ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 فروردين 1390     |     کد : 18157

آپارتمان كوچك خود را بزرگ كنيد

تجربه در كنار بررسي هاي جديد نشان داده است كه بازي با رنگها، اسباب و وسايل و اجزاي ثابت و سازنده داخل منازل از جمله مولفه هايي هستند كه در صورت به كار بردن خلاقيت و ابتكار مي توانند بهترين تركيبها را در منزل ما ايجاد كنند.


تجربه در كنار بررسي هاي جديد نشان داده است كه بازي با رنگها، اسباب و وسايل و اجزاي ثابت و سازنده داخل منازل از جمله مولفه هايي هستند كه در صورت به كار بردن خلاقيت و ابتكار مي توانند بهترين تركيبها را در منزل ما ايجاد كنند.

با انفجار جمعيت در سطح جهان و كوچكتر شدن فضاهاي زندگي و گسترش فرهنگ آپارتمان نشيني آن هم از نوع آپارتمانهاي كوچك و كم فضا، محدود بودن فضاي زندگي يكي از مشكلات رايج مردم به شمار مي رود. از يك طرف فضاها و آپارتمانهاي بزرگ و دلباز كمياب و گران قيمت هستند و از طرف ديگر زندگي در فضاهاي كوچك با نوعي احساس خفگي و محدوديت رنج آور توام است با اين حال اين مشكل غير قابل حل نيست.

با بكار بردن چند راه حل جدي و خلاقانه شما مي توانيد اين اقدامات را با حداقل هزينه و بدون صرف سرمايه گذاري كلان انجام داده و يك مكان مجلل و با شكوه را براي خود طراحي كنيد.

بازي با رنگها، اسباب و وسايل و اجزاي ثابت و سازنده داخل منازل از جمله مولفه هايي هستند كه در صورت به كار بردن خلاقيت و ابتكار مي توانند بهترين تركيبها را در منزل ما ايجاد كنند.

براي حصول به اين نتيجه در ادامه پيشنهاداتي را به شما عزيزان ارايه مي دهيم تا بتوانيد محيطي بزرگتر را طراحي كرده و بيشتر از فضاي زندگي خود لذت ببريد.

فوت و فن هاي بصري براي ايجاد فضايي بزرگتر و دلبازتر

- اولين اقدام براي ايجاد فضايي بزرگتر و دلبازتر، تميز نگهداشتن و مرتب بودن فضاي خانه و دور ريختن ابزار و وسايل غير ضروري و خراب و از كار افتاده است. برخي از افراد عادت كرده اند كه بعضي وسايل از كار افتاده را مدتها بر روي هم انبار كنند تا شايد روزي به درد بخورد در حاليكه به احتمال زياد هيچگاه اين موقعيت پيش نيامده و تنها اين وسايل به درد نخور و از كار افتاده فضاي زندگي شما را تنگ و بدشكل و نامرتب مي كند.

آينه ها نه تنها باعث ايجاد زيبايي و تابش نور بيشتر در منزل مي شود بلكه با ايجاد خطاي ديداري، باعث بزرگتر جلوه دادن فضاي اتاق مي شود.

- استفاده از يك حباب، چراغ، فانوس و يا آباژور و استفاده درست از رنگها در بزرگ تر جلوه دادن اتاقها مي تواند موثر باشد. اين اقدامات مي تواند سايه روشن هاي زيبا و همه جانبه اي را در فضاي زندگي شما ايجاد كند در حاليكه اين نوع اقدامات در اتاق خواب بايد به شكل ديگري انجام گردد مثلا در اين نوع اتاقها بايد سعي شود نور و رنگ به صورت مقطعي و نقطه اي باشد و نبايد تمام فضاي اتاق را به خود اختصاص داده و مثلا همه اتاق را نبايد روشن كرد. ضمنا رنگهايي كه در اتاق نشيمن به كار مي رود بايد رنگهايي باشد كه ايجاد گشودگي و آشكاري را القا كند ضمن اينكه اين رنگها بايد با نورپردازي هاي طبيعي همراه باشد. فراموش نكنيد كه رنگهاي تيره و كمبود نور در اتاق، باعث ايجاد فضاي كوچك مي گردد.

- زيركي و تيزهوشي در هنگام خريد وسايل و همچنين چيدمان منزل باعث ايجاد فضايي بزرگتر در منزل مي گردد. همچنين انتخاب منطقي وسايل و چيدمان منزل به شما كمك مي كند كه هم از وسايل و تجهيزات خود بهترين استفاده را بكنيد و از طرف ديگر بيشتر ابزارها برايتان در دسترس باشد. براي مثال به كار بردن ميزها و صندلي هاي تاشو و همچنين صندلي هاي كوچك ميزبان در ميان مبلمان رسمي بهترين گزينه براي استفاده بهتر از فضاي خانه است.

رنگهايي كه در اتاق نشيمن به كار مي رود بايد رنگهايي باشد كه ايجاد گشودگي و آشكاري را القا كند ضمن اينكه اين رنگها بايد با نورپردازي هاي طبيعي همراه باشد.

- بازي با نور در اتاق و استفاده از دكورهاي روشن، يك تابش و نور طبيعي به اتاق مي بخشد. استفاده از نور هميشه باعث تازگي و طراوت و ايجاد حس آزادي و شادماني در اعضاي خانواده مي گردد. همچنين استفاده از آينه مي تواند در رسيدن به اين هدف به شما كمك كند. آينه ها نه تنها باعث ايجاد زيبايي و تابش نور بيشتر در منزل مي شود بلكه با ايجاد خطاي ديداري، باعث بزرگتر جلوه دادن فضاي اتاق مي شود.

- علاوه بر استفاده از آينه ها، بكاربردن ابزارهايي كه نور را منعكس مي كند(مانند ظرفها و يا ابزارهاي كروم، استيل و ...) توصيه مي شود.

- يك روش خلاقانه ديگر براي جلوه دادن فضاي اتاق اين است كه ابزارها، وسايل و دكورهايي كه ناهنجار، نامتناسب، بيش از حد بزرگ يا كوچك هستند و تناسبي با دكوراسيون منزل تان ندارند را جمع آوري كنيد. همچنين شما مي توانيد از فضاي ذهني و خلاقانه خود براي حصول به اين هدف استفاده نموده و رنگها و سايه هايي را كه باعث بزرگتر و راحت تر جلوه دادن منزل تان مي شود را به كار ببريد.

- يك راه ديگر براي بزرگتر جلوه دادن فضاي خانه اين است كه سراميكهاي خانه، اتاق خواب، آشپزخانه و ... را به طور مورب كار بگذاريد و از طرف ديگر دكوراسيون و چيدمان ظرفهاي دكوري به صورت عمودي صورت گيرد. از طرف ديگر سعي كنيد از مبلمان، بوفه و دكورهايي جمع و جور و ظريف استفاده كرده و حتي الامكان برخي از وسايل تان مانند ميز لپ تاپ، صندلي هاي ناهارخوري و .. تاشو باشند و يا زير تشكهاي مبل، صندوقچه مانند باشند تا براي جمع كردن و اندوختن ابزارها و وسايلي كه فعلا مورد نياز نيستند(مانند لباسهايي كه فصل شان گذشته) استفاده نماييد.


نوشته شده در   شنبه 27 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode