ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 28 آذر 1396     |     کد : 181450

لاريجاني در همايش تروييکاي مجالس اسلامي‎: ‎

حمايت از انتفاضه را با همه وجود و وجوه ادامه مي‌دهيم

رئيس مجلس با بيان اينکه صهيونيست‌ها اعلام کردند کشورهاي اسلامي‌در حال درگيري هستند پس ما در بهترين شرايط هستيم، گفت: تروريسم و صهيونيسم دو روي يک سکه هستند.

رئيس مجلس با بيان اينکه صهيونيست‌ها اعلام کردند کشورهاي اسلامي‌در حال درگيري هستند پس ما در بهترين شرايط هستيم، گفت: تروريسم و صهيونيسم دو روي يک سکه هستند.
به گزارش‌مهر، علي لاريجاني بعدازظهر ديروز در نشست فوق العاده کميته فلسطين اتحاديه بين‌المجالس کشورهاي اسلامي‌افزود: اقدام مشترک تروريست‌ها با کمک ايالات متحده در منطقه باعث آشفتگي در منطقه شد و صهيونيست‌ها از اين مساله استفاده کردند.
وي خاطرنشان کرد: آمريکا به دنبال اين است که از فضاي آشفته کشورهاي اسلامي‌استفاده کرده و رژيم صهيونيستي را يک گام به جلو ببرد تا آرمان آزادي فلسطين فراموش شود و صورت مساله را پاک کند. برخي از کشورهاي اسلامي‌فکر کردند که اگر بناي همکاري با اسرائيل را بگذارند مشکلات کاهش مي‌يابد و موفق مي‌شوند اما اشتباه استراتژيک کردند و هم به خودشان و هم به جهان اسلام لطمه زدند.
لاريجاني با اشاره به فروش تسليحات آمريکا به منطقه گفت: آقاي ترامپ پول‌هاي منطقه را برد و بعد در مورد سفارت آمريکا چنين موضعگيري و به کشورهاي اسلامي‌دهن کجي کرد.لاريجاني گفت: اينها به دنبال آن هستند نشان دهند کشورهاي اسلامي‌وزن ندارند و مي‌توانند هر کاري بکنند، اما اگر کشورهاي اسلامي‌غيرت اسلامي‌و کشورهاي عربي غيرت عربي را به خرج دهند ترامپ جرات نمي‌کند چنين اشتباهي را انجام دهد.
وي افزود: امروز بايد اين کار انجام شود وگرنه رژيم صهيونيستي گام‌هاي بعدي را برخواهد داشت. اين سر و صداها نبايد بعد از مدتي خاموش شود.
رئيس مجلس با بيان اين که موافق پيشنهاد آقاي سليم الجبوري (رئيس مجلس عراق) هستم، تاکيد کرد: مي‌توانيم در پارلمان‌هاي خودمان قدس را به عنوان پايتخت فلسطين اعلام و آن را مصوب کنيم.
لاريجاني افزود: حداقل کشورهايي که عضو اتحاديه
بين‌المجالس اسلامي‌هستند روابط خودشان را با رژيم صهيونيستي تعليق کنند تا اين رژيم بفهمد که کشورهاي اسلامي‌حيات دارند و ما اين را با صداي بلند گفتيم که گوش‌هاي ناشنواي ايالات متحده آمريکا بشنود.
رئيس مجلس تاکيد کرد: حتما موضع ما حمايت از انتفاضه فلسطين است و اين را با همه وجود و همه وجوه ادامه مي‌دهيم و راه نجات در همين است.
لاريجاني گفت: اميدوارم اين نشست پيام روشني به مردم فلسطين و ايالات متحده باشد. آقاي ترامپ متوجه شود که صحنه امروز کشورهاي اسلامي‌صحنه بزن در رويي نيست. صحنه کشورهاي اسلامي‌اين نيست که اموالشان را چپاول کنند و بعد دعواهاي تصنعي ايجاد کنند که موضوع مهم فلسطين به فراموشي سپرده شود.
وي تصريح کرد: ما با همه کشورهاي اسلامي‌دست دوستي مي‌دهيم. مبادا برخي حرف‌هاي ناصحيحي که در مورد ايران مي‌زنند ذهنيت بلاوجهي ايجاد کند. ما به دنبال امپراتوري در کشورها نيستيم. اين توهين به ماست. ما به دنبال روابط برادرانه با همه کشورهاي اسلامي‌هستيم.ما مي‌خواهيم همه کشورهاي اسلامي‌مستقل و با عزت باشند و روابط تجاري و دوستانه بين آنها برقرار باشد. ما از همه کشورهاي اسلامي‌حمايت مي‌کنيم، دوست و برادر خودمان مي‌دانيم و به آنها توصيه مي‌کنيم به خاطر توهماتي راه غلطي انتخاب نکنند.
لاريجاني تصريح کرد: ما دوستي با وجدان را دنبال مي‌کنيم؛ به دنبال نفوذ نيستيم. توهمات يک عده را به راه غلط نبرد. جمهوري اسلامي‌اگر نيرو و انرژي دارد، آن را براي ملت فلسطين خرج خواهد کرد. ابايي هم نداريم که بگوييم از نيروهاي مقاومت فلسطين حمايت مي‌کنيم. حمايت‌هاي مالي، سياسي و نظامي‌خود را از فلسطين دريغ نخواهيم کرد.
وي ادامه داد: ما نيروي مقاومت فلسطين را يک حرکت اصيل مي‌دانيم و راه نجات ملت فلسطين را در همين مي‌دانيم. از کسي هم نمي‌ترسيم.رئيس مجلس اتهامات غرب عليه ايران را دروغ خواند و گفت نماينده ايالات متحده معرکه‌اي
‌در سازمان ملل راه انداخت و جسدي از يک موشک به نمايش گذاشت که ايران اين موشک‌ها را به يمن برده و از آنجا به سعودي شليک شده است. اين يک دروغ بزرگ است.
وي تاکيد کرد: ما اگر اين کار را کرده بوديم مي‌گفتيم و از کسي هم واهمه نداريم اما اين کار را انجام نداده‌ايم.
‌اين موشک مربوط به خودشان است. با اين نمايش‌ها هم نمي‌توانند کاري انجام دهند. ما کشوري نيستيم که اگر به کسي کمک نظامي‌کنيم آن را پنهان کنيم. ما از مقاومت فلسطين حمايت نظامي‌کرده و کنيم اما در مورد يمن دخالتي نداشتيم.
لاريجاني اظهارداشت: اينها توهماتي است که پشت آن مخفي شده اند البته ما رفتار در يمن را غلط مي‌دانيم اما کار نظامي‌آنجا نداريم و اين موشک مربوط به ايران نيست. ايالات متحده اگر بدنبال مسئله سازي در منطقه است راه‌هاي ديگري پيدا کند.
رئيس مجلس: هنوز رونق اقتصادي درکشور ايجاد
نشده است
رئيس مجلس در ششمين همايش ملي نقش پژوهش در فرآيند قانونگذاري هم از مرکز پژوهش‌هاي مجلس خواست در حوزه مسائل سياسي ارزيابي دقيقي از رفتار آمريكا داشته باشد تا بتوانيم براي افق ميان مدت برنامه ريزي كنيم.
به گزارش خبرنگار اطلاعات، علي لاريجاني اظهار داشت: با توجه به اينکه آمريكايي‌ها هر روز يک ماجرايي خلق مي‌کنند، حتما بايد رفتارشان مورد رصد جدي قرار گيرد و از آن غفلت نشود . بايد آناليز صحيحي صورت گيرد که رفتار آنان چه تاثيراتي دارد و چه اقداماتي مي‌توان درباره آن انجام داد.
دکتر لاريجاني با بيان اين که ارزيابي ما اين است که مسائل تروريستي و رفتار آمريکا و برخي کشورها در منطقه کوتاه مدت نيست، ادامه داد: با توجه به اين شرايط ما بايد حداقل براي خود يک برنامه ميان مدت داشته باشيم و و اين برنامه مي‌تواند ابعاد اقتصادي و ابعاد سياسي داشته باشد .
وي با تاکيد بر اين که نبايد منفعلانه به اين موضوع نگريسته شود، تصريح کرد: بايد پيش بيني‌هايي در اين باره انجام شود و مجلس را در جريان گذاشت و وظيفه مرکز پژوهش‌هاست كه يک روش را در اين باره دنبال کند‌.
15 چالش بزرگ اقتصادي
لاريجاني در ادامه به مسائل در بخش اقتصادي کشور اشاره کرد و گفت: اگر بخواهيم مسئوليت شناسانه به مسائل کشور نگاه کنيم حاصل آن بايد حل مشکلات کشور باشد .
وي مشکلات کشور را متشکل از 38 چالش که 15 چالش آن بسيار بزرگ است برشمردو گفت: بايد خود را با اين مشکلات مواجه کنيم و خوب اين مسائل را بفهميم و براي آن راهکار ارائه دهيم چرا که اگر در اين حوزه تاخير کنيم با مشکلات بزرگتري مواجه مي‌شويم.
وي با تاكيد بر اين كه بارها به مسئولان گفته ‌ام امور کشور را شفاف به مردم بگويند زيرا آنان فکر
مي‌کنند منابع وسيع در کشور وجود دارد و براي حل امور غفلت مي‌شود، اظهار داشت: متاسفانه منابع ضيق است و بايد درست مصرف شود اما روال فعلي، شرايط کشور را بهبود نمي‌‌دهد.
رئيس مجلس با يادآوري فرمايش حضرت علي (ع) مبني بر اين که توجه به درآمد و توليد بايد بيشتر از دريافت ماليات از مردم باشد، گفت: ما همچنان دچار رکود در اقتصاد هستيم و رونق اقتصادي ايجاد نشده است و بايد کمک کنيم بخش توليد، رونق پيدا کند.
وي يادآور شد: بخش توليد همچنان دچار مشکل است و اگر بخواهيم مشکلات حل شود بايد قانونگذار به اين بخش کمک کند.
لاريجاني با بيان اين كه اداره کشور با اين بودجه جاري امکانپذير نيست، اظهار داشت: بخش اجرايي کشور فربه شده است. بازنشستگان مي‌گويند درآمد ما کافي نيست، صندوق‌هاي بازنشستگي هم توانايي و استعداد افزايش حقوق را ندارند، بنابراين اين كسري بايد از بودجه جاري تامين شود و اين روند همچنان ادامه دارد.
سخنگوي شوراي نگهبان هم در اين همايش بر ضرورت جامع نگري در قوانين تاكيد كرد و گفت: بايد به جاي توليد انبوه قوانين جزئي‌،
‌جامعيت قوانين را در دستور کار قرار دهيم تا گمراهي مجريان و
سوء‌استفاده افراد را در بر نداشته باشد.
عباسعلي کدخدايي از كاهش جلسات علني مجلس حمايت کرد و گفت: کار مجلس فقط قانونگذاري نيست، بلکه بايد نمايندگان در كميته‌هاي كارشناسي، كميسيون‌ها و بخش‌هاي تحقيقاتي متمركز شوند.
سخنگوي شوراي نگهبان با انتقاد از اين که تاکنون روند قانونگذاري از بالا به پايين بوده است، گفت: بايد اين روند تغيير يابد يعني از جامعه به مجلس صورت گيرد. به طور مثال بايد قانونگذاري در کسب و کارهاي نوين صورت گيرد و مرکز پژوهش‌ها مي‌تواند حد واسط جامعه و مجلس باشد و بازخوردهاي قوانين را به مجلس برساند.
وي اظهار داشت: بايد پيش نويس قوانين را در جامعه منتشر کنيم تا نخبگان و مردم در باره آن نظر دهند و در بازه زماني مشخصي نظرات جامعه را بررسي كنيم تا قانون خوبي نگاشته شود. البته در هيات حل اختلاف قوا کارهايي در اين زمينه انجام داده ايم.
کاظم جلالي رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس هم يکي از مهمترين ارکان کشورداري را قانونگذاري دانست و گفت: حکومت خوب و خوب حکومت کردن از مقوله‌هاي مهمي‌در حکمراني است که لازمه آن قانونگذاري درست است.
اجلاس روساي مجالس کشورهاي اسلامي‌23 دي در تهران گشايش مي‌يابد
دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين الملل گفت: اجلاس روساي مجالس کشورهاي اسلامي‌23 تا 27 دي در تهران برگزار
مي‌شود.
به گزارش ايرنا، حسين امير عبداللهيان در حاشيه نشست اضطراري کميته فلسطين اتحاديه مجالس کشورهاي إسلامي‌افزود: اجلاسي که در تهران برگزار شد، مقدمه اي براي نشست روساي مجالس کشورهاي اسلامي‌خواهد بود.دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين الملل اظهار داشت: کميته فلسطين به صورت فعال در آن نشست فعاليت مي‌کند.
وي ادامه داد: ما اعلام مي‌کنيم قدس را به عنوان پايتخت ابدي فلسطين مي‌شناسيم و بر وحدت گروه‌هاي فلسطيني و مقاومت تا آزادي کامل اراضي تاريخي فلسطين تاکيد خواهيم کرد.
امير عبداللهيان گفت: اميدوارم با توجه به مقدمات فراهم شده اجلاس اضطراري کمک کند که ساير کشورهاي اسلامي‌توصيه‌هاي موثري به دولت‌هاي خود داشته باشند.


نوشته شده در   سه شنبه 28 آذر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode