ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 9 بهمن 1387     |     کد : 1842

معرفت قرآني

جلد نخست کتاب معرفت قرآني ياد نگار آيت الله محمد هادي معرفت (ره) ويژه دومين همايش گراميداشت اين عالم قرآن پژوه به کوشش حجت الاسلام علي نصيري منتشر شد.

در اين اثر زندگي علمي و قرآني آيت الله معرفت مورد بحث و بررسي قرار گرفته و متن گفت‌وگويي مفصل با حضرت آيت الله مکارم شيرازي، از مراجع تقليد در مورد خصوصيات آيت الله معرفت منتشر شده است.

سيري در زندگي علمي آيت الله معرفت(ره)، آيت الله معرفت(ره) از منظر اخلاق علمي، ويژگي هاي شخصيتي و نظريه هاي قرآني آيت الله معرفت، آيت الله معرفت(ره) و دفاع از مباني اعتقادي شيعه، استاد معرفت(ره) و دفاع از حريم ولايت ونقش اهل بيت(ع) و صحابه در تفسير قرآن از ديدگاه آيت الله معرفت(ره) از جمله موضوعاتي است كه در اين كتاب مورد بررسي قرار گرفته است.

حجت الاسلام علي اکبر رشاد در مقدمه اين اثر آورده است: «آيت الله معرفت در آغاز کار دانشنامه قرآن‌شناسي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي نقش به سزايي داشت و تا عروج، دمي از کار و تلاش باز نايستاد.

شوق و شيفتگي به کار علمي، پشتکار و پيگيري حوصله سوز در تحقيق، اهتمام به نوآوري مجتهدانه، پشتيباني از آرمان هاي انقلاب اسلامي و انديشه هاي امام خميني (ره) و اطاعت از امر ولايت از مهمترين ويژگي هاي اين قرآن پژوه برجسته است که منشا صدور خدمات خالصانه علمي و فکري بسياري از آن فقيد سعيد گشت.»

نمي از يم معرفت، کتاب شناسي تفصيلي استاد معرفت، نوآوري و نظرات جديد در گفت‌وگو با آيت الله معرفت(ره)، علامه طباطبايي و تفسير الميزان از ديدگاه آيت الله معرفت(ره) و مصاحبه با تني چند از علما و صاحب نظران حوزه پيرامون شخصيت علمي آيت الله معرفت (ره) از ديگر بخش هاي اين كتاب است.

جلد نخست کتاب معرفت قرآني ياد نگار آيت الله محمد هادي معرفت (ره) ويژه دومين همايش گراميداشت اين عالم قرآن پژوه به کوشش حجت الاسلام علي نصيري در 544 صفحه با قطع رقعي براي نخستين بار در سال جاري از سوي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي منتشر شده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 9 بهمن 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode