ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 10 اسفند 1396     |     کد : 182746

رئیس جمهوری در جمع پرشور مردم بندرعباس:

برای تأمین قدرت دفاعی از احدی اجازه نمی‌گیریم

رئیس جمهوری، با بیان این که ایران اسلامی خواهان تقویت صلح و امنیت در منطقه است ، تاکید کرد: تمام کشورهای منطقه می توانند در سایه صلح خواهی و قدرت ملت ایران، به فکر اتحادیه بزرگی برای اقتصاد، انرژی و گردشگری باشند.

رئیس جمهوری، با بیان این که ایران اسلامی خواهان تقویت صلح و امنیت در منطقه است ، تاکید کرد: تمام کشورهای منطقه می توانند در سایه صلح خواهی و قدرت ملت ایران، به فکر اتحادیه بزرگی برای اقتصاد، انرژی و گردشگری باشند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی دیروز در جمع پر شور و صمیمی مردم بندرعباس با اشاره به این که همسایه خوبی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده و خواهیم بود و بدخواهان نگران منافع خودشان، خرید ارزان نفت و فروش سلاح‌های گران هستند، گفت: ایران عنصر امنیت ساز منطقه و جهان است و ما برای امنیت منطقه نیازی به بیگانگان نداریم اما حاضریم با همسایگان و دوستان برای امنیت منطقه گفتگو کنیم.
وی مردم خونگرم هرمزگان را مرزبانان غیور کشور خواند و گفت: مردم هرمزگان پاسداران فرهنگ و امنیت تمدن و سرزمین بزرگ ایران هستند و جایگاه آنان بر فراز تنگه هرمز جایگاهی ویژه تاریخی و استراتژیک است.
رئیس جمهوری افزود: شما مردم هرمزگان نه تنها مرزداران و نگاهبانان امنیت ایران بلکه حافظان امنیت شاهراه و آبراه جهانی هستید که خون قلب اقتصاد جهان از آن یعنی از تنگه هرمز عبور می‌کند و از این لحاظ شما چه در طول تاریخ و چه در۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، به خاطر این پاسداری، به گردن مردم ایران، مردم منطقه و حتی مردم جهان حقی بزرگ دارید.
روحانی با بیان این که جریان عظیم نفت مورد نیاز دنیا سال‌های طولانی است که از تنگه هرمز در سایه امنیت اهدایی ملت ایران عبور می کند و در سال‌های آینده هم عبور خواهد کرد، اظهار داشت: مردم ایران در دهه‌های گذشته در جریان دو جنگ بزرگ در منطقه یکی حمله عراق به ایران و دیگری جنگ دوم خلیج فارس به خوبی از امنیت این آبراه بزرگ بین‌المللی حراست کردند، در حالی که می‌توانستند به دلایلی نه چندان غیرمنطقی جهان را تحت فشار قرار دهند، اما مردم ایران و ساکنان هرمزگان و پاسداران این سرزمین حساس، نخواستند از کسی انتقام بگیرند و جهان را از لحاظ انرژی در فشار بگذارند.
وی با اشاره به این که در تمام دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، نیروی دریایی و نیروی هوایی قدرتمند ارتش جمهوری اسلامی ایران از این آبراه حفاظت کرده اند و نفت ایران و دیگر کشورهای منطقه با اسکورت هواپیماها و ناوچه‌های نیروی دریایی ارتش ایران، به سلامت از تنگه هرمز عبور کردند، تصریح کرد: امروز هم امنیت خلیج فارس در سایه فداکاری دلیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و امنیت دریای عمان در سایه فداکاری دلیرمردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأمین می‌شود.
رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران نه تنها در دریای عمان بلکه در باب المندب، دریای سرخ و اقیانوس هند هم حافظ امنیت مسیر کشتیرانی تجاری جهانی هستند و ما از این سرزمین استراتژیک و حساس یعنی هرمزگان به جهانیان اعلام می‌کنیم ما حافظان مسیر استراتژیک عبور نفت از منطقه هستیم و تا روزی که کسی فکر توطئه نسبت به ملت ایران را در سر نپروراند خواهان صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز با همه کشورهای منطقه و جهان هستیم.روحانی خطاب به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس گفت که ایران همواره همسایه خوبی برای شما بوده، هست و خواهد بود، ادامه داد: اجازه ندهید دیگران شما را اغفال کنند و بیگانگان و بدخواهان پشت سر شما شعار دهند. آنها به فکر منافع شما نیستند و فقط به دنبال آن هستند که سلاح‌های خود را به قیمت گران به شما بدهند و نفت شما و منطقه را به قیمت ارزان بخرند.
وی گفت: تمام کشورهایی که کنار این آبراه مهم حضور دارند، از هندوستان و پاکستان تا عمان و عربستان و سایر کشورهای جنوبی خلیج فارس تا عراق همه می‌توانند در سایه قدرت عظیم ملت ایران و اراده و تصمیم صلح دوستانه و صلح‌خواهانه این ملت در فکر تشکیل یک اتحادیه بزرگ در این منطقه برای همکاری در موضوعات تجارت، گردشگری، انواع صنایع و انرژی باشند.
رئیس جمهوری با تأکید بر این که ایران بر سر قدرت دفاعی خود با کسی مذاکره نخواهد کرد، اضافه کرد: ما ملتی بزرگ و برخوردار از تمدنی عظیم و تاریخی هستیم که برخی از اسکله‌ها و بندرهای ایران در سواحل خلیج فارس و دریای عمان بیش از دو و حتی سه هزار سال قدمت دارند. به تمام جهانیان اعلام می‌کنیم که آنچه برای دفاع از سرزمین‌مان نیاز داشته باشیم به دست جوانان، هنرمندان، صنعتگران، محققان، سربازان و سرداران خودمان تهیه خواهیم کرد و هرگز از شما برای آن اجازه نخواهیم گرفت.
روحانی اظهار داشت: این فرمان خداوند در قرآن کریم است که به ما فرمان ایستادگی در برابر توطئه بدخواهان می‌دهد. برای ساخت موشک، هواپیما، تانک، نفربر، هلی‌کوپتر و هر نیاز دیگری از کسی اجازه نمی‌گیریم و نخواهیم گرفت.
وی خاطر نشان کرد: ما برای امنیت منطقه نیازی به بیگانگان نداریم، اما اعلام می‌کنیم، آماده هستیم تا با کشورهای همسایه و دوستانمان درباره ترتیبات امنیتی منطقه گفتگو و همکاری کنیم و برای تأمین این امنیت بدون حضور و اتکا به بیگانگان روی پای خودمان بایستیم.
رئیس جمهوری با بیان این که ایران کشور امن منطقه و امنیت‌ساز برای منطقه و جهان است، گفت: در این چند ماه اخیر دیدیم که آمریکا چندین بار تلاش کرد تا به ملت ایران ضربه بزند، اما ناموفق ماند. درباره برجام حرف‌های غیرمنطقی زدند که همزمان با پاسخ رئیس جمهوری ایران به آنها ، تمام کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای جهان سخنان نادرست آنها را نسبت به ملت ایران محکوم کردند و نشان دادند که آمریکا در این مسیر در انزوا است.
روحانی افزود: آمریکایی‌ها در آینده هم در هر توطئه ای که علیه ملت ایران طراحی کنند در انزوا خواهند ماند. ملت بزرگ ایران، ملتی است که در مسیر منافع ملی خودش با تمام توان ایستاده است و ما تا روزی که طرف مقابلمان پیمانش را زیرپا نگذاشته باشد بر پیمانمان و به تعهداتمان پایبند خواهیم بود، اما در عین حال اجازه نخواهیم داد، دیگران از پیمان و تعهدمان سوء استفاده کنند.
وی با بیان این که آمریکا یکبار دیگر هم با نیت سوء استفاده از برخی اعتراضات و انتقادات در دیماه به صحنه آمد و خواست پرونده ایران را به شورای امنیت ببرد، گفت: آمریکا اینبار هم در میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل تنها ماند و منزوی شد. در روزهای اخیر هم مجدداً آمریکایی‌ها تلاش کردند در ارتباط با وقایع یمن ایران را محکوم کنند که باز هم تنها ماندند. ما از مواضع صحیح و به حق کشور همسایه‌مان، روسیه و برخی دیگر از کشورها، در شورای امنیت سازمان ملل تقدیر و مواضع کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس که به دنبال توطئه علیه ملت ایران هستند را تقبیح می‌کنیم.
رئیس جمهوری افزود: به کشورهای اروپایی و به جهان اعلام می‌کنیم که اگر واقعاً به فکر مردم یمن هستند، بمب‌های مخرب، بمب‌های ناپالم و بمب‌های خوشه‌ای ممنوعه در اختیار عربستان نگذارند و اگر دلسوز مردم این کشور هستند، حداقل فشار بیاورند تا راه رساندن دارو و غذا به مردم جنگزده و فقیر یمن باز شود. روحانی با اشاره به این که آمریکایی‌ها در ماه‌های اخیر سه بار علیه ملت ایران توطئه‌چینی کردند که هیچ‌کدام به نتیجه نرسید، اظهار داشت: تا زمانی که ملت ایران منسجم و متحد در کنار هم ایستاده باشند و به فکر توسعه کشور باشند موفق خواهیم بود و هیچ توطئه‌ای علیه ما مؤثر نخواهد بود.وی اظهار داشت: ما می‌خواهیم ایران را بسازیم و آن را خواهیم ساخت؛ ملت ایران توسعه کشور را تضمین کرده است و دولت و ملت در کنار هم از تنگناها عبور خواهند کرد. مردم اگر چه مشکلات و سختی‌هایی دارند، اما مسیر درستی را به سوی پیشرفت انتخاب کرده‌اند. این که در فصل پاییز امسال، در مقایسه با سال گذشته براساس آمار مرکز آمار ایران، میزان بیکاری در هرمزگان کاهش یافته، موجب افتخار دولت و مسئولان استان است. رئیس جمهوری با اشاره به این که تا پایان پاییز امسال ۹۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد و نرخ تورم تک رقمی ماند که این باعث افتخار دولت است، تصریح کرد: همه علائم نشان‌دهنده آن است که ملت ایران در روزهای سخت مانند آنچه در زمان وقوع زلزله و سیل و سقوط هواپیما و حادثه برای نفتکش ایرانی در ماه‌های اخیر شاهد بودیم، برادرانه و خواهرانه در کنار هم بوده اند و خواهند بود.
روحانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که در این سفر ۱۵ طرح مهم به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۵ طرح دیگر با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان آغاز خواهد شد، گفت: به خوبی آگاه هستیم که مردم این استان به لحاظ امکانات بهداشتی و درمانی در تنگنا هستند، اما این را هم اعلام می‌کنم که از دولت یازدهم تاکنون، بیش از ۱۸۳۰ پروژه بهداشتی و درمانی شهری و روستایی در کشور به بهره‌برداری رسیده و صدها پروژه دیگر هم از جمله ۲۶۸ طرح در استان هرمزگان در دست اجراست و احداث یک بیمارستان مجهز ۵۳۱ تختخوابی هم در بندرعباس آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به این که مردم در استان هرمزگان از لحاظ آب در تنگنا قرار دارند، اظهار داشت: در جلسه‌ای که در تهران و در حضور وزرا و استاندار هرمزگان داشتیم، مصوب شد هرکس که در بخش تصفیه فاضلاب در هرمزگان سرمایه‌گذاری کند،‌ آب حاصل از این تصفیه به شکل تضمینی خریداری شود، چرا که اساساً این شیوه استحصال آب از شیرین کردن آب دریا به صرفه‌تر است و ما برای بخش صنعت و کشاورزی به تصفیه آب نیاز فراوانی داریم.
رئیس جمهوری اظهار داشت: علاوه بر این تصفیه آب کمک بزرگی به سلامت محیط زیست استان خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد که فاضلاب به دریا نفوذ کند. دولت از همه کسانی که در این زمینه در هرمزگان سرمایه‌گذاری کنند، حمایت می‌کند.
روحانی با اشاره به این که از ۱۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی هرمزگان بیش از صد هزار هکتار مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری هستند، تصریح کرد: استان هرمزگان در این زمینه در کشور سرآمد است و طبق وعده‌ای که دولت داده است و اکنون در اینجا هم قول می‌دهم دولت در سه سال آینده ۳۴ هزار هکتار دیگر از اراضی استان را با اعتبار ۴۸۰ میلیارد تومان به تجهیزات نوین آبیاری مجهز خواهد کرد. دولت همچنین طرح‌هایی برای احداث گلخانه در ۳۰۰ هکتار از اراضی استان دارد و در این زمینه از کشاورزان و کارآفرینان حمایت خواهد کرد.
وی در ادامه هرمزگان را یکی از مراکز تأمین انرژی کشور برشمرد و گفت: در حال حاضر پالایشگاه ستاره خلیج فارس که فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده است ، روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند و فاز دوم این پالایشگاه هم در ماه‌های اول سال ۹۷ و شاید در فروردین این سال افتتاح شود و دولت به دنبال اجرای فاز سوم آن است که اسناد مربوط به تأمین مالی اجرای فاز سوم آن را از محل صندوق ملی، امضاء و ابلاغ کردم که در نهایت با افتتاح فاز سوم روزانه ۳۶ میلیون لیتر بنزین، ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل، ۳ میلیون لیتر سوخت هواپیما و ۴ میلیون متر مکعب گاز مایع در این پالایشگاه تولید خواهد شد. رئیس جمهوری با اشاره به آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری، گفت: اجرای این طرح به محیط زیست استان هرمزگان هم کمک خواهد کرد، چرا که تردد کامیون‌های فرسوده بر هوای هرمزگان هم تأثیر منفی گذاشته است. در این سفر همچنین فاز دوم اسکله‌های عظیم بندر عباس، افتتاح خواهد شد و تلاش خواهیم کرد فاز سوم آن هم در سال‌های آینده تکمیل شود که این اقدامات تحرک بزرگی را در هرمزگان ایجاد خواهد کرد.
روحانی با بیان این که در سفر قبلی به هرمزگان قول دادم که انحصار صادرات نفت از خارک برداشته شود و جاسک هم به محلی برای صادرات نفت تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: لوله‌گذاری از گوره تا جاسک سال آینده آغاز خواهد شد و با بهره‌برداری از این پروژه در سال ۹۹، شاهد تحولی بزرگ در شرق استان هرمزگان خواهیم بود.
وی در تشریح دیگر پروژه‌های بزرگ در نظر گرفته شده برای هرمزگان، احداث آزادراه بندرعباس کرمان به طول ۳۷۰ کیلومتر با سرمایه‌گذاری صد در صد بخش خصوصی، آزادراه لامرد به پارسیان به طول ۴۵ کیلومتر و آزادراه بندر شهید رجایی به سیرجان به طول ۹۰ کیلومتر با سرمایه‌گذاری ۷۰ درصد بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: در طول چهار سال دولت یازدهم نسبت پروژه‌های استانی اجرا شده در استان هرمزگان به نسبت چهار سال قبل آن ۱۵۸ درصد و نسبت به پروژه‌های ملی اجرا شده در این استان نسبت به دوره مشابه قبل دو برابر رشد داشته است. به شما قول می‌دهم که در دولت دوازدهم ۳۹ طرح و پروژه بزرگ با اعتبار ۱۱۸۰ میلیارد تومان در هرمزگان اجرا خواهد شد.
ورود رئیس جمهوری به استان هرمزگان
رئیس جمهوری به منظور دیدار و گفتگو با مردم و افتتاح چندین پروژه صنعتی و عمرانی صبح دیروز وارد استان هرمزگان شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در بدو ورود به فرودگاه بین المللی بندرعباس مورد استقبال آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، فریدون همتی استاندار و جمعی از مسئولان ارشد محلی قرار گرفت.
روحانی در فرودگاه بندر عباس و در گفتگو با خبرنگاران، ضمن ابراز خرسندی از سفر به استان هرمزگان و دیدار با مردم خونگرم و مرزدار این استان، گفت: خوشحالم امروز به عنوان سومین سفر استانی دولت دوازدهم ، در استان هرمزگان و در بندر عباس به عنوان یک بندر مهم و استراتژیک در جمهوری اسلامی ایران حضور دارم.وی اظهار داشت: مردم استان هرمزگان همواره مدافعان خوب سرزمین ایران بوده اند و در برابر استعمار مقابله کرده‌اند. رئیس جمهوری با بیان این که در این سفر ۱۵ طرح و پروژه مهم افتتاح و عملیات اجرایی ۱۵ طرح و پروژه دیگر هم آغاز می‌شود، گفت: برای پروژه‌هایی که در این سفر افتتاح می‌شود بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هم برای پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، در نظر گرفته شده است.
روحانی اظهار امیدواری کرد با افتتاح این طرح‌ها و پروژه‌ها شاهد آبادانی و توسعه بیش از پیش این استان باشیم.
آغاز عملیات اجرایی فاز ۳ پایانه مجتمع بندری
شهید رجایی
رئیس جمهوری در ادامه برنامه‌های خود در سفر به استان هرمزگان عصر دیروز با حضور در مجتمع بندری شهید رجایی، از تجهیز فاز ۲ اسکله این بندر بازدید و فرمان آغاز عملیات اجرایی فاز سوم مجتمع بندری شهید رجایی را صادر کرد. روحانی از تجهیز فاز دوم بندر شهید رجایی بازدید و با توضیح وزیر راه و شهرسازی و مسئولان در جریان روند احداث و تجهیز این پایانه کانتینری و چگونگی احداث فاز سوم آن قرار گرفت.
وی در فرمان آغاز عملیات اجرایی فاز ۳ بندر شهید رجایی اظهار داشت: روز بسیار خوبی برای مردم هرمزگان و ملت بزرگ ایران است. افزایش ظرفیت فاز دوم و آغاز عملیات اجرایی فاز سوم بندر شهید رجایی، این بندر استراتژیک را به مرکز بزرگ حمل و نقل و ترانزیت کالا به کشورهای شمالی و شرقی ایران تبدیل می کند.
فاز ۳ بندر شهید رجایی با تکیه بر دانش متخصصان ایرانی و بهره گیری از تجهیزات و فن آوری‌های روز دنیا، ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی را به ۸ میلیون TEU افزایش می‌دهد و با ۱۴۰۰ متر مربع اسکله می‌تواند بزرگترین کشتی‌های غول پیکر کانتینری جهان را پذیرش کند.
با بهره برداری کامل از این زیرساخت بندری، به صورت همزمان سه کشتی بسیار بزرگ اقیانوس پیمای نسل هفتم جهان با ۴۰۰ متر طول، ۱۷٫۵ متر آبخور و ۱۸هزار و ۴۰۰ کانتینر ظرفیت، می توانند در این اسکله‌ها پهلو بگیرند. علاوه بر این، ۱۱۰ هکتار محوطه برای راه اندازی یک ترمینال جدید کانتینری در پسکرانه بندر هم آماده می شود.
طرح افزایش تولید و ارتقای کیفیت
بنزین و گازوئیل
همچنین با حضور رئیس جمهوری،فاز اول طرح افزایش تولید و ارتقای کیفیت بنزین و نفت گاز پالایشگاه نفت بندرعباس در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور افزایش کمیت تولید و ارتقای کیفیت بنزین تولیدی سازگار با محیط زیست افتتاح شد.
این پروژه در قالب افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس (واحدهای بنزین سازی جدید) شامل تفکیک نفتای سبک و سنگین، تصفیه هیدروژنی نفتای سنگین، تبدیل کاتالیستی، تصفیه هیدروژنی نفتای سبک و ایزومریزاسیون، تصفیه هیدروژنی نفت گاز و بازیافت گوگرد، تصفیه گاز با آمین، تصفیه آب ترش و سرویس‌های جانبی مورد نیاز، به مرحله اجرا درآمده است.با بهره برداری کامل از این پروژه کیفیت فرآورده‌های بنزین و نفت گاز تولیدی دارای استاندارد یورو ۴ خواهد بود.
از جمله دستاوردهای این پروژه افزایش ظرفیت تولید بنزین نهایی پالایشگاه به میزان ۴ میلیون لیتر در روز ، ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی بر اساس استاندارد یورو ۴، حفظ و صیانت از محیط زیست از طریق بهبود کیفیت فرآورده‌ها و کاهش میزان انتشار آلاینده‌های زیست محیطی، بهینه سازی مصرف انرژی، فراهم شدن زمینه‌های اشتغال مولد و مستمر و ایجاد بستر تربیت نیروی متخصص و ارتقای سطح دانش و تجربه نیروی انسانی شاغل و ارتقای توانمندی شرکت‌های داخلی برای حضور موثرتر در عرصه‌های رشد اقتصادی و پیشرفت صنعتی کشور خواهد بود.
هزینه اجرای فاز اول این طرح ۶۰۰ میلیون یورو بوده است که ۶۰۲ نفر به شکل مستقیم در آن مشغول کار شده‌اند. بر اساس پیش بینی‌ها فازهای دوم و سوم این طرح هم به ترتیب در تیر و شهریور سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد و ظرفیت تولید ۱۲ میلیون لیتر بنزین دارای استاندارد یورو ۴ در این پالایشگاه تثبیت خواهد شد. هزینه اجرای فازهای دوم و سوم این پالایشگاه هم بالغ بر ۳۲۰ میلیون یورو پیش بینی شده که عملیات تکمیل آنها در دست اجراست.
افتتاح اولین کارخانه بریکت گرم ایران
اولین کارخانه بریکت گرم ایران در مجتمع صبا فولاد خلیج فارس با ظرفیت تولید یک و نیم میلیون تن در سال با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد. روحانی با حضور در مجتمع صبا فولاد خلیج فارس، ضمن افتتاح فاز نخست این مجموعه از قسمت‌های مختلف فعالیت در کارخانه تولید آهن اسفنجی(بریکت گرم) بازدید و با توضیح مسئولان در جریان چگونگی روند احداث و تولیدات این کارخانه قرار گرفت.
وی در زمان رونمایی از یادمان افتتاح این پروژه صنعتی و معدنی گفت: به برکت ایام میلاد با سعادت حضرت صدیقه کبری (س)، کارخانه تولید آهن اسفنجی یک و نیم میلیون تن را افتتاح می کنیم. رئیس جمهوری همچنین در فضایی صمیمی با کارگران این کارخانه گفتگو و با آنان عکس یادگاری انداخت.کل ظرفیت اسمی فاز نخست واحد آهن اسفنجی ۱.۵ میلیون تن است و در فازهای بعدی طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است این ظرفیت به ۴.۵ میلیون تن برسد.این کارخانه با سرمایه گذاری یکهزار میلیارد تومانی هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری عملیاتی شده است و ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم و حدود هزار نفر اشتغال غیر مستقیم دارد.این کارخانه اولین واحد آهن اسفنجی به روش بریکت گرم در ایران است که در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بندرعباس قرار دارد.ماندگاری بالا و مقاومت در برابر اکسید شدن و زنگ زدگی از مهمترین ویژگی‌های بریکت گرم است.
ظرفیت این کارخانه، تولید پنج میلیون تن مقاطع فولادی در سه مرحله است که در مرحله نخست آهن اسفنجی تولید می شود.

http://www.ettelaat.com


نوشته شده در   پنجشنبه 10 اسفند 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode