ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 20 آبان 1396     |     کد : 180886

همزمان با اربعين حسيني و با مشاركت ميليوني زائران ايراني انجام شد

بزرگترين اجتماع مسلمانان در كربلاي معلّي

میلیون ها زائر اربعین حسینی با حضور پر شور خود در کربلای معلی و خلق صحنه هایی زیبا و عاشقانه، بزرگترین اجتماع مذهبی جهان را رقم زدند.

میلیون ها زائر اربعین حسینی با حضور پر شور خود در کربلای معلی و خلق صحنه هایی زیبا و عاشقانه، بزرگترین اجتماع مذهبی جهان را رقم زدند.
در این رابطه منابع خبری اعلام کردند که خیل عظیم میلیونی در کربلای معلی با خلق صحنه هایی زیبا و عاشقانه، پروانه وار به گرد حرم مطهر امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس(ع) چرخیدند و همچون صدفی، این دُرهای بهشتی را در آغوش گرفتند.در هر گذری، موکبی برپا بود و مردمانی در انتظار؛ زنان و مردانی که بسان خود ما همه ذرات وجودشان ملتهب بود و شور و اشتیاق در درونشان موج می زد، یکی با غذای گرم از زائران اربعین استقبال می کرد و آن یکی آب خنک به دست مردم می داد؛ دریای خروشان جمعیت در کربلای معلا جایی برای سوزن انداختن نگذاشته بود و این در حالی بود که عاشقان حسینی با پای پیاده مسیرهای طولانی را پیموده بودند.
در همین حال، نماینده آیت‎ الله العظمی سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا اعلام کرد که اهانت برخی از سوء استفاده‎کنندگان به مراسم اربعین حسینی را محکوم می‏‌کنیم.شیخ «احمد الصافی» تاکید کرد که بخش اعظم زائران اربعین حسینی از محبان امام حسین (ع) هستند، اما افراد معدودی بین زوار هستند که سعی در انتشار فرقه‏گرایی و ترویج شعارهای سیاسی دارند. وی همچنین از طرح امنیتی برای تامین امنیت زائران اربعین تمجید و اعلام کرد که در مراسم اربعین امسال بیش از ۱۳میلیون نفر از زائران شرکت کردند.این در حالیست که برخی منابع از حضور بیش از 20 میلیون زائر اربعین حسینی در کربلای معلی خبر دادند.
«نصیف الخطابی»، رئیس شورای استان کربلا نیز اعلام کرد که بیش از 2میلیون و 500 هزار زائر از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد شهر مقدس کربلا شده اند.
همچنین، صدها هزار تن از زائران اربعین در روزهای اخیر نیز وارد «سامرا» شدند و حرمین عسکریین را زیارت کردند. این در حالی است که همواره بیشتر زائران ایرانی و زائران سایر کشورها، بعد از زیارت اربعین، راهی «کاظمین» و «سامرا» می شوند تا به زیارت ائمه معصومین در این شهرها نیز نائل شوند. افزایش چشمگیر سفر زائران اربعینی به سامرا مسئولان این شهر را غافلگیر کرد ، از همین رو مسئولان محلی یک معبر جدید برای اولین بار از داخل شهر سامرا به سوی حرم مطهر امامین عسکریین گشودند.
مراسم اربعین حسینی در کربلا در حالی برگزار شد که دستگاه امنیتی عراق تمامی نیروهای خود را در شهرهای کربلا و بغداد و دیگر مناطق این کشور به حالت آماده‎باش درآورده بود.«احمد الاسدی»، سخنگوی الحشد الشعبی عراق نیز با تأکید بر اینکه شهر «بوکمال» سوریه را نیروهای این کشور به همراه نیروهای همپیمانشان آزاد کردند به نقش الحشد الشعبی در برگزاری مراسم اربعین حسینی اشاره کرد. وی در خصوص مراسم اربعین حسینی گفت: این گروه در موفقیت آمیز بودن مراسم اربعین حسینی حضور فعال و چشمگیری داشته و امنیت 2500 کیلومتر به سمت کربلای معلا را تأمین کرده است. سخنگوی الحشدالشعبی همچنین از مردم عراق خواست به نحو احسن پاسخ اتهام های آمریکایی ها علیه الحشدالشعبی را بدهند .در چنین شرایطی، منابع امنیتی استان «واسط» عراق اعلام کردند که یک حمله تروریستی به زائران اربعین حسینی در بخش «الصویره» در شمال این استان را خنثی کرده اند.
اربعین حسینی در سایر کشورها
همزمان با برگزاری پرشور مراسم اربعین حسینی در شهر کربلای معلی در عراق، این مراسم در کشورهای دیگر نیز با حضور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) انجام شد.در همین راستا، آیین های سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) به مناسبت اربعین حسینی در مسکو، سن پترزبورگ و شهرهای مختلف روسیه برگزار شد.شیعیان مقیم کشورهای بلاروس و اسلوونی و دوستداران اهل بیت (ع) در این کشورها نیز با برگزاری مراسم باشکوهی در اربعین سالار شهیدان سوگواری کردند.همچنین، آیین سوگواری و عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) با حضور ایرانیان مقیم چین و هند برگزار شد. از طرفی، مراسم عزاداری اربعین شهادت سید و سالار شهیدان در کشورهای ترکمستان و کوبا نیز برگزار شد.در چنین شرایطی، «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق ضمن تسلیت اربعین حسینی از همه سازمان‌های دولتی این کشور خواست، تمامی تلاش خود را برای تأمین امکانات لازم جهت بازگشت زوار اربعین فراهم کنند.وی همچنین قول داد همانگونه که دولت این کشور بر تروریسم پیروز شد، بر فساد نیز پیروز شود.
در تنش های بغداد و اقلیم کردستان عراق نیز، «مسرور بارزانی»، مشاور شورای امنیت منطقه کردستان عراق و فرزند مسعود بارزانی، بر ضرورت از سرگیری گفتگوها میان اربیل و بغداد بدون هیچ پیش‌‌شرطی تاکید کرد.
در چنین شرایطی، «ریان الکلدانی»،فرمانده نیروهای مسیحی عراق از تعرض گسترده حکومت منطقه کردستان عراق و عناصر وابسته به بارزانی به املاک اقلیت مسیحی ساکن این منطقه خبر داد.وی در این رابطه گفت:حکومت منطقه کردستان عراق اقدام به چپاول املاک اقلیت‌های غیر کُرد ساکن این منطقه کرده است.


نوشته شده در   شنبه 20 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode