ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 5 بهمن 1396     |     کد : 182127

تمهيدات دولت براي تأمين مايحتاج شب عيد مردم

وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی با اشاره به تأمین منابع پاداش و عیدی بازنشستگان،از آغاز پرداخت وام اشتغال روستایی و عشایری در ۵ استان خبر داد.

 وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی با اشاره به تأمین منابع پاداش و عیدی بازنشستگان،از آغاز پرداخت وام اشتغال روستایی و عشایری در ۵ استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما، علی ربیعی در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۵۰هزار درخواست وام، در مرحله نخست حدود ۸۰۰۰درخواست وام پذیرفته شده است که از امروز پرداخت این وام‌ها در پنج استان انجام می‌شود.
وی افزود: از رقم ۱۲هزار میلیارد تومانی که برای وام اشتغال روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است، امسال ۲۰۰۰میلیارد تومان وام پرداخت می‌شود. البته طبق قواعدی که منجر به ایجاد اشتغال شود. به گفته وی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و بازاریابی و مشاوره همراه دریافت‌کنندگان وام خواهند بود.وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی در ادامه تاکید کرد: در بهمن‌ماه سبد کالا به ارزش ۲۱۵میلیارد تومان توزیع می‌شود، همچنین پاداش و عیدی بازنشستگان، تأمین منابع شده و به‌موقع انجام خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چانه زنی ها برای حداقل دستمزد در سال آینده در جریان است و تلاش ما این است که این موضوع به شب عید کشیده نشود.
وی افزود: استراتژی ما این است که این افزایش حقوق از نرخ تورم بیشتر باشدلذا دریافتی های تا سقف ۲میلیون تومان را درصد به درصد افزایش خواهیم داد تا فاصله دریافتی های پایین و بالا را کمتر کنیم.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره اضافه شدن شش ماه به سن بازنشستگی گفت:ایده های مختلفی در این زمینه وجود دارددرآغازفعالیت صندوق باز نشستگی امید به زندگی کم بودواکنون در تمام دنیا اصلاحات انجام شده است، هر چند اصلاحات هم سخت است . ما بنا نداریم یکباره در ایران این طرح انجام شود و محاسبات مردم به هم بخورد و عدم آرامش ایجاد شود .با این حال ایده های مختلفی وجود دارد.
ربیعی همچنین درباره آخرین اخبار نفتکش سانچی گفت: نمایندگان ایران از جمله سازمان بنادر، سازمان کشتیرانی و طرف سوئدی و پانامایی دیروز برای بازگشایی جعبه سیاه سانچی حضور داشتند، البته قرار بود جعبه سیاه هر دو کشتی با هم باز شود اما ما گفتیم اول سانچی باز شود.
وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی درباره فعالیت ربات‌ها بر روی کشتی سانچی تاکید کرد: ربات‌ها فقط می‌توانند از کشتی عکس بگیرند و قادر نیستند به داخل کابین‌ها بروند.
ربیعی در پاسخ به این سئوال که آیا شکایتی درباره این حادثه مطرح شده است، تاکید کرد: شکایت در این زمینه قواعد خاص خود را دارد و شرکت‌های بیمه و حقوقی میزان خسارت‌ها را تعیین می‌کنند. البته آنطوری که من پرسیده‌ام در دریا مقصر 100 درصد وجود ندارد و در دریا هر دو طرف با درصدهای متفاوت مقصر شناخته می شوند. وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی با بیان این که بنیاد شهید " شهید خدمت" لقب گرفتن جانباختگان سانچی را پذیرفته است: مزایای شهید خدمت توسط شرکتی که این افراد در آنها استخدام بودند تعلق می‌گیرد و شهید خدمت هم لقبی است که به آنها تعلق می‌گیرد.
تعرفه ۳۵ تا ۵۵درصدی خودروهای هیبریدی
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت هم درباره وضع ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در کشور در ماه های پایانی سال اظهار داشت: به لطف خدا کشور در وضع بسیار خوبی قرار دارد و معمولا نیازمندی‌های مردم در ایام نوروز فقط شامل کالاهای اساسی نمی‌شود، بلکه نیازهایی در حوزه‌های حمل و نقل و هتلداری ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به تاکید دولت در تنظیم بازار شهرهای مسافرپذیر تاکید کرد: در ایام نوروز که ایام پیک سفرهای مردم است، دولت توجه ویژه‌ای به تنظیم بازار در شهرهای مسافرپذیر خواهد داشت.وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در ادامه، در پاسخ به سئوالی درباره اظهارات رئیس جمهوری مبنی بر تجدید نظر در واردات خودروهای هیبریدی گفت: با توجه به ضوابط جدید واردات خودرو و افزایش سود بازرگانی خودروهای وارداتی که با سوخت فسیلی حرکت می‌کنند از ۵۵درصد به ۹۵درصد طبیعتا تغییری در جدول سود بازرگانی واردات خودروهای هیبریدی هم خواهیم داشت.
شریعتمداری با اشاره به انواع خودروهای هیبریدی افزود: خودروهای هیبریدی چند دسته هستند؛ برخی فقط هنگام ایستادن و آغاز حرکت خود از امکانات برقی استفاده می‌کنند و برخی هم در حرکت و در پیمایش محدود در سطوح صاف و سرعت‌های زیر ۴۰کیلومتر در ساعت از موتورهای برقی خود استفاده کنند. این خودروها در سرعت‌های بالاتر از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند.
به گفته وی خودروها بر اساس میزان کاهش تولید آلایندگی از تخفیفاتی در سود بازرگانی برخوردار خواهند شد و تعرفه خودروهای هیبریدی که بین ۵تا حداکثر ۲۵درصد از میزان مصرف سوخت شان در شرایط مختلف کاهش پیدا می‌کند، با نظر کارشناسان و تصویب کمیسیون اقتصادی دولت و هیات وزیران بین ۳۵تا ۵۵درصد تعیین شده اند که این مصوبه ابلاغ و در حال اجراست.
برگزاری نشست خبری رئیس جمهوری؛بزودی
همچنین محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری از برگزاری نشست خبری دکتر روحانی با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی طی دو هفته آینده خبر داد.
وی با تاکید بر این که رئیس جمهوری در گفتگوهای تلویزیونی قبلی درباره مباحثی نظیر برجام، تورم، رونق و گرانی صحبت کرده بودند، تاکید کرد: مهم این است که در گفتگوی تلویزیونی اخیر رئیس جمهوری مباحثی که تاکنون مطرح نشده بود، مورد توجه قرار گرفت. رئیس جمهور ی هدف‌گذاری کرده بود که درباره مباحثی نظیر محیط زیست، اشتغال و ساختمان‌های فرسوده صحبت کنند و طبیعی است که اگر نمی‌خواهیم زمان مصاحبه طولانی شود، فرصت برای طرح همه مباحث نباشد.
رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره نحوه انتخاب مجری برنامه گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهوری با مردم، با بیان این که مجری برنامه با تفاهم میان دولت و صداوسیما انتخاب شد، تاکید کرد: مجری برنامه مباحثی را که از نظر او دغدغه مردم بود مطرح کرد. در مجموع این مصاحبه بازخوردهای مثبتی هم داشت و فکر می‌کنیم که خوب است که این نوع گفتگوها با مردم انجام شود.
واعظی همچنین درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر تشکیل کارگروهی مشترک میان اروپا و آمریکا برای بررسی اعمال تعدیل‌هایی در برجام ،گفت: موضع نظام، دولت و وزارت خارجه در ارتباط با برجام یکسان و از نظر ما مذاکرات برجام تمام شده است و تحت هیچ شرایط و عنوانی دوباره انجام نخواهد شد.وی با بیان این که این موضوع بارها به همه کشورها که مباحثی را مطرح کرده‌اند، اعلام شده است، افزود: تشکیل کمیته‌هایی در برجام در شرایطی که ایران به عنوان بازیگر اصلی چنین چیزهایی را قبول ندارد، هیچ تاثیری نخواهد داشت. در این باره با اتحادیه اروپا و سه کشور عضو و همچنین چین مذاکره کرده‌ایم و آنها هم اعلام کرده‌اند که برجام فقط با چارچوب‌های موجود باقی خواهد ماند.
رئیس دفتررئیس جمهوری در ادامه درباره طرح شایعاتی مبنی بر انجام مذاکرات موشکی با برخی کشورها و وزیر خارجه فرانسه در جریان سفر آتی اش به تهران، گفت: بارها از سوی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده که مسائلی که مربوط به توان دفاعی کشور است به هیچ وجه قابل مذاکره نیست. این حرف همیشگی ما بوده است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه درباره دستور رهبر معظم انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر خروج ارتش و سپاه از فعالیت‌های اقتصادی و تاکیدات رئیس جمهوری در این باره اظهار داشت: موضوع واگذاری فعالیت‌های اقتصادی تصمیمی است که رئیس جمهوری بر آن مصمم هستند و فقط محدود به نیروهای مسلح نمی‌شود. دکتر روحانی در این باره دستوراتی به بنیاد شهید، سازمان تامین اجتماعی و بانک‌ها داده‌اند و اعتقاد دارند که تا جایی که می‌توانیم دولت باید از تصدی‌گری خود کاهش دهد تا در آینده تصدی‌گری دولت در حوزه اقتصادی به صفر برسد.
وی گفت: در مقابل باید تلاش کنیم که از بخش خصوصی واقعی حمایت کنیم. در این جهت آنچه که در کشور در حال انجام است مربوط به همه اعضای دولت است و فقط برای نیروهای مسلح نیست.
همچنین وزیر آموزش و پرورش سیدمحمد بطحایی توضیحاتی درباره خبر ممنوعیت بازدید دانش‌آموزان از گلزار شهداء را ارئه کرد.وی گفت: همانطور که در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش در این باره آمده، در دستورالعمل آزمایشی وزارت آموزش و پرورش کم دقتی انجام گرفته و به جای استفاده از واژه آرامستان‌ها از واژه گلزار شهداء استفاده شده است.وزیر آموزش و پرورش گفت: منظور از این دستورالعمل منع حضور دانش‌آموزان کلاس‌های اول و دوم دبستان و همچنین پیش دبستانی‌ها در آرامستان‌ها بوده است چرا که متخصصان حوزه علوم تربیتی تاکید نمی‌کنند کودکان خردسال و کودکستان‌ها در این محیط‌ها حضور یابند.
وی افزود: از آنجایی که این دستورالعمل آزمایشی است و تا اسفند ماه اجرا می‌شود، در دستورالعمل تکمیلی که برای سال آینده صادر خواهد شد، این موضوع تصحیح می‌شود که در دستورالعمل جدید آمده است کودکان خردسال، کودکستانی‌ها و دانش‌آموزان کلاس اول و دوم ابتدایی در برخی مراکز درمانی‌،
‌بهداشتی و آرامستان‌ها حضور نیابند.
ابراز امیدواری از پایان رسیدگی به بودجه 97
معاون پارلمانی رئیس جمهوری هم اظهار داشت: بسیار امیدواریم تا روند رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس تا 22 بهمن به اتمام برسد و مصوبه مجلس به شورای نگهبان ارسال شود تا برای دولت هم فرصت تنظیم آیین‌نامه‌های اجرایی و فراهم کردن مقدمات اجرای بودجه 97 فراهم شود.
حسینعلی امیری با تاکید بر این که حفظ یکپارچگی لایحه بودجه سال 97 از انتظارات و تاکیدات دولت است، افزود: رئیس جمهوری در ایام انتخابات قول‌ها و وعده‌هایی از جمله ریشه‌کنی فقر مطلق، ایجاد اشتغال و موضوعاتی نظیر محیط زیست و آب به مردم دادند که برنامه‌ریزی برای تحقق آنها در لایحه بودجه دیده شده است.
وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور اعضای هیات رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس با ستاد اقتصادی دولت و روسای قوای مجریه و مقننه اظهار داشت: در این جلسه راجع به مسائل کلان لایحه بودجه سال آینده به جمع‌بندی و درک و فهم مشترک رسیدیم. براین اساس هم بررسی لایحه در کمیسیون تلفیق ادامه پیدا کرد.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به آغاز رسیدگی به لایحه بودجه سال 97 در صحن علنی مجلس از یکشنبه آینده گفت: بسیار امیدواریم تا روند رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس تا 22 بهمن به اتمام برسد و مصوبه مجلس به شورای نگهبان ارسال شود تا برای دولت هم فرصت تنظیم آیین‌نامه‌های اجرایی و فراهم کردن مقدمات اجرای بودجه 97 فراهم شود.
همچنین علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: اگر از این سازمان درباره ساخت پلاسکو استعلام گرفته شود، ما نظرات خود را در این باره اعلام می‌کنیم.
وی با بیان این که با توجه به وجود بناهای تاریخی در محل ساخت پلاسکو، ما در این زمینه صحبت‌هایی داریم، اظهار داشت: البته تاکنون با ما صحبت نشده است، اما با توجه به بناهای تاریخی ما حرف‌هایی درباره ارتفاع پلاسکو داریم و باید با بنیاد مسکن و شهرداری در این زمینه گفتگو کنیم، البته هنوز صحبتی با ما نشده است.
وی افزود: علی‌القاعده باید برای ساخت پلاسکو از سازمان میراث فرهنگی هم مجوز گرفته شود و اگر از ما استعلام گرفته شود، ما نظرات خود را اعلام می‌کنیم.
مونسان در پاسخ به سئوال دیگری درباره برنامه‌های میراث فرهنگی برای اسکان مسافران نوروزی گفت: در سال‌های گذشته مشکل خاصی نبوده است و اگر کمبود فضای هتل داشته باشیم، بوم‌گردی‌ها به کمک می‌آیند که علاقه‌مندی هم در این زمینه زیاد است البته ما باید نظارت خود را تقویت کنیم تا مردم از امکانات گردشگری بهره ببرند و راضی باشند.
صدور مجوز یک سرمایه گذاری اشتغالزا در "خرامه"
هیات وزیران در جلسه دیروز خود به ریاست
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، با سرمایه گذاری در طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در شهرستان خرامه استان فارس موافقت کرد.این تصمیم با هدف توسعه سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اشتغال اتخاذ شد.
این طرح که با ظرفیت تولید سالانه 20 هزار تُن کاغذ از کربنات کلسیم اجرا خواهد شد، دارای اثرات زیست محیطی مثبت است و موجب جلوگیری از قطع بی رویه درختان
می‌شود.همچنین تأمین همه مواد اولیه مورد نیاز این طرح از نقاط مختلف داخل کشور امکان پذیر است.
همچنین در این جلسه آیین نامه نحوه تعیین قیمت فروش و اجاره و شرایط واگذاری ساختمان ها و اراضی مازاد آموزش و پرورش تصویب شد.دولت در جهت ایجاد فرصتی مناسب برای بهره‌مندی از توان بخش خصوصی در امر آموزش و پرورش، کم شدن هزینه‌ها و ایجاد درآمد مالی برای وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه نحوه تعیین قیمت فروش و اجاره و شرایط واگذاری ساختمان‌ها و اراضی مربوط به قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را به تصویب رساند.
به موجب آیین نامه یاد شده، به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می شود، زمین و ساختمان های مازاد بر نیاز خود را مطابق قوانین و مقررات و مفاد این آیین‌نامه برای راه‌اندازی مدارس غیردولتی به طور اجاره یا فروش به مؤسسان مدارس مذکور واگذار کند.
هیات وزیران در ادامه با هدف ایجاد بستر مناسب به منظور تشویق صادرکنندگان نمونه و خنثی کردن اثرات منفی تحریم‌ها ناشی از عدم انتقال ارز به کشور، با اصلاح آیین نامه تشویق صادرکنندگان نمونه موافقت کرد.
همچنین دولت به منظور ساماندهی و یکپارچه سازی فرماندهی شبکه اورژانس پیش بیمارستانی (115)، اساسنامه سازمان فوریت های پیش بیمارستانی اورژانس کشور را به تصویب رساند. بنا به این گزارش با تصویب هیات وزیران، بدهی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل
‌کشور به بانک های تجارت و سپه ناشی از تکالیف قانونی بابت اصل و سود تسهیلات دریافتی، به بدهی دولت منتقل و سرمایه دولت در شرکت مذکور معادل مبلغ بدهی انتقال یافته، افزایش یافت‌.دولت همچنین اساسنامه شرکت عمران و بهسازی شهری ایران را اصلاح کرد.هیات وزیران با هدف تسهیل اقدامات، برنامه ها و سیاست های مربوط به حوزه بهسازی و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری، با اصلاح اساسنامه شرکت عمران و بهسازی شهری ایران موافقت کرد.
همچنین دولت به منظور جلوگیری از ورود آفات و بیماری‌های نباتی از طریق واردات چوب، به عنوان یکی از تهدیدات عمده گونه‌های گیاهی و درختی جنگل های کشور، واردات محموله های چوب خام شامل گرده بینه، کاتین وچوب های گرد با قطر حداقل 8 سانتیمتر با پوست و چیپس چوب را منوط به دریافت مجوز از مراجع قانونی ذیربط کرد.
دولت تمام تلاش خود را برای تأمین اقلام و کالاهای اساسی مردم در شب عید به کار بسته است و مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.
این مطلب را دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری دیروز در جلسه ستاد تنظیم بازار اعلام کرد و افزود: همه دستگاه‌های دولتی برای تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در روزهای پایانی سال باید برنامه ریزی کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، وی با ابراز اطمینان به جامعه نسبت به اینکه منابع لازم برای تأمین مایحتاج مردم پیش بینی و تهیه شده است، از دستگاه‌های دولتی خواست تا با تأمین ذخایر کالاهای اساسی مورد نیاز و نظارت بر قیمت‌ها،‌ فضایی با ثبات و آرام در بازار ایجاد کنند.
جهانگیری همکاری اصناف و تولید کنندگان بخش خصوصی با دستگاه‌های دولتی را در این خصوص ضروری خواند و افزود: ممکن است برخی کالاها بطور مقطعی و به دلایل غیر قابل پیش بینی نوسان قیمت پیدا کند اما با تلاش همه دستگاه‌های مسئول وضع بازار در روزهای منتهی به پایان سال اطمینان بخش خواهد بود.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین با قدردانی از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی و تمام تولید کنندگان مواد غذایی که نقش ارزشمندی در تامین کالاهای مورد نیاز مردم دارند،‌ از وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه خواست تا با هماهنگی یکدیگر درباره اقلام ضروری مورد نیاز جامعه نسبت به تأمین کسری کالاها و تنظیم بازار اقدام کنند.
در این جلسه که وزیران جهادکشاورزی،‌ صنعت،‌ معدن و تجارت، راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی، اطلاعات، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور حضور داشتند،‌ در خصوص نحوه تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز و حمایت از تولید کنندگان مواد غذایی بحث و تبادل نظر شد.
همچنین رئیس جامعه اصناف کشور،‌ رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان،‌ رئیس سازمان تعزیرات و رئیس سازمان تعاون روستایی کشور گزارش‌های جداگانه ای را درباره ذخایر و تولیدات و قیمت محصولات باغی و کشاورزی،‌ لبنیات،‌ گوشت قرمز و سفید و سایر مایحتاج مردم و نحوه عرضه آنها در بازار شب عید ارائه کردند.


نوشته شده در   پنجشنبه 5 بهمن 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode