ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 دي 1396     |     کد : 181817

در نشست صادركنندگان كالاهاي غيرنفتي

دولت منابع مالي طرح‌هاي اشتغالزاي صادرات محور را تأمين مي‌كند

‌رئيس جمهوري يکي از بزرگترين خدمت‌ها به کشور و ملت را تلاش در مسير توليد و ايجاد شغل آبرومند براي جوانان ايران اسلامي دانست و تصريح کرد: توليدکنندگان و صادرکنندگان ايراني بايد در مسير توليد و اشتغال بيشتر در کشور و معرفي محصولات و برندهاي توليدي ايران به جهانيان، بر تلاش هايشان بيفزايند.


‌رئيس جمهوري يکي از بزرگترين خدمت‌ها به کشور و ملت را تلاش در مسير توليد و ايجاد شغل آبرومند براي جوانان ايران اسلامي دانست و تصريح کرد: توليدکنندگان و صادرکنندگان ايراني بايد در مسير توليد و اشتغال بيشتر در کشور و معرفي محصولات و برندهاي توليدي ايران به جهانيان، بر تلاش هايشان بيفزايند.
حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني ديروز درنشستي سه ساعته با جمعي از صادرکنندگان عمده کالاهاي غيرنفتي که مسئولان اقتصادي دولت هم در آن حضور داشتند، اظهارداشت: تلاش صادرکنندگان غيرنفتي براي ايجاد تنوع و اعتماد به محصولات صادراتي ايران، اقدامي ضروري و ارزشمند و درخور تحسين است.
وي با اشاره به خطرات صادرات تک محصولي براي اقتصاد کشور گفت: بي ترديد ايجاد تنوع در محصولات غيرنفتي صادراتي، آسيب پذيري اقتصاد کشور را بيش از پيش کاهش مي دهد.
رئيس جمهوري دستيابي به بازارهاي صادراتي و در عين حال حفظ اين بازارها را موضوعي بسيار مهم در افزايش توليد و صادرات کشور و در نتيجه اشتغالزايي برشمرد و گفت: سرعت عمل در دستيابي به بازارهاي صادرات و توجه دقيق به سلامت و کيفيت کالاهاي توليدي با هدف حفظ بازار صادراتي بسيار مهم است، چرا که اگر اين سرمايه اعتماد بازارهاي صادراتي به يک برند و محصول توليدي تضعيف شود، جبران آن بسيار دشوار خواهد بود.
روحاني تصريح کرد: در صادرات يک محصول آنچه بسيار مهم است توجه ويژه به خواست مصرف کننده و حفظ اعتماد او به کالاهاي توليدي است. اين که کالايي با برند ايراني مورد اعتماد جهانيان باشد ، افتخاري براي همه ما‌ست و اين خود مي تواند تبليغي ارزشمند براي کشور و به مفهوم تعهد به اخلاق و ايمان توليد کننده ما باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود، جستجوي راه‌هاي صرفه‌جويي در منابع به ويژه آب، کاهش هزينه‌ها و ايجاد اعتماد به سرمايه گذاري را امري مهم براي توليدکنندگان و صادرکنندگان برشمرد.
رئيس جمهوري در اين جلسه همچنين به وزراي «صنعت، معدن و تجارت» و «اقتصادي و دارايي» و رئيس بانک مرکزي دستور داد تدابيري اتخاذ کنند تا با هدف کاهش هزينه‌ها‌، صادرکنندگان محصولات توليدي در بخش‌هاي دولتي و خصوصي بتوانند به طور مستقيم و بي واسطه توليدات را به کشورهاي هدف ، صادر و ارز مربوطه را دريافت کنند. روحاني همچنين خواستار شناسايي و بررسي طرح‌هاي اشتغالزاي توليدکنندگان و صادرکنندگان معتبر غيرنفتي و ارائه سريعتر تسهيلات از منابع نظام بانکي يا در صورت لزوم منابع ارزي صندوق توسعه ملي در اين مسير شد.
در اين جلسه صميمي، مديران مهمترين بنگاه‌هاي توليدکننده کشور که در صادرات غيرنفتي نقش اساسي دارند، برخي از موانع پيش‌روي فعاليت‌هاي توليدي و صادراتي خود را بيان کردند و رئيس جمهوري هم دستورات لازم را صادر کرد.
ابلاغ 2 قانون براي اجرا
خبرديگراين که رئيس جمهوري دو مصوبه مجلس را براي اجرا به سه وزارتخانه ابلاغ کرد.
بر اين اساس، در اجراي اصل يکصد و بيست و سوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، «قانون الحاق يک تبصره به ماده (1) قانون حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين» براي اجرا به وزارت امور خارجه و «قانون الحاق دو تبصره به ماده (617) قانون مجازات اسلامي (کتاب پنجم – تعزيرات و مجازات‌هاي بازدارنده)» براي اجرا به وزارتخانه‌هاي دادگستري و کشور ابلاغ شد.
دبير کل شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري منصوب شد
رئيس جمهوري بنا به پيشنهاد وزير علوم، تحقيقات و فناوري، در حکمي دکتر مسعود برومند را براي يک دوره چهار ساله به عنوان «دبير کل شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري» منصوب کرد.
متن حکم حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي دکتر مسعود برومند
در اجراي ماده (9) آيين‌نامه داخلي شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري مصوب 3/2/1385 شوراي مذکور و بنا به پيشنهاد وزير محترم علوم، تحقيقات و فناوري، به موجب اين حکم براي مدت چهار سال به عنوان «دبير کل شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري» منصوب مي‌شويد.
اميد است با اتکال به خداوند متعال و همکاري ساير اعضاي محترم آن شورا، ضمن بهره‌مندي از آراء صاحبنظران و متخصصان ذيربط، موجبات ارتقاء کيفيت سياستگذاري در زمينه‌هاي مختلف علوم، تحقيقات و فناوري را فراهم آوريد.
توفيق شما را در تحقق اهداف آن شورا با رعايت اصول قانون‌مداري، اعتدال‌گرايي و منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد از خداوند متعال مسألت مي‌نمايم.
حسن روحاني
رئيس جمهوري اسلامي ايران


نوشته شده در   دوشنبه 18 دي 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode