ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 28 فروردين 1390     |     کد : 18171

نتيجه مطلوبي براي حل معضل ترافيكي تبريز حاصل نشده است

شهردار تبريز گفت: مهم‌ترين اصل براي حل مشكل ترافيك شهر، تغيير نگرش است كه با وجود صرف هزينه‌هاي زياد براي حل معضل ترافيكي نتيجه مطلوبي حاصل نشده است.

 
شهردار تبريز گفت: مهم‌ترين اصل براي حل مشكل ترافيك شهر، تغيير نگرش است كه با وجود صرف هزينه‌هاي زياد براي حل معضل ترافيكي نتيجه مطلوبي حاصل نشده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي شهرداري تبريز، عليرضا نوين با اعلام اين مطلب كه گسترش شهرها و افزايش روزافزون جمعيت به دنبال خود تقاضاي رفاه عمومي و اجتماعي را به چالش اساسي هزاره سوم براي شهرهاي بزرگ به همراه داشته است، اظهار داشت: افزايش خودروها در شهرها و به تبع آن افزايش سفرهاي درون‌شهري طي سال‌هاي اخير ، مديران شهري را با چالش جدي به نام معضل ترافيك مواجه ساخته و بخش اعظمي از اعتبارات شهري را صرف مديريت و كنترل هدفمند ترافيك كرده است.
وي در ادامه با اشاره به اهم الزامات و چالش‌هاي فراروي مديريت ترافيك در كلان‌شهرها به ويژه تبريز افزود: عدم عمل به قانون و اجراي آن، تأخير در اجراي طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تبريز، تعامل بين بيمه با پليس، مكان‌يابي نامناسب مراكز ترافيك‌زا نظير مراكز درماني، ادارات، بيمارستان‌ها و مدارس، عدم قاطعيت در اعمال قانون عليه متخلفان، تعدد و افزايش روزانه سفرهاي غيرضروري درون‌شهري، عدم استقرار سامانه‌هاي ITS در سيستم حمل و نقل، فقدان حمل و نقل تركيبي، كندي روند توسعه حمل و نقل ريلي، ارائه و توسعه آموزش‌هاي شهروندي در حوزه ترافيك و نگاه علمي به موضوع ترافيك در راستاي ارتقاي سطح دانش تخصصي از جمله چالش ها و الزامات مديريت و كنترل هدفمند و موثر ترافيك در شهر تبريز به شمار مي‌رود كه بايد با عزمي عمومي نسبت به حل چالش‌ها و تقويت زيرساخت‌هاي لازم اقدام شود.
شهردار تبريز در بخش ديگري از سخنان خود از تلاش‌ جدي شهرداري براي توسعه و تقويت زيرساخت‌هاي مديريت و كنترل ترافيك شهر خبر داد و افزود: مهم‌ترين اصل براي حل مشكل ترافيك شهر، تغيير نگرش است كه با وجود صرف هزينه‌هاي زياد براي حل معضل ترافيكي نتيجه مطلوبي حاصل نشده است.
وي گفت: بايد ازتجربيات كلانشهرهاي دنيا براي حل مشكل ترافيكي استفاده كنيم تا بتوانيم شاهد عبور و مرور مناسب تردد شهر تبريز باشيم.
شهردار تبريز با تأكيد بر ضرورت حل و برچيده شدن چالش‌هاي فراروي مديريت ترافيك در شهر تبريز اين هدف را بدون تعامل و همكاري تمامي دستگاه هاي اجرايي استان غير ممكن دانست.



نوشته شده در   يکشنبه 28 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode