ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 فروردين 1390     |     کد : 18267

قیمت یکسان گاز برای همه مشترکان

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه در 7 ماهه نخست امسال گازبهای مشترکان خانگی به‌صورت یکسان محاسبه می‌شود، اعلام کرد...


معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه در 7 ماهه نخست امسال گازبهای مشترکان خانگی به‌صورت یکسان محاسبه می‌شود، اعلام کرد:
در این مدت در محاسبه گازبهای مشترکان خانگی اقلیم بندی شهرها لحاظ نمی‌شود. به گزارش همشهری این اظهارنظر در حالی است که مدیرعامل شرکت یادشده چند روز پیش از تغییر اقلیم بندی شهرها در محاسبه قیمت گاز در 7 ماه ابتدایی سال‌جاری خبر داده بود. به گزارش مهر، مصطفی کشکولی معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه با حذف اقلیم‌بندی در 7ماهه نخست سال‌جاری گازبهای مشترکان خانگی به‌صورت یکسان محاسبه می‌شود، تصریح کرد:

با وجود اینکه در محاسبه گازبها برای فصول گرم سال اقلیم‌بندی درنظر گرفته نمی‌شود اما به‌منظور کمک به ساکنان مناطق سردسیر (اقلیم‌های یک و دو) یک ماه بیشتر از سایر مناطق محاسبه گازبهای آنها به روش اقلیمی انجام خواهد شد. این عضو هیأت‌مدیره شرکت ملی گاز با یادآوری اینکه بر این اساس محاسبه گازبهای مشترکان خانگی اقلیم‌های یک و دو از 15 آبان تا 15فروردین در نظر گرفته می‌شود، اظهار داشت: از ابتدای آبان تا پایان فروردین محاسبه تعرفه گاز این دسته از مشترکان مطابق با اقلیم بندی انجام می‌شود. پیش‌تر جواد اوجی معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به تثبیت گازبهای صنایع، سی‌ان‌جی و افزایش 2 برابری گاز دستگاه‌های دولتی گفته است: به‌زودی جزئیات تعرفه گازبهای بخش خانگی اعلام می‌شود.

بر این اساس، قیمت گاز دولتی به ازای هر متر مکعب از 100تومان فصل زمستان سال گذشته به 200 تومان برای 7ماهه اول امسال افزایش یافته است، ضمن آنکه گاز صنایع نیز به ازای هر متر مکعب 70تومان برای 7ماهه اول امسال تعیین شد که نسبت به فصل زمستان سال گذشته تغییری نشان نمی‌دهد. از 28 آذر ماه سال گذشته همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها محل سکونت مشترکان از نظر آب و هوایی به 5اقلیم (سرد یک، دو، سه، معتدل و گرمسیری) تقسیم بندی شده و 12 دامنه جدید مصرف گاز هم در این بخش مطابق با نوع اقلیم تعریف و اعمال خواهد شد. با توجه به اجرای سیاست شهرستانی - منطقه‌ای در محاسبه گازبهای مشترکان بخش خانگی، متوسط مصرف گاز طبیعی در 363شهر ایران مطابق با 5اقلیم آب و هوایی تعیین شده که بر این اساس شهرهای سردسیر مجاز به مصرف گاز بیشتری نسبت به شهرهای گرمسیری هستند. براساس این گزارش مهلت قانونی اعمال تعرفه زمستانی مشترکان خانگی از 15 فروردین ماه امسال از درجه اعتبار ساقط شده است.


نوشته شده در   دوشنبه 29 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode