ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 16 اسفند 1396     |     کد : 182852

جلسه آموزشی رابطین اعتکاف در آذر شهر برگزار شد

جلسه آموزشی رابطین اعتکاف ویژه خواهران در آذر شهر برگزار شد.

جلسه آموزشی رابطین اعتکاف ویژه خواهران در آذر شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، جواد قلی پور کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آذرشهر با اعلام این خبر گفت: جلسه آموزشی رابطین اعتکاف ویژه خواهران در روز دوشنبه ۱۴ در محل اداره تبلیغات اسلامی آذر شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام فتاحی رئیس اداره تبلیغات اسلامی آذر شهر با عرض تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) ومیلاد بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با اشاره به اهمیت اعتکاف گقت:اعتکاف گرچه ایوان رفیعی دارد برای پرواز، اما رخصت پرواز برای آن دلی صادر می‌گردد که از چند سد گذشته باشد برای پرزدن.

سدّ اول که بس بلند و محکم است، سدّ تو در توی نفس و نبود اخلاص است. یعنی که جز او میزبانی برای خود فرض کنیم در حالی که نه در این ضیافت سه روزه، بلکه همه ی عمر برسفره ی رنگین میزبانی واحد نشسته ای، باید بدانی در نجوایت فقط کسی را بخوانی که تو را برای تطهیر صحیفه ی اعمالت انتخاب نموده است و این را که آمدنت و بودنت دلیلی جز او و نزدیکی به او نداشته است، اما اگر در هوایی غیر از هوای او تنفس کنی باید بدانی که فرست روییدنی دوباره را از خود گرفته ای و برای این خشکسالی کسی را جزخودت ملامت نکن.

گذشتن از مانع دوم که معاصی و گناهان است. اگر چه در این سه روزه، معتکف از معصیت اجتناب می‌کند، اما باید قصد کند این دوری را تا ملاقات محبوبش ادامه دهد، چرا که در این ایام ضیافت، به بند کشیدن هواها و کنترل اعضا را به دست آورده است و آن چیزی جز یاد میهمان دار مهربانش نیست، آنکه که او رابه این فضای روشن و معطر دعوت کرده است، آنکه به او اجازه داده است سه روز خودش را وقف دیدار و دلبری کند، آنکه خواسته است این عطر ملکوتی تاآخر عمر در مشام بنده اش بماند تا هروقت رایحه ی مرموزی خواست ذائقه اش را تغییر دهد و یاد آن مشک، او را به خود آورد؛ و مانع آخر دنیا و جلوه های رنگین آن است زهد در عین مکنت و دارایی، آزمایشی برای مدعیان دنیا گریزی و تلنگری برای کسانی که گمان می‌کنند اگر در زمان پیامبران و ائمه ی اطهار (ع) بودند از هرآنچه داشتند برای یاری و نصرت آنها دریغ نمی ورزیدند.

در ادامه جلسه مراحل ثبت نامه معتکفین و برنامه های اجرایی اعتکاف به رابطین اعتکاف ارائه و در مورد برنامه های اعتکاف تصمیماتی اتخاذ گردید.


نوشته شده در   چهارشنبه 16 اسفند 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode