ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 فروردين 1390     |     کد : 17914

امام راحل بر فراز ارك عليشاه نظاره‌گر تبريز شده بودند

مدير مركز اسناد و كتابخانه شمال‌غرب كشور گفت: امام راحل طي سفري به تبريز بر فراز ارك عليشاه نظاره‌گر تبريز شده بودند.

 مدير مركز اسناد و كتابخانه شمال‌غرب كشور گفت: امام راحل طي سفري به تبريز بر فراز ارك عليشاه نظاره‌گر تبريز شده بودند.

سيدمحمد مسعود نقيب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبريز به بيان علاقه امام خميني (ره) به مردم تبريز و مسافرت‌هاي ايشان به تبريز پرداخت.
وي با بيان اينكه مردم تبريز علاقه‌مندي خاصي به امام راحل داشته‌اند، اظهار داشت: ‌اين علاقه‌مندي از سال‌هاي قبل از انقلاب نيز جريان داشت و امام امت نيز در جريان قيام 29 بهمن تبريز پيامي تاريخي و سرشار از محبت به مردم تبريز داده بودند.
مدير مركز اسناد و كتابخانه شمال‌غرب كشور به سفرهاي امام (ره) به تبريز اشاره كرد و گفت: امام راحل بنا به مشهور در سال 1316 به تبريز سفر و از كتابخانه تربيت بازديد داشته‌اند كه دستخط ايشان در اين كتابخانه موجود است.
نقيب گفت: امام راحل يك بار ديگر نيز بنا به قول مرحوم آيت‌الله غروي از علماي برجسته تبريز به تبريز سفر كرده‌اند كه تاريخ اين سفر پس از سال 1316 بوده است.
مدير مركز اسناد و كتابخانه شمال‌غرب كشور گفت: امام راحل طي سفر دوم به تبريز بر فراز ارك عليشاه تبريز رفته نظاره‌گر تبريز شده بودند.
وي در ادامه با اشاره به جريان‌هاي خلق مسلمان در تبريز گفت: اين جريان‌ها در ابتداي انقلاب و با حمايت اشخاص خاصي همراه بود كه همراهي مردم تبريز با انقلاب و امام اين توطئه‌ها را خنثي كرد.
مدير مركز اسناد و كتابخانه شمال‌غرب كشور با بيان اينكه امام راحل دغدغه دين اسلام را داشت، تاكيد كرد: اين در حالي بود كه برخي افراد با انگيزهاي مادي اقدماتي را انجام دادند كه البته امام نيز با آنان تا حد ممكن مماشات داشت.
نقيب با اشاره به امدادهاي الهي در خنثي شدن كودتاي نوژه خاطرنشان كرد:‌ در اين كودتا افراد برجسته‌اي با حمايت برخي چهره‌هاي مطرح شركت داشتند كه به واسطه يك امداد الهي اين جريان مخوف كشف شد.


نوشته شده در   دوشنبه 22 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode