ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 21 آبان 1396     |     کد : 180899

روحاني در پايان نشست سران 3 قوه:

رسانه‌ها و تريبون‌داران بذر ترديد و يأس نپاشند

رئيس جمهوري با تاکيد بر اين که همه بايد هوشيار باشند که در زمين دشمن بازي نکنند...

رئيس جمهوري با تاکيد بر اين که همه بايد هوشيار باشند که در زمين دشمن بازي نکنند و در دام نيفتنـد، گفـت: رسانه‌هـا، گـرداننـدگان فضاي مجـازي و تريبون‌هاي مختلف بايد متوجه باشند که هدف قدرت‌هاي بزرگ به ويژه آمريکا و همچنين در منطقه، نااميد و کم‌اميد کردن مردم نسبت به آينده و ايجاد ترديد در فعاليت‌ها و سرمايه‌گذاري‌ها‌ست.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني ديروز در پايان نشست سران سه قوه که با حضور آيت‌الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه و علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره اهداف برگزاري جلسه سران سه قوه اظهار داشت:بسياري از مسائل در دستگاه اجرايي يا قضايي يا مقننه مورد بررسي قرار مي‌گيرد که با هم مرتبط هستند و چنانچه به طور طبيعي و عادي مورد رسيدگي قرار بگيرند، چه بسا نيازمند زمان بسيار طولاني است و اين به نفع کشور نيست، لذا در جلسه روساي قوا چنين مسائل مهمي مورد بحث و بررسي قرار گرفته است و تصميماتي اتخاذ مي‌شود که سرعت عمل را بيشتر کند.
روحاني خاطرنشان کرد: بعضي از تصميماتي که در ساير جلسات از جمله جلسه شوراي عالي فضاي مجازي هم اتخاذ مي‌شود، نياز است که در جلسات سران قوا در باره عملياتي و اجرايي شدن آن تصميم‌گيري شود که جزو مباحث امروز - ديروز - هم بود. وي با بيان اين که در اين جلسه "اميدواري مردم کشورمان نسبت به آينده کشور، شرايط اقتصادي، سياسي و فرهنگي" مورد تأکيد قرار گرفت، گفت: همه رسانه‌ها از جمله رسانه ملي، گردانندگان فضاي مجازي و تريبون‌هاي مختلف، بايد متوجه اين نکته مهم باشند که تصميم و هدف قدرت‌هاي بزرگ به ويژه آمريکا و آنچه در منطقه شاهديم نسبت به ايران، نهايتاً براي اين است که مردم را به آينده نااميد و کم‌اميد و در فعاليت‌ها و سرمايه‌گذاري‌ها دچار ترديد کنند؛ لذا همه بايد هوشيار باشند که در زمين دشمن بازي نکنند و در اين دام نيفتند. رئيس جمهوري بررسي مشکل مالباختگان موسسات اعتباري را يکي ديگر از موضوعات جلسه ديروز سران سه قوه برشمرد و گفت: در اين زمينه اولاً اين که پيش از اين مجوز چنين مؤسساتي را دستگاه‌هاي مختلف مي‌دادند، لذا اگر از اين به بعد، اين مؤسسات صرفاً از بانک مرکزي مجوز بگيرند و کاملاً مراقبت و نظارت شود، بخش بزرگي از مشکلات حل و فصل خواهد شد.روحاني اضافه کرد: در برخي از موارد هم مؤسساتي دچار مشکلاتي شده‌اند
‌و مردم گرفتار شدند، از اين‌رو تصميم بر اين شد که نمايندگان روساي سه قوه اين مسأله را پيگيري کنند تا هر چه سريعتر حل و فصل شود.وي گفت: اگر مؤسساتي دچار مشکلاتي شدند ضمن اين که وظيفه داريم مشکلات مردم را برطرف کنيم؛ ‌از طرف ديگر بانک مرکزي هم محذوراتي دارد و نمي‌توان گفت که از پول بانک مرکزي براي حل اين مشکلات استفاده کند. البته براي اين مسائل مي‌توان اعتباراتي در نظر گرفت، ضمن اين که در اين زمينه سه قوه بايد با يکديگر همکاري داشته باشند.
رئيس جمهوري اظهارداشت: گشايش‌هايي از جلسه قبلي سران سه قوه در اين زمينه ايجاد شده و گام‌هاي خوبي برداشته شده است و ‌اين‌گام‌ها تسريع خواهد شد. براي آينده هم بايد برنامه‌ريزي‌هاي لازم انجام شود و مردم هم مراقبت کنند و سرمايه خود را به بانک‌ها و مؤسساتي که کاملاً معروف و مورد اعتماد هستند، بسپارند و در باره مؤسساتي که به ارائه سودهاي بالا تشويق مي‌کنند، ترديد داشته باشند.
روحاني با اشاره به اين که بحث و بررسي در مورد مسائل منطقه‌اي از ديگر مباحث جلسه بود، اظهار داشت: مردم منطقه موفقيت‌هاي بسيار بزرگي به دست آوردندو اين در حالي است که در خرداد سال 93، ‌شاهد بوديم تروريست‌ها در عراق جولان مي دادند و داعش شهر بزرگ موصل را تصرف کرد. اين خطر براي کل عراق از جمله بغداد متصور بود و در سوريه هم اين شرايط جريان داشت، اما امروز مردم عراق، سوريه و لبنان با پشتيباني ارتش‌هاي خود و حمايت‌هاي کشورهاي دوست و به ويژه جمهوري اسلامي ايران توانستند تقريباً از اين مشکلات رهايي يابند و مسأله تروريسم در حال پايان يافتن است و ديگر شهري در اختيار داعش و تروريست‌ها نيست و در آينده نزديک بساط اينها جمع خواهد شد.وي گفت: از سوي ديگر به دنبال تجزيه‌طلبي و بر‌هم‌زدن مرزهاي جغرافيايي در منطقه برآمدند که در اين مسير هم ناموفق بودند، لذا امروز شاهد موفقيت‌هاي بزرگي در سطح منطقه هستيم و با اين موفقيت‌ها طبيعي است که آمريکا و رژيم صهيونيستي و اذناب آن ناراحت و عصباني باشند. رئيس جمهوري اضافه کرد: در مسأله يمن سال‌هاست که مردم فقير اين کشور را بمباران مي‌کنند و بيماري وبا شيوع پيدا کرده است و مردم در قحطي و گرسنگي به سر مي‌برند و فضاي دريا و هوا را براي کمک به مردم اين کشور بسته‌اند و اين غيرقابل تحمل است.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي، تصريح کرد: شرايط امروز منطقه نشان مي‌دهد توطئه‌هايي که وجود داشت، نقش بر آب شده است، لذا دنبال نقشه‌ها و توطئه‌هاي ديگري در منطقه هستند و مردم لازم است که در اين زمينه هوشيار باشند و مسئولين هم توجه و برنامه‌ريزي‌هاي لازم را انجام دهند.روحاني تأکيد کرد: آنچه براي ثبات و امنيت منطقه لازم باشد و هماهنگي‌هاي ضروري در اين زمينه را در جلسه سران قوا مورد بحث و بررسي قرار مي‌دهيم.
‌رئيس جمهوري با قدرداني از حضور مردم بزرگوار ايران در راهپيمايي عظيم و جهاني اربعين حسيني(ع)، اظهار داشت: راهپيمايي اربعين بزرگترين اجتماع جهاني است که در طول چند روز در عراق انجام مي‌شود. از مردم بزرگوار ايران به خاطر عشق به اهل بيت(ع) و فداکاري در مسير امام حسين(ع) قدرداني و از مردم و دولت عراق هم به خاطر ميزباني از زائران
ابا‌عبدالله(ع) سپاسگزاري مي کنيم.
وي همچنين با قدرداني از تلاش تمامي نهادها و دستگاه‌هاي عمومي، دولتي و مردمي به خاطر خدمتگزاري به زائران حسيني، ابراز اميدواري کرد عشق مردم نسبت به اهل بيت(ع) پايدار بماند و همواره بتوان از سرمايه‌هاي معنوي بزرگي که از خاندان رسالت نشأت گرفته مي شود بهره‌مند شد.


نوشته شده در   يکشنبه 21 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode