ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 فروردين 1390     |     کد : 18233

افزايش سرانه فضاي سبز شهروندان تبريز

شهردار كلانشهر تبريز گفت: با ارائه برنامه‌هاي مصوب امسال سرانه فضاي سبز هر تبريز يك متر افزايش مي‌يابد.

 شهردار كلانشهر تبريز گفت: با ارائه برنامه‌هاي مصوب امسال سرانه فضاي سبز هر تبريز يك متر افزايش مي‌يابد.

عليرضا نوين امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس تبريز اظهار داشت: سرانه فضاي سبز براي هر شهروند در تبريز 12 متر است كه طي 2 تا 3 سال اخير از هفت متر به اين رقم رسيده و امسال نيز به 13 متر افزايش مي‌يابد.
وي درباره برنامه شهرداري به منظور رسيد به اين رقم افزود: توسعه پارك بهشت عدل به ميزان يك هزار هكتار، كاشت و توسعه 50 هكتار منطقه عون‌بن‌علي، توسعه 20 تا 30 هكتاري ائل‌گلي، توسعه 200 هكتاري منطقه ونيار و ... از جمله برنامه‌هايي است كه با عملياتي شدن آنها شاهد افزايش يك متري سرانه فضاي سبز در تبريز خواهيم بود.
نوين در مور اعتبارات اين حوزه نيز اظهار داشت: امسال 250 ميليارد ريال بودجه برنامه‌ريزي شده است كه اين اعتباردر دو بخش حوزه فضاي سبز هزينه مي‌شود.
شهردار كلان شهر تبريز اضافه كرد: 150 ميليارد ريال از اعتبار اشاره شده براي حفظ، نگهداري و احياي فضاي سبز موجود در سطح شهر هزينه مي‌شود و 100 ميليارد ريال نيز به منظور توسعه و كاشت صرف خواهد شد.
وي در مورد زباله‌هاي سطح شهر نيز گفت: در معابري اصلي روزانه دو تا سه مورد اقدام به جمع‌آوري زباله از طربق خدمات شهري مي‌شود.
شهردار تبريز در بخش ديگري از سخنان خود شهر را موجودي زنده دانست كه با شهروندان خود هويت و حيات مي‌يابد و در عين حال خاطرنشان كرد: شهر بدون شهروند معنا نمي‌يابد و براي دستيابي به شهري آباد، سبز، زيبا و پويا، ابتدا بايد شهر را براساس خواست و نظر شهروندان آن اداره و مديريت كرد.
نوين در ادامه با اشاره به توسعه روزافزون شهرها و نيز ايجاد نيازها و خواسته‌هاي متعدد و جديد در زندگي شهرنشيني براي شهروندان، بر ضرورت توجه ويژه مديران شهرداري به شناسايي نيازهاي شهروندان و برنامه‌ريزي براي پاسخگويي به اين نيازها تأكيد كرد.
شهردار تبريز در عين ابراز اميدواري كرد، با مشاركت و همكاري مستقيم شهروندان و شهرداري، طي سال حاري تبريز به شهري آباد و توسعه يافته تبديل شود.



نوشته شده در   دوشنبه 29 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode