ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 3 دي 1396     |     کد : 181539

ربيعي: استراتژي دولت افزايش يارانه نقدي نيازمندان است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هیچ نیازمندی از شمول دریافت یارانه نقدی خارج نمی‌شود، حتی اگر تحت پوشش نهاد حمایتی نباشد، گفت: استراتژی ما افزایش یارانه نقدی نیازمندان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هیچ نیازمندی از شمول دریافت یارانه نقدی خارج نمی‌شود، حتی اگر تحت پوشش نهاد حمایتی نباشد، گفت: استراتژی ما افزایش یارانه نقدی نیازمندان است.
علی ربیعی در گفتگو با مهر از آغاز عرضه سبد حمایتی غذایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طی یک تا دو هفته آینده جزئیات ارائه سبد حمایتی، اقلام و زمان مراجعه را اعلام می‌کنیم.
وی افزود: در این مرحله علاوه بر افرادی که در سنوات گذشته این سبدهای حمایتی را دریافت می‌کردند، افراد نیازمند دیگری هم که از قبل شناسایی شده اند، مشمول دریافت این سبد خواهند بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به این سوال که بسیاری از افراد به رغم اینکه تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار ندارند، اما نیازمند دریافت یارانه نقدی هستند، آیا در سیاست جدید یارانه‌ای دولت تدبیری برای این افراد اتخاذ شده است، گفت: قطعا این موضوع قابل سیاست گذاری و اجرا خواهد بود.
ربیعی افزود: دیدگاه من این است هیچ نیازمندی نباید از شمول دریافت یارانه نقدی خارج بماند؛ استراتژی ما این است که میزان یارانه نقدی نیازمندان افزایش یابد؛ حتی اگر تحت پوشش نهادهای حمایتی نباشند. اما باید محرز شود که نیازمند هستند.
ربیعی درباره برخی اخبار در خصوص حذف یارانه نقدی تعدادی از دهک‌ها گفت: فعلا هیچ تصمیم قطعی در مورد تعداد یارانه بگیرانی که یارانه شان قطع خواهد شد، اتخاذ نشده است، بلکه آنچه در قالب لایحه بودجه ۹۷ پیش بینی شده در حد پیشنهاد دولت است و باید منتظر تصمیم مجلس در این زمینه باشیم.
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص علت پیشنهاد تاسیس صندوق رفاه تحت نظارت وزارت رفاه در لایحه بودجه ۹۷ با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: قرار است این صندوق زیر مجموعه وزارتخانه تاسیس شود، اما هنوز نهایی نشده است. ضمن اینکه در حال حاضر موضوعات مربوط به یارانه نقدی در معاونت رفاه وزارتخانه پیگیری می‌شود.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره پیش بینی ایجاد اشتغال تا پایان امسال با توجه به روند فعلی گفت: طی ۶ ماهه نخست سال 96 حدود ۳۵۰ هزار دفترچه جدید بیمه تامین اجتماعی صادر شده و با توجه به نسبت برابر «شغل رسمی» به «شغل غیر رسمی»، به همین میزان، اشتغال غیر رسمی در کشور ایجاد شده است که با این حساب در نیمه نخست امسال در مجموع بیش از ۷۰۰ هزار نیروی کار جذب بازار کار شده اند که به نظر من قابل قبول است.ربیعی ادامه داد: به همین سیاق با در نظر گرفتن ریزش نیروی کار می‌توانیم امیدوار باشیم میزان اشتغالزایی تا پایان سال کمتر از سال گذشته نباشد، ضمن اینکه یک رشد حداقلی هم نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.
شهرك حمايت از زنان آسيب‌ديده در تهران ايجاد مي‌شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: استان تهران سرریز از آسیب‌های اجتماعی است که باید برای این مشکل راه‌حل‌های تأثیرگذار و کارساز وجود داشته باشد.ثریا شارقی درباره حمایت از زنان آسیب‌دیده اظهار داشت: در شهر تهران زنان و دخترانی وجود دارند که به دلیل بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها هیچ مکانی برای زندگی سالم ندارند که شهرک زنان آسیب‌دیده می‌تواند مکانی برای حمایت و بازتوانی بانوان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب باشد که در آینده‌ای نزدیک ایجاد خواهد شد.
به گزارش مهر، وی بانوان آسیب‌دیده را نیازمند مکانی همراه با امید دانست و اظهار داشت: برخی از زنان و دختران به دلیل مشکلات اقتصادی، اعتیاد، آزادی از زندان و نداشتن مکان مناسب برای زیستن، دختران فراری، کارتن‌خواب‌ها، زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست و… که خانواده و جامعه پذیرای آنان نیست نیازمند به مکانی امن برای بهبود وضع زندگی خود هستند.
شارقی تاکید کرد: فضای اجتماعی به ‌سرعت در سطح جامعه در حال تغییر است و در شهر تهران ساختاری که برای اصلاح تغییرات نیاز است، وجود ندارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران با تاکید بر این که متأسفانه استان تهران سرریز از آسیب‌های اجتماعی است، به فعالیت مددسراها و نحوه‌ فعالیت آنان اشاره و تاکید کرد: توسط گشت شهرداری و گاهی به‌ طور داوطلبانه، زنان بی‌خانمان، معتاد، کارتن‌خواب و… به مدد سرا منتقل می‌شوند که از شب تا صبح وظیفه نگهداری از آنان را دارد، ولی در این حوزه خلأ وجود دارد که این بانوان از صبح تا شب مکانی برای استقرار ندارند.وی گفت: سامان سراها هم یکی دیگر از مراکز نگهداری برای افرادی است که هیچ‌کس آنان را پذیرش نمی‌کند و معمولاً دارای بیماری‌های روحی، روانی و جسمی هستند؛ این افراد به‌ طور دائم در این مکان‌ها پذیرش می‌شوند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران افزود: در این مکان‌ها افراد از زیر ۱۸سال تا میانسال نگهداری می‌شوند که ازنظر روانی فضای مطلوبی نیست؛ همچنین یک حلقه مفقوده بین مدد سرا و سامان سرا وجود دارد که شهرک حمایت از زنان آسیب‌دیده می‌تواند این خلأ را پر کند.
وی توانمندسازی، اشتغالزایی، کارآفرینی، خدمات پزشکی و سلامت، تفریح، آموزش، فرهنگ‌سازی و… را ازجمله خدمات شهرک حمایت از زنان آسیب‌دیده اعلام کرد.
شارقی در ادامه با تأکید برافزایش امید به زندگی اظهار داشت: بانویی که خانواده پذیرای او نیست و یا این که به هر دلیلی شرایط زندگی در منزل را ندارد، بجای آوارگی می‌تواند در این شهرک پذیرش شود و با آموزش‌های لازم، افزایش امید به زندگی و استقلال مالی برای بهبود وضع زندگی خود تلاش کند.وی با اشاره به نگهداری از فرزندان زنان آسیب‌دیده گفت: در این شهرک مهدکودک برای نگهداری از فرزندان افرادی که پذیرش می‌شوند، دایر خواهد بود و همچنین فضای مناسب برای اشتغال زنان فراهم می‌شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران افزود: باید شرایط را ازنظر روحی برای این افراد فراهم کنیم، می‌توانیم با ایجاد هم‌افزایی و متمرکز کردن همه خدمات در این مکان از سرگردانی زنان آسیب‌دیده جلوگیری کنیم.
وی درباره جلوگیری از رشد فساد تاکید کرد: باید به‌عنوان دولت جوابگو باشیم و مشکلات زنان را رفع و زمینه پذیرش و زندگی مطلوب آنان را ایجاد کنیم در غیر این صورت فساد رشد خواهد یافت.
بازنگری آیین‌نامۀ ساماندهی کودکان کار
مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تمهیدات این سازمان را برای کودکان کار و خیابان در فصل سرما تشریح کرد و گفت: آیین‌نامه ساماندهی کودکان را بازنگری کرده‌ایم و پیش بینی‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته است. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی، فریبا درخشان‌نیا دربارۀ جمع‌آوری کودکان کار و خیابان افزود: در مقاطعی به این مسائل بیش از زمان‌های دیگر پرداخته می‌شود و شاید بهره‌برداری‌هایی از این کار نیز صورت می‌گیرد. در نهایت این مسائل و سر و صدا‌های حاشیه‌ای آن، برای کودکان فایده‌ای ندارد.
وی با اشاره به آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان، گفت: طبق این آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی بر عهده بهزیستی و 11 دستگاه دیگر است که اگر همه به درستی به تکالیف خود عمل کنند، ساماندهی نیز به شکل صحیحی اجرا خواهد شد. با توجه به اینکه از سال 84 مصوبه هیئت وزیران را داشته‌ایم، اما همکاری لازم با بهزیستی صورت نگرفته است.مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور، ادامه داد: سازمان های مردم نهاد فعال را در این آیین‌نامه پیش بینی کرده‌ایم و حتی در لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوانان نیز موسسات تخصصی و خصوصی را در این حوزه وارد کرده‌ایم.
درخشان نیادر رابطه با وضعیت کودکان زباله‌گرد گفت: در شش ماه گذشته با شهرداری‌ها جلساتی برگزار کرده‌ایم و امیدواریم لایحه حمایت از حقوق کودکان کار و خیابان که کمیسیون قضایی بررسی آن را به اتمام رسانده، مصوب شود تا بسیاری از موضوعاتی که دغدغه ما است، حداقل در خصوص کودکان در معرض خطر حل شود.
مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور درباره اقدامات بهزیستی برای کودکان کار و خیابان در فصل سرما، اظهار داشت: با توجه به برودت هوا، برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌هایی انجام شده است تا مراکز ما در صورت افزایش تعداد این کودکان، آمادگی لازم را برای پذیرش داشته باشند.
درخشان نیا افزود: از دو ماه قبل پروتکل و فرآیند‌های اجرایی در این رابطه را به مرکز یاسر و دیگر مراکز نگهداری ابلاغ کرده‌ایم تا در بخش پوشاک و تغذیه کودکان کار و خیابان اقدامات لازم صورت گیرد، به ویژه در تهران با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارد، جلسات متعددی در این رابطه تشکیل شده است.
وی گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که در فصل سرما با افزایش پذیرش این کودکان مواجه شویم، به همین دلیل این مراکز را افزایش داده‌ایم.
معمولاً در 6 ماهۀ دوم در بخش آسیب‌های اجتماعی پذیرش‌ها افزایش پیدا می‌کنند، اما در حال حاضر درصد این افزایش مشخص نشده است.


نوشته شده در   يکشنبه 3 دي 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode