ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 اسفند 1396     |     کد : 182663

مسابقات سراسری اوقاف،با «920 نفر»، مسابقات بخش خصوصی با «4608 نفر»

دلیل این تفاوت چیست؟

مسابقات سراسری اوقاف، با «920 نفر» در پنج رشته، مسابقات بخش خصوصی، با «4608 نفر» در سه رشته

مسابقات سراسری اوقاف، با «920 نفر» در پنج رشته، مسابقات بخش خصوصی، با «4608 نفر» در سه رشته

اعتدال:  درحالی که سال گذشته، چهلمین دوره از مسابقات سراسری سازمان اوقاف در پنج رشته (حفظ، قرائت، ترتیل، معارف و همخوانی قرآن کریم) با حضور 920 نفر (420 شرکت کننده زن و 500 شرکت کننده مرد) در شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی برگزار شد؛ هفته گذشته مسابقات غیردولتی دارالقرآن امام علی(ع) درسه رشته (حفظ، قرائت و ترتیل) با حضور  4608 نفر از سراسر کشور برگزار گردید.
لذا، این سوال به ذهن می آید که تفاوت «4608» با «920» نفر – بیش از پنج برابر) از چه چیزی نشأت گرفته است؟
* منتظر   توضیحات سازمان اوقاف، برای اطلاع رسانی هستیم.
یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) ۲۸ بهمن ماه، ویژه آقایان با پیام مرجع عالیقدر آیت الله العظمی جعفر سبحانی در مجتمع فرهنگی نور قم آغاز شد و مراسم اختتامیه این دوره مسابقات با حضور و سخنرانی آیت الله العظمی مکارم شیرازی در بیت علامه طباطبائی برگزار شد.
در این آئین که آیت الله مکارم شیرازی  از مراجع تقلید حضور داشتند از شصت نفر از برگزیدگان بااهدا لوح و هدایائی قدردانی شد.
در این مراسم حضرت  آیت الله مکارم شیرازی،آیت الله فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین احمدی قمی دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم،حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه،  قره شیخ لو رئیس سازمان دارالقرآن، محمد انصاری موسس دارالقرآن علامه طباطبایی؛ نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی، مربیان و اساتید قرآن کریم حضور داشتند.
در این دوره از مسابقات چهار هزار  و 608 نفر  از سراسر کشور  در مدت یک هفته  در سه رشته‌ قرائت ، ترتیل و حفظ رقابت کردند که 505 شرکت کننده مسابقات سراسری قرآن کریم امام علی(ع) غیر ایرانی و از 16 کشوربودند، جوان ترین شرکت کننده 6 ساله و مسن ترین شرکت کننده نیز 69 ساله هستند.
این درحالی است که سال گذشته، چهلمین دوره مسابقات سراسری سازمان اوقاف در پنج رشته حفظ، قرائت، ترتیل و معارف همخوانی قرآن کریم با حضور 920 نفر (420 شرکت کننده زن و 500 شرکت کننده مرد)  برگزار شد.

* * * معرفی برگزیدگان بخش برادران
مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش برادران با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد و اختتامیه این رقابت‌ها امروز برگزار می‌شود.
* اسامی نفرات برگزیده به شرح ذیل است.

* * رشته قرائت تحقیق
* مقطع سنی زیر 16 سال
مهدی عبدلی - البرز
ماجد حمید - قم
محمدمهدی بهاری - قزوین
علیرضا خالقی - اصفهان

* مقطع سنی بالای 16 سال
وحید خزایی - تهران
سیدحمیدرضا مقدسی - قم
علیرضا رضایی - خراسان رضوی
احسان محمدی - خراسان رضوی

* * برگزیدگان رشته ترتیل
* مقطع سنی زیر 16 سال
امیرعلی یادگاری - تهران
سبحان قاری - تهران
رضا میرزاعلیان - اصفهان
امیرمحمد خزایی - تهران
محمدجواد رمضانی - تهران

* مقطع سنی بالای 16 سال
فواد مولودی - کردستان
بابک ولیزاده - آذربایجان غربی
علی پورسینا - اصفهان
سیدصادق کاظمی - قم
حسین جوان - قم
احمد رحیمی فرد - مازندران

* * برگزیدگان حفظ 5 جزء
* مقطع سنی زیر 16 سال
حمیدرضا حسینی-خراسان رضوی
محمدمهدی حیدری - قم
سیدمحمدهادی حسینی - خراسان رضوی

* مقطع سنی بالای 16 سال
هادی خانی - قم
محمدجواد حقیقی - فارس
سیدرضا میرهاشمی - مرکزی
مجتبی مهجور - خراسان جنوبی

* * برگزیدگان حفظ 10 جزء
* مقطع سنی زیر 16 سال
متین حق شناس - اصفهان
حسین ابراهیمی - آذربایجان غربی
سعید کریمی - اصفهان

* مقطع سنی بالای 16 سال
محمد سیلاوی - خوزستان
علیرضا قلیزاده - اردبیل
سعید امانلو - زنجان
یوسف رحیمی - زنجان
حسام فیوضی رزگی - خراسان رضوی
علی صادقی - تهران
* * برگزیدگان حفظ 20 جزء

* مقطع سنی زیر 16 سال
محمدرضا جعفرپور - گیلان
علی اکبر بهاری - قم
بنیامین کرمی - البرز
حسین کریمی لوئی - قم

* مقطع سنی بالای 16 سال
مسعود سیاف زاده - تهران
سعید قره داشی - خراسان رضوی
مرتضی سعیدی - مرکزی
علی براتی - اصفهان
محمود باباخان - تهران
محمد لائینی - مازندران
علیرضا رحمانی - یزد

* * برگزیدگان رشته حفظ کل
* مقطع سنی زیر 16 سال
علی فیضی - تهران
محمد محمودی - آذربایجان شرقی
علی بختیاری - تهران
علی نجف - اصفهان

* مقطع سنی بالای 16 سال
حسین خانی‌بیدگلی - اصفهان
سیدحسین عالمی - قم
عبدالله میاحی - خوزستان
محمدعلی شریعتی - قم
محمدرضا احمدی - قم

* * آیت الله مکارم شیرازی: برگزاری پرشور برنامه های قرآنی در کشور موجب افتخار است
این مرجع تقلید بیان داشتند:  برگزاری پرشور برنامه های قرآنی در سراسر کشور برای  همه ما  موجب افتخار است، برنامه های قرآنی نظام اسلامی را تایید و تقویت می کند و همچنین اسلامیت نظام با برنامه های قرآنی تقویت می شود.
آیت الله مکارم شیرازی  در این مراسم  گسترش نور قرآن  را در کشور از برکات انقلاب اسلامی  دانست و گفت :همه باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.
وی برپائی روزانه صدها محفل قرآنی در کشور را از عوامل اصلی تثبیت اسلامیت نظام اسلامی  ارزریابی کرد و افزود: البته در کنار حفظ و قرائت قرآن کریم باید تدبر و عمل به کلام الله مجید مورد توجه قرار بگیرد.
انقلاب اسلامی یک متن داشت و تعداد زیادی حواشی که حواشی آن کمتر از متن نبود؛ متن انقلاب اسلامی تبدیل نظام دیکتاتوری به نظام اسلامی بود اما در حاشیه آن برنامه هایی پیدا شد که بسیار جالب است که یکی از آنها برنامه های قرآنی است.
این مرجع تقلید بیان داشتند:  برگزاری پرشور برنامه های قرآنی در سراسر کشور برای  همه ما  موجب افتخار است، برنامه های قرآنی نظام اسلامی را تایید و تقویت می کند و همچنین اسلامیت نظام با برنامه های قرآنی تقویت می شود.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی عمل به قران را مهم و اساسی توصیف و عنوان کردند: مسئله مهم در قرآن کریم عمل به آن است، حفظ و تفسیر  برنامه های قرائت قرآن مقدمه ای است که بتوانیم به برنامه های قرآن کریم عمل کنیم.
ایشان  با اشاره به آیه ای از قرآن کریم تصریح کردند: تبعیت از قرآن کریم سبب سلامت جامعه، سیاست می شود و همه راه های سلامت را قرآن کریم هدایت می کند.
ایشان تاکید کردند:  پیش از انقلاب اسلامی قرآن کریم نقشی در زندگی مردم نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی هزاران حافظ قرآن کریم در سراسر کشور وجود دارد و برنامه های قرآنی مورد استقبال جوانان است.
معظم له  با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن کریم گفتند: همه ما وظیفه داریم نسبت به آموزه های الهی توجه داشته باشیم، افرادی که آیات الهی را قرائت می کنند مقامات آنها در قیامت بالا رفته و سعادت مند و رستگار می شوند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به نامگذاری های سور قرآنی گفتند: 114 سوره در قرآن کریم وجود دارد که هرکدام دارای نام است و این نام ها متنوع و تامل برانگیز است و تنوع سوره ها انسان را به فکر فرو می برد.

* * مؤسس دارالقرآن
علامه طباطبایی: هدف از برقراری مسابقات قرآن کریم ایجاد لشکر قرآنی است
موسس دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: در یازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم دارالقرآن امام علی(ع) ۴۶۰۰ نفر شرکت کردند که ۲۴۰۰ نفر به رتبه حائز اهمیت دست پیدا کرده و ۵۷ نفر در رده سنی بیش از ۱۶ سال در رشته های حفظ کل و قرائت و ترتیل خوانی حائز رتبه شدند.
محمد انصاری در این مراسم اختتامیه اظهار داشت: هدف از برقراری مسابقات قرآن کریم ایجاد لشکر قرآنی است.
وی با اشاره به ارزش و اهمیت قرآن کریم افزود: مربیان قرآن کریم با همکاری و همدلی یکدیگر در راستای تبیین و آموزش قرآن کریم اقدام کرده و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.


انصاری با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) خاطر نشان کرد: در این دوره 4600 نفر شرکت کردند که 2400 نفر به رتبه حائز اهمیت دست پیدا کرده و 57 نفر در سن بیش از 16 سال در
رشته های حفظ کل و قرائت و ترتیل خوانی حائز رتبه شدند.
وی با اشاره به آسیب های فضای مجازی افزود: تهاجم فرهنگی و فضای مجازی فضای نامناسبی است که سبب می شود جوانان را گمراه کند که توجه به قرآن کریم بهترین راهکار برای واکسینه کردن نسل جوان در برابر آسیب های فضای مجازی است.
مؤسس دارالقرآن علامه طباطبائی در پایان گفت: آموزش قرآن کریم ارزش و اهمیت بسیار مهمی دارد و باید فرزندان را از کودکی با  آموزه های قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) آشنا کنیم.

* مدیر دارالقرآن علامه طباطبائی:
۵۰۱ حافظ کل قرآن کریم در یازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) شرکت کردند
مرتضی نجفی قدسی در این مراسم ، اظهار داشت: مسابقات دارالقران کریم امام علی(ع) هرسال در تهران برگزار می شد و غیر از اینکه یک سال در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد پس از 6 سال مجدد در قم برگزار شد.
مدیر دارالقرآن علامه طباطبائی گفت: استقبال بسیار خوبی از این دوره از مسابقات قران کریم شده است و باید افتخار کنیم که کشورمان به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهبری های خردمندانه مقام معظم رهبری که همواره حامی برنامه های قرآنی هستند شاهد هزاران حافظ قرآن کریم در سراسر کشور هستیم.
نجفی قدسی با اشاره به برنامه های قرآنی دارالقرآن علامه طباطبائی خاطر نشان کرد: در طول سال دوره های یکساله بیان تفسیر قرآن کریم در کنار حفظ و ترتیل قرآن با حضور اساتید قرآن کریم در بیت علامه طباطبائی برگزار می شود.
وی در پایان خاطر نشان ساخت: در یازهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) 4608 شرکت کردند که 501 نفر آنها حافظ کل قرآن کریم هستند، برای نخستین بار است که این تعداد حافظ کل قرآن کریم در این مسابقات شرکت می کنند.

* رئیس سازمان دارالقرآن کریم:
 باید رشته تفسیر به مسابقات قرآن کریم اضافه شود
قره شیخلو رئیس دارالقرآن کریم کشور هم  تفسیر قرآن کریم را از رشته‌های مهجور در مسابقات اعلام کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در همه رقابت‌های قرآنی رشته تفسیر را اضافه کنیم.
گفت: نیازمند این موضوع هستیم که مردم در راستای برنامه های قرآنی شرکت کرده و برای ترویج برنامه های قرآنی مشارکت داشته باشند.
رئیس سازمان دارالقرآن کریم تصریح کرد: امروز در کشور اسلامی ما جوانان نیازمند برنامه های قرآنی هستند که به صورت کاربردی و متناسب با نیاز روز باشد تا با بهره گیری از آموزه های قرانی زندگی خود را تضمین و بتوانند  با نسخه شفا بخش قرآن مشکلات خود را حل کنند.
قره شیخ لو با اشاره به اهمیت تولید محتواهای قرآنی برای جامعه خاطرنشان کرد: باید در تولید محتواهای قرآنی با توجه به نیاز مخاطبین در هر رده سنی و مشاغل گوناگون تنوع وجود داشته باشد و جوانان  از آیات الهی بهره ببرند.
وی در پایان با اشاره به اهمیت تفسیر قرآن کریم گفت: باید در کنار مسابقات قرآن کریم در کنار رشته های حفظ و ترتیل، موضوع تفسیر نیز به رشته های قرآن کریم اضافه شود.
 


نوشته شده در   شنبه 5 اسفند 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode