ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 19 بهمن 1396     |     کد : 182411

در مراسم افتتاح خانه عالم روستای آستمال:

حضور عالم در یک روستا آسیب‌های اجتماعی را دور نگه می‌دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی حضور یک عالم دانا در روستا را از عواملی برشمرد که می‌تواند در دور نگه‌داشتن آسیب‌های اجتماعی از آن محل مثمر ثمر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی حضور یک عالم دانا در روستا را از عواملی برشمرد که می‌تواند در دور نگه‌داشتن آسیب‌های اجتماعی از آن محل مثمر ثمر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی در مراسم افتتاح عالم روستای آستمال از توابع شهرستان ورزقان گفت: آستمال یک روستای تاریخی با قدمتی قابل‌توجه است که اهالی آن متدین و ولایت‌مدار هستند.

وی ادامه داد: هرچه امروز داریم به برکت انقلاب اسلامی و توجه به قرآن و عترت است و امروز خوشحالیم که نهال نوپای انقلاب به درختی تناور تبدیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در خصوص اهمیت علم در اسلام بیان کرد:‌ در ۸۰ نقطه از قرآن خداوند علم و جهالت را با یکدیگر مقایسه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هرکجا  عالم و دانشمندی باشد، مردم از برکات وی بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب آسیب‌های اجتماعی است و این آسیب‌ها در جایی ظهور و بروز می‌کنند که به علم توجه نشود.

حجت‌الاسلام دکتر حسینی خاطرنشان کرد: در روستایی که یک عالم حضور داشته باشد و تعالیم قرآن را به مردم منتقل کند، قطعا آن روستا با همت مردمان خویش و زیر پرچم اسلام در راستای آبادانی گام‌های بزرگی خواهد برداشت.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر امروز در یازدهمین رتبه علمی جهان قرار گرفته‌ایم، به برکت وجود رهبر عالم و منویات ایشان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان ضمن تقدیر از سپاه بخاطر بناکردن خانه برای عالم روستا، تصریح کرد: امیدواریم این عالم بزرگوار منشا خیر و برکت برای این روستا باشند و اهالی، مخصوصا نوجوانان و جوانان بتوانند تعالم صحیح دینی را از ایشان فرا بگیرند.

گفتنی است؛روستای آستمال در منطقه دوره افتاده بخش خاروانا قرار گرفته و این خانه عالم به همت ستاد پشتیبانی توسعه و آبادانی سپاه پاسداران آذربایجان شرقی و مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان بنا شده است.

آستمال روستایی است دردل جنگل با قدمت هزاران ساله که دربخش خاروانا واقع شده است بیشترخانه های روستا دو طبقه ساخته شده اند. رودخانه ای ازمیان روستا درحال جریان است.

مردمان این منطقه لهجه بسیارشیرینی دارند و از جمله مکان‌های دیدنی این منطقه، مسجدقدیمی سیدجبرئیل – پیرصندوق و طبیعت بسیار زیبای این روستا است.

برای رسیدن به آستمال باید ورزقان را به سمت جاده خاروانا ترک کنید تا پس از عبور از وسط روستاهای دیزج ملک و آقا بابای فرامرزی و گذشتن از کنار روستاهای داش کسن و کهنه‌لو، به سه‌راهی خاروانا و آستمال برسید؛ در این نقطه از مسیر باید وارد جاده سمت راست بشوید تا پس از طی ۱۴ کیلومتر به روستای سرسبز آستمال برسید.

مسیر ورزقان تا روستای آستمال حدود ۵۴ کیلومتر است و با توجه به ویژگی‌های جاده کوهستانی آن زمان براست.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 19 بهمن 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode