ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 بهمن 1396     |     کد : 182075

بزرگترين تظاهرات اعتراضي آمريكا در اولين سالگرد رياست جمهوري ترامپ

ميليون‌ها نفر از مردم معترض آمريکا همزمان با اولين سالروز رياست جمهوري دونالد ترامپ در اعتراض به سياست‌هاي‌ وي در شهرهاي مختلف اين کشور به خيابان‌ها آمدند و يکي از بزرگترين اعتراضات تاريخ آمريکا را رقم زدند.

ميليون‌ها نفر از مردم معترض آمريکا همزمان با اولين سالروز رياست جمهوري دونالد ترامپ در اعتراض به سياست‌هاي‌ وي در شهرهاي مختلف اين کشور به خيابان‌ها آمدند و يکي از بزرگترين اعتراضات تاريخ آمريکا را رقم زدند.
خبرگزاري رويترز اعلام کرد:اين تظاهرات هماهنگ در واشنگتن، نيويورک، لس آنجلس،شيکاگو ، سان فرانسيسکو ،هيوستون، دنور، رالي، فيلادلفيا ، ريچموند و حدود 250 شهر آمريکا برگزار شد و معترضان سياست‌هاي ترامپ عليه زنان را محکوم کردند.معترضان با حمايت از شرکت رأي‌دهندگان آمريکايي درانتخابات کنگره ماه نوامبر2018 ميلادي خواستار استيضاح رئيس‌جمهوري آمريکا شدند.تظاهرکنندگان با ابراز مخالفت در خصوص سياست‌هاي ترامپ در قبال مهاجران و نابرابري حقوق زنان و مردان خواستار افشاي فسادهاي جنسي ترامپ، شدند. در عين حال ،سياستمداران دموکرات و فعالان ترقيخواه در بسياري از اعتراضات سراسري آمريکا از جمله واشنگتن سخنراني کردند. در همين رابطه ،تام «پرز»، رئيس کميته ملي دموکراتيک گفت: زنان هسته‌ اصلي حزب دموکرات ما هستند و رهبران آن در برابر دونالد ترامپ، مايک پنس و قانونگذاران جمهوريخواه سراسر اين کشور که به صورت بي‌سابقه‌اي به حقوق زنان و خانواده‌هاي کار حمله مي‌کنند، مقاومت مي‌کنند. همزمان اعتراضاتي نيز در کشور هاي ايتاليا، آلمان، اوگاندا و ژاپن عليه سياست هاي ترامپ برگزار شد.
در همين حال، ترامپ در واکنش به اين تظاهرات در توئيتي نوشت:هوا در سراسر کشور بزرگ ما خوب است، روزي عالي براي تظاهرات زنان. بيرون بياييد و اين دستاورد تاريخي و موفقيت بي سابقه اقتصادي و مجال خلق ثروت را که در 12 ماه گذشته به وجود آمده است، جشن بگيريد. بيکاري زنان در 18 سال گذشته به پايين ترين حد رسيده است.
همچنين،دونالد ترامپ، در توئيتي به مناسبت اولين سالگرد رياست جمهوري‌اش آنچه را که "موفقيت‌هاي بي سابقه" آمريکا در دوران دولت خود دانست را ، تحسين کرد و نوشت: از انتخابات به بعد، موفقيت‌هاي بي‌سابقه‌اي نصيب کشور ما شده است. رکورد بازار بورس، اعمال قدرت در ارتش و کنترل جرائم، مرزها و داعش، تقويت قوه قضائيه و کمترين نرخ بيکاري براي زنان و البته همه مردم، کاهش عظيم نرخ ماليات، اتفاقات خوبي بوده و موارد بيشتري در راه است. ???? ميلادي سال بزرگي است!
در همين حال،«مايک مولواني» رئيس دفتر بودجه کاخ سفيد با اشاره به تعطيلي دولت آمريکا به دليل تصويب نشدن بودجه جديد، از احتمال لغو سفر دونالد ترامپ به داووس خبر داد. از سويي،«اريک ترامپ » پسر رئيس جمهوري آمريکا در واکنش به تعطيلي دولت اين کشور با بيان اين که،پدر من تنها به دليل سياست اول آمريکا در انتخابات، پيروز شد، تصريح کرد:تعطيل شدن دولت آمريکا به لحاظ سياسي اتفاق خوبي براي پدرش و همپيمانان او است.‌ از طرفي،، سناتور «چاک شومر» رهبر اقليت دموکرات در مجلس سناي آمريکا با انتقاد شديد از رئيس جمهوري آمريکا،وي را يک «مذاکره کننده غيرقابل اعتماد و متزلزل» دانست و گفت:مذاکره با ترامپ «مثل مذاکره با ژله است»!
همچنين، سناتور «جان مک کين» هر دو حزب دموکرات و جمهوريخواه را در تعطيلي دولت مقصر دانست و گفت :ارتش آمريکا ناگزير به پرداخت اين هزينه است.
در عين حال،«برني سندرز» نيز،با اشاره به تعطيلي دولت اين کشور، جمهوريخواهان را در اجراي «اساسي‌ترين مسئوليت شان» ناتوان دانست. در تحولي ديگر،روزنامه آمريکايي واشنگتن پست در مقاله‌اي، يکسال رياست جمهوري دونالد ترامپ در اين کشور را ، مخرب توصيف کرد و کارنامه او را در تاريخ آمريکا بسيار منفي دانست. اين روزنامه نوشت:ترامپ در اين دوره از آنچه که انتظار مي رفت، متزلزل تر، نامنظم تر، بي کفايت تر و دمدمي مزاج تر بود و با اين مشي همه اعتبار تاريخي ملي و بين المللي آمريکا را به فنا داد.
در خبر ديگري،سخنگوي سفارت چين در آمريکا در واکنش به راهبرد جديد نظامي آمريکا تاکيد کرد: اگر برخي افراد به جهان با ذهنيت و تفکر يک جنگ سرد يا بازي با حاصل جمع صفر نگاه مي کنند، اين طرز تفکر در نهايت نتيجه اي جز تقابل و درگيري نخواهد داشت. با چنين طرز تفکري، صلح و توسعه جهاني،ايده هاي دست نيافتني خواهد بود.


نوشته شده در   دوشنبه 2 بهمن 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode