ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 آبان 1396     |     کد : 180749

ارتش سوریه به کمک حزب‌الله و لشکر فاطمیون دیرالزور را به طور کامل آزاد کرد

نیروهای مقاومت و ارتش سوریه دیروز و پس از دو ماه عملیات سنگین، شهر دیرالزور را به طور کامل از اشغال تروریست‌های «داعش» آزاد کردند.


نیروهای مقاومت و ارتش سوریه دیروز و پس از دو ماه عملیات سنگین، شهر دیرالزور را به طور کامل از اشغال تروریست‌های «داعش» آزاد کردند.
عملیات بزرگ آزادسازی شهر «دیرالزور» که حدود دو ماه قبل و با مشارکت ارتش سوریه، نیروهای داوطلب سوریه، رزمندگان حزب‌الله، لشکر فاطمیون و نیروهای داوطلب عراقی آغاز شده بود، روز پنجشنبه گذشته به ثمر نشست و این شهر به طور کامل آزاد شد.
شهر «دیرالزور» چهارسال قبل به اشغال داعش درآمده بود، اما تکفیری‌های وابسته به این گروه تروریستی نتوانسته بودند همه محله‌های این شهر و فرودگاه آن را به اشغال خود درآورند.
در طول این چهارسال، مردم و نیروهای دولتی سوری تحت فرماندهی ژنرال «زهر‌الدین» که اخیرا بر اثر انفجار مین، به شهادت رسید، در برابر داعش مقاومت کردند و در واقع، همین بخش‌های اشغال نشده، زمینه را برای ورود نیروهای دولتی و مقاومت به شهر دیرالزور فراهم کرده بود.
اما،‌ تروریست‌های داعش برای اینکه مانع پیشروی نیروهای دولتی شوند، در ساختمان‌ها و خیابان‌ها و کوچه‌های شهر، مین‌گذاری کرده و تله‌های انفجاری متعددی را نیز کار گذاشته بودند. داعش با به کارگیری تله‌ها و بمب‌ها و استفاده از مناطق مسکونی به عنوان سنگر و پایگاه خود، باعث تخریب و آسیب دیدن بخش‌های زیادی از محله‌ها و بافت مسکونی این شهر شده است.
پیش به سوی البوکمال
خبرها از شرق سوریه همچنین حاکی است،  نیروهای مقاومت و ارتش سوریه پس از آزادسازی دیرالزور، به سمت شهر مرزی و اشغالی «البوکمال» روانه شدند تا آخرین شهر اشغالی سوریه را هم از اشغال داعش خارج کنند.
یک قدم
 تا پایان کار داعش
استان بیابانی دیرالزور متشکل از سه شهرستان «دیرالزور»، «البوکمال» و «المیادین» است. البوکمال که در مجاورت مرز استان «الانبار» عراق قرار دارد، به «دژ نظامی داعش» معروف است. باتسخیر این شهر به دست نظامیان سوریه و نیروهای مقاومت، کار داعش نیز عملا در شام (سوریه) و عراق به پایان می‌رسد. شهرهای مرزی «راوه» و «القائم» عراق نیز این روزها در حال آزادسازی کامل است.
بیانیه ارتش سوریه
ارتش سوریه اما با صدور بیانیه‌ای، رسما آزادی کامل شهر دیرالزور را اعلام کرد. براساس این بیانیه، در عملیات مذکور، شمار زیادی از عناصر داعش کشته شدند و سلاح‌ها و تجهیزات آنها به غنیمت گرفته شده است. در حال حاضر، واحدهایی از ارتش سرگرم پاکسازی میدان‌های مین و بمب‌ها و تله‌های انفجاری نصب شده توسط داعش در دیرالزور هستند.
انهدام 950 پایگاه تروریست‌ها
وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرده، جنگنده‌های این کشور طی هفته گذشته، بیش از 390 پرواز عملیاتی در سوریه داشته و در خلال این حملات، 950 پایگاه متعلق به تروریست‌ها را از بین برده‌اند. به گزارش ایسنا، بخش زیادی از این حملات، علیه مواضع داعش در دیرالزور صورت گرفته است. علاوه بر آن، عناصر «جبهه النصره» و دیگر تروریست‌ها نیز در مناطق دیگر بمباران شده‌اند. روسیه از 30 سپتامبر سال 2015 (8 مهر 94) حملات علیه تروریست‌ها در سوریه را آغاز کرده است.
فرار تروریست‌ها به پایگاه‌های آمریکایی
همزمان با پیروزی بزرگ نیروهای ارتش سوریه و مقاومت در شرق این کشور، آمریکا هم تحرکات تخریبی خود را علیه دمشق افزایش داده است.به گزارش فارس، مسکو اعلام کرده، آمریکا در منطقه مرزی «التنف» سوریه پایگاه نظامی جدیدی را ایجاد کرده است و تروریست‌های فراری از صحرا و دیگر مناطق سوریه، بدانجا پناه آورده‌اند.
روسیه رسما اعلام کرده که ساخت این پایگاه نظامی، غیرقانونی است.واشنگتن علاوه بر این اقدام غیرقانونی، پیش‌نویس قطعنامه جدیدی را در اختیار شورای امنیت سازمان ملل داده و در این قطعنامه، خواستار تحقیقات بیشتر در رابطه با حادثه شیمیایی «خان شیخون» شده است. این اقدام آمریکا که هدفش متهم کردن دولت سوریه است، باعث جدال میان نمایندگان روسیه و آمریکا در شورای امنیت شده است و مسکو این اقدام واشنگتن را خطرناک و تأسف‌بار خواند.
سفر مقام آمریکایی به دمشق
همزمان با این تحولات، روزنامه لبنانی «الاخبار» فاش کرد، یک مقام بلندپایه امنیتی آمریکا سه‌شنبه گذشته با اسکورت نیروهای امنیتی از بیروت راهی دمشق شد و با مقامات سوریه دیدار کرد. البته این فرستاده آمریکایی با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، دیدار نداشته است.
علاوه بر تحرکات آمریکا در سوریه، رژیم صهیونیستی نیز حملات هوایی خود را تکرار کرد تا به تروریست‌های شکست‌خورده، روحیه بدهد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما جنگنده‌های صهیونیستی از فراز لبنان، یک شهرک صنعتی در منطقه «حساء» استان «حمص» سوریه، را با موشک هدف قرار دادند.
اما، این حمله با واکنش سامانه ضدهوایی سوریه مواجه شد و صهیونیست‌ها آسمان لبنان را ترک کردند. وزارت خارجه دولت سوریه نیز در واکنش به این حمله، که چهارشنبه شب رخ داد، دو نامه خطاب برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت ارسال کرد.
وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها اعلام کرد: «حمله جدید اسرائیل با صدمین سالگرد بیانیه ننگین «بالفور» همزمان شده است و این نشان می‌دهد که مقامات رژیم صهیونیستی فقط به تروریسم بین‌المللی علیه اعراب ساکن فلسطین اشغالی، سوریه و لبنان بسنده نمی‌کنند، بلکه به حامی رسمی تروریسم تبدیل شده‌اند.» وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواست که حملات آشکار اسرائیل را محکوم کند و اقداماتی قاطعانه و فوری برای جلوگیری از این حملات انجام دهد.دمشق همچنین از شورای امنیت خواست که رژیم صهیونیستی را به خاطر حمایت‌هایش از تروریسم که می‌توند اوضاع منطقه را شعله‌ور کند، تحت پیگرد قرار دهد.


نوشته شده در   شنبه 13 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode