین حسینی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، جلسه راه اندازی و ساماندهی موکب های اربعین حسینی با حضور حجت‌الاسلام محمدی امام جمعه، حجت‌الاسلام ساعدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی میانه، محمد رضا مشایخی سرپرست فرمانداری میانه و برخس مسئولین شهرستان در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان میانه با اشاره بر ضرورت ساماندهی حداقل یکصد نفر نیروی انسانی و پشتیبانی از موکب تجمع بزرگ اربعین حسینی تاکید کرده گفت: با توجه ویژه به این دو موضوع می توانیم موکب شهرستان میانه را در عراق برپا کنیم.

وی با بیان اینکه پیاده روی و همایش اربعین حسینی مساله بسیار مهمی در دنیای اسلام است، یادآور شد: این همایش اقتدار شیعه است که تک تک زائران در آن نقش دارند و باید از تمام تلاش و توان خود برای برگزاری با کیفیت این مراسم استفاده شود.

مشایخی با بیان اینکه باید از نیروهای کارآمد، مخلص و توانمند برای ارائه خدمت به زائرین شهرستان در اربعین حسینی استفاده کرد افزود: رعایت تکریم زائرین مهمترین موضوع است که نمود عینی آن فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور مورد بازتاب قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به ارزش معنوی و سیاسی این همایش بزرگ اشاره کرده گفت: بازتاب سیاسی این همایش برای کشور ما از اهمیت خاصی برخورداربوده زیرا نهضت انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت حسینی است و بنابراین نیاز است تا ما شیعیان ایران از جمله شهرستان در پشتیبانی از این حرکت بزرگ معنوی و سیاسی سهیم با راه اندازی موکب حسینی برای پذیرایی از زائرین سهیم باشیم.

سرپرست فرمانداری ویژه میانه اضافه کرد: باید در پشتیبانی از راه اندازی این موکب به سمت مردمی کردن آن پیش رفته و برای اطلاع‌رسانی از ظرفیت نماز جمعه و دستگاههای شهرستان بهره ببریم.

وی بهره گیری از مشارکت مردم را مستلزم بسترسازی و اعتمادسازی خوانده گفت: باید از ظرفیت بخشداران در بخش های تابعه شهرستان در جهت جلب مشارکت مردم و خیرین استفاده کنیم زیرا عظمت کار بالا بوده و از امروز باید به جلب مشارکت مردمی اقدام شود تا بتوانیم در خور شان زائرین به پذیرایی از آنها اقدام کنیم.

مشایخی در پایان برپایی موکب به نام شهرستان میانه را ادای دین به دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) عنوان نموده گفت: ما هر چه داریم به برکت خون شهدا و با الهام از نهضت عاشورایی سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) است.


نوشته شده در   چهارشنبه 13 تير 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode