ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 8 اسفند 1396     |     کد : 182714

جزئیاتی از اقدامات ضد انسانی تروریست‌ها در غوطه شرقی سوریه علیه زنان و کودکان

غوطه در خون

در روزهای اخیر موضوع عملیات نیروهای ارتش سوریه در غوطه شرقی در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفته است.

در روزهای اخیر موضوع عملیات نیروهای ارتش سوریه در غوطه شرقی در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفته است.

به گزارش جام‌جم در حالی که گروه‌های تکفیری با حمایت رسانه‌های عربی و غربی تلاش می‌کنند توجه افکار عمومی و مجامع جهانی را به سمت خود جلب و دولت سوریه را متهم به نقض حقوق بشر کنند، گزارش‌ها و شواهد میدانی حاکی است این گروه ها در طول سال های حضورشان در غوطه شرقی از زنان و کودکان به عنوان سپر انسانی در مقابل حملات ارتش سوریه استفاده کرده اند و حتی با قرار دادن زنان و کودکان در قفس‌هایی بر فراز ساختمان‌ها، تهدید می‌کنند که هدف قرار دادن آنها به مرگ این اسرا خواهد انجامید.

فیلم‌ها و تصاویر این اقدام تکفیری‌ها در رسانه‌های دنیا پخش شده و موجود است .

عملیات ارتش سوریه در این مناطق پس از آن جدی‌تر شد که تروریست‌های حاضر در غوطه شرقی با حملات مکرر خود به دمشق و کشتار شهروندان سوری، هیچ راهی برای تعامل باقی نگذاشتند و دولت سوریه ناچار به مقابله جدی برای پاکسازی این منطقه شد.

اما به دنبال پیروزی‌های ارتش سوریه در غوطه شرقی، همان‌طور که پیش از این نیز در برخی مناطق سابقه داشت، بلافاصله حامیان تروریست‌ها دست به کار شدند و با انتشار برخی تصاویر در رسانه‌ها این‌گونه ادعا کردند که دولت سوریه و متحدانش در حال کشتار شهروندان غیر مسلح سوری هستند و این در حالی است که واقعیت ماجرا چیز دیگری است.

غوطه شرقی نزدیک‌ترین بخش به پایتخت سوریه و مهم‌ترین منطقه برای تسلط بر دمشق است. از ابتدای بحران، این بخش در اختیار گروه‌های مهمی از تروریست‌ها بود و حتی یکی دو سال قبل از بحران سوریه با هدایت سازمان‌های اطلاعاتی، گروه‌های تکفیری شروع به فعالیت زیرزمینی در این منطقه کردند. این گروه‌ها با آغاز بحران سوریه به صورت حرفه‌ای وارد فاز نظامی شده و 15 پایگاه نظامی را خلع سلاح و از 2012 تاکنون ارتش 25 هزارنفری را در منطقه غوطه پایه‌گذاری و مسلح کردند.

تنها تفاوت این گروه‌ها با یک ارتش کلاسیک این است که بالگرد و هواپیما ندارند، اما به انواع موشک و تسلیحات مجهز هستند. تروریست‌های این منطقه از 2012 طرح بزرگی را به نام عملیات دمشق الکبری داشتند که قرار بود در آن دو منطقه غوطه شرقی و غربی نیرو جمع کنند و دمشق را با استفاده از حملات نظامی، اشغال نظامی کنند و دولت خودشان را تشکیل دهند، اما با ورود سریع نیروهای مدافع حرم و بسیج مردمی در سوریه جلوی این طرح گرفته و محلات دمشق از حضور آنها پاکسازی شد و در دو منطقه شرقی و غربی محدود شدند. نیروهایی که در غوطه غربی بودند در سال 2015 طی توافقی که دولت سوریه با واسطه گری روسیه و ایران انجام داد خلع سلاح شدند و محله هایشان در حال بازسازی است.

ارتش سوریه طی روزهای گذشته به طور گسترده اقدام به انتقال نیرو و تجهیزات نظامی به این منطقه کرد و به موازات انتقال، شاهد مذاکرات فشرده‌ای میان نمایندگان ارتش سوریه، دولت روسیه و قطر با گروه‌های مسلح تکفیری مستقر در غوطه بودیم.

با توجه به این‌که گروه‌ها به‌طور مکرر دمشق را از محور شرقی و جنوبی مورد حملات گسترده زمینی و خمپاره‌ای قرار می‌دهند و از ابتدای بحران بیش از 3000 هزار نفر از مردم عادی را کشته و زخمی کرده‌اند دولت سوریه به این نتیجه رسید که حضور آنها قابل تحمل نیست. ارتش سوریه با آنها وارد مذاکره شد و تضمین داد اگر سوری هستند می‌توانند به زندگی غیرنظامی برگردند، اما آنها نپذیرفتند و به حملات خود به دمشق ادامه دادند؛ تروریست‌های این منطقه، طی 20 روز اخیر حدود 15 محله مسکونی دمشق را با بیش از 1600 موشک و خمپاره سنگین دست‌ساز به نام «عمر» و «جهنم» مورد هدف قرار دادند؛ خمپاره‌هایی که بسیار ویرانگر و صدها نفر را به شهادت رسانده است، بنابراین با توجه به این اتفاقات هیچ راهی در مقابل ارتش سوریه برای تعامل با آنها وجود ندارد.

اکنون هم که چند روز از قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت در این منطقه می‌گذرد با توجه به این‌که برخی بخش‌ها که محل استقرار تروریست‌ها هستند از قطعنامه آتش‌بس مستثنا شده‌اند درگیری‌های نیروهای مسلح سوریه با تروریست‌ها ادامه دارد. آن‌طور که تسنیم به نقل از منابع سوری گزارش کرده، حملات شدید جنگنده‌های ارتش سوریه به مواضع گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی و ادامه حملات خمپاره‌ای و موشکی این گروه‌ها به محله‌های مختلف دمشق ادامه دارد.

براساس این گزارش، گروه‌های تروریستی هم از صبح امروز محله‌های مسکونی دمشق را با خمپاره و گلوله هدف قرار می‌دهند و این حملات همچنان ادامه دارد.
http://press.jamejamonline.ir/Newspreview/3197385079518091212


نوشته شده در   سه شنبه 8 اسفند 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode