ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 دي 1396     |     کد : 181819

وقایع اخیر در غیرعلنی 3 ساعته

اغتشاشات اخیر در کشور باعث شد مجلس شورای اسلامی در یک جلسه سه ساعته غیرعلنی با حضور 215 نماینده مجلس، مسئولان امنیتی، وزرای اطلاعات، کشور، جانشین فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس سازمان صداوسیما، ابعاد مختلف تحولات دو هفته گذشته را بررسی کند.

اغتشاشات اخیر در کشور باعث شد مجلس شورای اسلامی در یک جلسه سه ساعته غیرعلنی با حضور 215 نماینده مجلس، مسئولان امنیتی، وزرای اطلاعات، کشور، جانشین فرمانده کل سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس سازمان صداوسیما، ابعاد مختلف تحولات دو هفته گذشته را بررسی کند.

به گفته سخنگوی هیات رئیسه مجلس، با توجه به این‌که پشت صحنه اعتراضات اخیر برخی سرویس‌های جاسوسی در منطقه و آمریکا بودند، در این جلسه مقرر شد مسئولان مربوط پیگیری‌های جدی درباره موضوعات داشته و گزارش تکمیلی را به نمایندگان ارائه کنند.

بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران اعلام کرد، علی لاریجانی در این جلسه بر وحدت و همبستگی جامعه و مسئولان تاکید کرده و همچنین عنوان شده ممکن است کسی در حوادث اخیر بی‌گناه دچار اشتباهی شده، لذا موضوع باید از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد که حقی از کسی ضایع نشود.

سخنگوی هیات رئیسه در مورد آمار و ارقام ارائه شده از سوی وزیر کشور در مورد تخریب اموال و دستگیرشدگان تصریح کرد: وزیر کشور عدد شفافی را در این رابطه بیان نکرد، اما مقرر شد در جلسه بعدی پارلمان، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران گزارش این بخش را به کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند.

نعمتی در مورد دستگیری برخی دانشجویان اعلام کرد، یکی از بحث‌هایی که نمایندگان و رئیس مجلس به آن پرداختند، موضوع دانشجویان بازداشتی بود که مقرر شد به صورت خیلی جدی وزارت اطلاعات مورد را پیگیری کند و گزارش نهایی ظرف هفته آینده به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه شود.

اکبر رنجبرزاده، دیگر عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با جام‌جم با تاکید براین‌که در این جلسه مباحث خیلی محرمانه نبود بلکه ارزیابی چرایی اجتماعات اخیر برخی شهرستان‌ها و سر منشأ آنها، علل و عوامل دخالت بیگانگان مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد، در این جلسه بیان شد باید تدابیری برای رضایت‌مندی داخلی فراهم و راه‌های نفوذ دشمن مسدود شود و در مباحث معیشتی و اقتصادی در فضای رسانه‌ای، واقعیت‌ها به جامعه منعکس شود.

وی با بیان این‌که نباید کاری کرد که به اعتماد مردم خدشه وارد شود و باید تزریق امیدواری صورت گیرد تاکید کرد، باید بپذیریم که مردم تحت فشار هستند و باید تلاش کنیم تامشکلات آنها مرتفع شود و نباید افزایش قیمتی که هنوز صورت نگرفته، رسانه‌ای شود.

رفع فیلتر تلگرام منوط به تعهد مدیران آن است

در خصوص مباحث مربوط به فیلترینگ تلگرام نیز سخنگوی هیات رئیسه مجلس با تاکید بر این‌که شورای عالی امنیت ملی این وظیفه را به عهده داشته که فیلترینگ تلگرام انجام شود اعلام کرد، مقرر شد با تمهیدات لازم فیلترینگ تلگرام رفع شود، البته رفع فیلترینگ بستگی به تعهداتی دارد که مجموعه تلگرام باید به جمهوری اسلامی ایران بدهد و حتما این تعهد الزامی خواهد بود، زیرا با توجه به فضایی که در کشور وجود دارد و اقداماتی که یکی از سایت‌های معاند علیه نظام جمهوری اسلامی ایران داشت، دستگاه اطلاع‌رسانی آنها به نوعی تلگرام بود و از مجموعه دولت بویژه وزارت ارتباطات خواسته شد حتما تعهدات الزام آور را برای رفع فیلترینگ تلگرام داشته باشد، البته در کنار آن تعهداتی هم وجود خواهد داشت.

اکبر رنجبر داده، دیگر عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در مورد نظرات ارائه شده درجلسه غیرعلنی مجلس درمورد نقض فضای مجازی در اغتشاشات اخیر یادآور شد، ارتباطات و مداخلات خارجی با هدایت‌های فضای مجازی، یکی از نگرانی‌های کشور است، چون فرمان جنگ از بیرون مرزهای کشور به خانه‌ها منتقل می‌شود که این یک راه نامناسب است که باید کنترل و مدیریت شود تا ذهن جامعه منحرف نشود.

 


نوشته شده در   دوشنبه 18 دي 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode