ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 2 اسفند 1396     |     کد : 182633

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

کسانی که می‌گویند چرا حجاب اجباری است، مفهوم اجبار را نمی‌فهمند

آیت الله مکارم شیرازی در مورد حجاب گفت: امروز آن‌هائی که می‌گویند چرا حجاب الزامی است در واقع مفهوم اجبار را نمی‌فهمند.

اعتدال: آیت الله مکارم شیرازی در مورد حجاب گفت: امروز آن‌هائی که می‌گویند چرا حجاب الزامی است در واقع مفهوم اجبار را نمی‌فهمند. و تأکید کردند زندگی‌های مجلل مسائلی چون رشوه و رانت بوجود می‌آید و زندگی‌های مجلل را نمی‌توان بدون شکستن خط قرمزها اداره کرد.
 
در سالروز شهادت یگانه دخت نبی اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) همه ایران غرق در سوگ و ماتم شد.
مراسم‌های عزاداری که از شب و روزهای قبل آغاز شده بود، در کوچه و خیابان‌های کشور برپا بود و از صبح  دیروز دسته‌های عزاداری به سمت میدانهای مرکزی و بقاع متبرکه و حرم امام زادگان به حرکت درآمد.
در تهران نیز صبح دیروز اول اسفندماه مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و اجتماع بزرگ هیئت‌های عاشورای فاطمی در میدان هفت تیر تهران برگزار شد.
در قم نیز، زائرین و مجاورین از صبح روز با حضور در حرم کریمه اهل بیت(س) در عزای مادر ام‌الائمه(ع) به سوگ نشستند؛ هم‌چنین اتباع و زائرین غیر ایرانی نیز در گوشه و کنار حرم فاطمه معصومه(س) عزاداری سنتی خود را برپا کرده‌اند.
 
* * مراسم عزاداری 
در بیوت مراجع تقلید
در سالروز شهادت فاطمه صدیقه(س) بیوت و دفاتر مراجع با برپایی مراسم‌های سخنرانی و نوحه سرایی میزبان عزاداران فاطمی بود؛ مراسم‌های عزا در بیوت آیات عظام صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، نوری همدانی، سبحانی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی و دیگر مراجع و علما برگزار بود.
* * حضور برخی از مراجع تقلید در دسته عزاداری
هم‌چنین دیروز از ساعت 11 حرکت دسته عزاداری فاطمی با حضور آیت الله صافی گلپایگانی از خیابان انقلاب و آیت الله وحید خراسانی ازخیابان شهدا تا حرم مطهر، پس از برگزاری مراسم عزاداری در بیوت این مراجع تقلید آغاز شد.
 
* * مراسم عزاداری در دفتر آیت الله مکارم شیرازی
آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر دیروز سه‌شنبه در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی پر رنگ شدن مراسم‌های مذهبی بوده است.
وی به برخی اثرات مراسم مربوط به اهل بیت(ع) و عزاداری‌ها اشاره کرد و گفت: اینها پایه‌های مذهب اهل بیت و شیعه را محکم می‌کنند، موجب  گسترش نام شیعه می‌شوند و توجه غیر مسلمانان به اسلام را جذب می‌نمایند و علاوه بر آن در ایجاد وحدت مؤثر هستند.
استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اینکه زندگی حضرت زهرا(س) پر از درس‌هایی است که موجب پرورش عقاید و برنامه‌های اخلاقی می‌شود، ابراز کرد: اثر مهم اینگونه مراسم‌ها این است که همانطور که انقلاب آنها را پررنگ کرد آنها نیز پایه‌های انقلاب را محکم‌تر می‌کنند که به همین خاطر است ضد انقلاب‌ها اصرار در کمرنگ شدن مراسم‌های دینی و  مذهبی را دارند.
******** حضرت فاطمه(س) بسیار ساده زیست بودند
وی در ادامه به بیان برخی فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و گفت: این بانوی بزرگ بسیار ساده زیست بودند و ما نیز باید اینگونه باشیم و از زندگی این بزرگان درس بگیریم.
 
* زندگی‌های مجلل را نمی‌توان بدون شکستن خط قرمزها اداره کرد
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه در زندگی‌های مجلل و اشرافی به خط قرمزها توجه نمی‌شود و مسائلی چون رشوه و رانت به وجود می‌آید، تصریح کرد: امروز افرادی زندگی‌های مجللی دارند که اینگونه زندگی‌ها را نمی‌توان بدون شکستن خط قرمزها اداره کرد.
وی با بیان اینکه حجاب نیز از مسائل مورد توجه و تأکید حضرت زهرا(س) بوده است، مطرح کرد: امروز آن‌هائی که می‌گویند چرا حجاب الزامی است در واقع مفهوم اجبار را نمی‌فهمند.
* هرکسی که هر قانونی را زیر پا بگذارد باید نهی از منکر شود
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اسلام اجبار ندارد اما اگر حجاب واجب شد و کسی آن را بشکند بحث نهی از منکر به میان می‌آید، گفت: هرکسی که هر قانونی را زیر پا بگذارد باید نهی از منکر شود حال آن که  یک مرحله از نهی از منکر توسط مردم و با زبان خوش انجام می‌شود و مراحل بالاتر توسط حکومت صورت می‌گیرد؛ وقتی دختری حجاب برمی‌دارد می‌خواهد به نظام دهن کجی کند برخورد با او نهی از منکر است.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش برخی برای ترویج بی حجابی در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: اینکه یک دختری در تهران روسری اش را بر میدارد و (چرخ می دهد!) در اصل می خواهد به نظام جمهوری اسلامی بی احترامی و توهین کند که باید با او برخورد شود تا بدانند گذشتن از خطوط قرمز، آن هم در کشوری که اسلامی است و معیارهای مشخص و معینی دارد بی جواب نمی ماند.
 
* اگر حجاب برداشته شود 
منشأ مفاسد عظیمی در جامعه خواهد شد
وی با بیان اینکه مسئله حجاب در تمام مذاهب اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: اگر حجاب برداشته شود منشأ مفاسد عظیمی در جامعه خواهد شد همانگونه که برخی کشورهای اسلامی آن را آزاد کردند و با مشکلات و مفاسدی دست به گریبانند.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: امروز مسئله حجاب از صورت یک حکم فردی اسلام بیرون آمده و به نظام جمهوری اسلامی گره خورده است و لذا دشمن معتقد است اگر آن را متزلزل کند ۵۰ درصد نظام ضعیف می‌شود که در این راستا توطئه‌ها و کمپین‌هائی را به راه می‌اندازد.
وی افزود: آنهایی که حامی و ترویج دهنده بی حجابی هستند و مدام می گویند در کجای قرآن (حجاب) آمده و دختران را به برهنگی تشویق میکنند ، همان غرب پرستان کوتاه فکر هستند که با نظام مقدس جمهوری اسلامی مخالفند و هدفشان هم جز ضربه زدن به این نظام  و فراموش شدن آرمان های انقلاب چیز دیگری نیست.
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: احترام به ارزشها و عقاید یک ملت باید همیشه مورد توجه باشد همانگونه که یک (زن) سیاستمدار غربی وارد یک کشور اسلامی می شود شئونات آن کشور را رعایت میکند.
این مرجع تقلید در آخر با اشاره به تلاش دشمنان برای به انحراف کشاندن عقاید جوانان گفت: خانواده ها ، آموزش و پرورش ، دانشگاه ها و بخصوص صداوسیما باید مراقب جوانان باشند تا فریب دشمنان را نخورند و در لجن زار فضای مجازی آسیب نبینند.
 
* باید فضای مجازی سالم ایجاد شود
وی با بیان اینکه بیش از همه نسل جوان در خطر است و والدین، آموزش و پرورش، دانشگاه ، صدا و سیما و همه ما باید مراقبت کنیم و با تأکید بر اینکه امروز پایه‌های اخلاقی در فضای مجازی در حال متزلزل شدن است، گفت: بیش از همه جوانان در معرض خطر هستند و همه ما در قبال جوانان مسئول هستیم.
این مفسر قرآن کریم اظهار داشت: باید به مسئولانی که می‌گویند عده‌ای دارند از فضای مجازی نان می‌خورند، گفت: این شغل به قیمت آلوده شدن جوانان ما است و باید فضای مجازی سالم را ایجاد کنند.
 


نوشته شده در   چهارشنبه 2 اسفند 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode