ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 فروردين 1390     |     کد : 17877

پنير تقلبي ليقوان هم به بازار آمد

‌مدير صنايع كشاورزي سازمان جهاد كشاوزي آذربايجان‌ شرقي از ورود برخي پنيرهاي تقلبي به بازار از ديگر استان‌هاي كشور به نام پنير ليقوان خبر داد.

 
‌مدير صنايع كشاورزي سازمان جهاد كشاوزي آذربايجان‌ شرقي از ورود برخي پنيرهاي تقلبي به بازار از ديگر استان‌هاي كشور به نام پنير ليقوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي، اياز برنو اظهار داشت: سالانه 3 تا 4 هزار تن پنير ليقوان در اين روستا توليد و به سراسر كشور توزيع مي‌شود.
‌مدير صنايع كشاورزي سازمان جهاد كشاوزي آذربايجان‌ شرقي اظهار داشت: پنير ليقوان از نظر كيفيت و عطر در دنيا منحصر به فرد و بي‌نظير است.
وي، اعطاي 10 پروانه بهره‌برداري به توليدكنندگان پنير ليقوان، گواهي بهداشتي و مستقر كردن يك كارشناس فني را از فعاليت‌هاي مهم مديريت صنايع كشاورزي استان براي پنير ليقوان تبريز دانست و گفت: پنير ليقوان نتيجه دسترنج نسل‌هاي مختلف در استان بوده و به نوعي ميراثي است كه از گذشتگان و پيشينيان به ارث رسيده است و بايد بگوييم اين پنير حاصل شير توليدي از مراتع خوش آب و هواي دامنه‌هاي سهند كه داراي گونه‌هاي گياهي غني و انحصاري است، بوده است.
‌مدير صنايع كشاورزي سازمان جهاد كشاوزي آذربايجان‌ شرقي با اشاره به اينكه در سال جهاد اقتصادي فعاليت‌هاي مطالعاتي در مورد اين پنير با دانشگاه تبريز ادامه خواهد يافت، افزود: با تلاش‌هاي صورت گرفته در سال‌هاي اخير توسط مديران سازمان جهاد كشاورزي استان، مسئولان بهداشت مواد غذايي و سازمان استاندارد در زمينه عرضه پنير بهداشتي با كيفيت و با ثبت برندهاي آن فراهم شده است و توليد پنير ليقوان در اشتغال به كار مردم منطقه نقش اساسي داشته و زمينه به صفر رسيدن بيكاري را در اين منطقه فراهم ساخته است.
برنو، همچنين به دوشيدن اصولي و شيوه مناسب گوسفندان در روستاي ليقوان اشاره كرده و گفت: اين دوشش اصولي سبب شده هيچ‌گونه مواد اضافي در حين دوشيدن وارد شير نشده و شير استحصالي در اسرع وقت حمل و در كارگاه‌هاي عمل‌آوري روستاي ليقوان به پنير تبديل شود.
‌مدير صنايع كشاورزي سازمان جهاد كشاوزي آذربايجان‌ شرقي با اشاره به اينكه سالانه 3 تا 4 هزار تن پنير ليقوان در اين روستا توليد و در سرتاسر كشور توزيع مي‌شود، تصريح كرد: تلاش مي‌شود با آموزش‌هاي لازم به عرضه‌كنندگان، روز به روز از بسته‌بندي‌هاي بهتر، تكنولوژي به‌روز و روزآمد در فرآيند توليد بهره‌گيري‌هاي لازم صورت پذيرد و صادرات اين محصول به همراه ساير لبنيات استان در سال 90 بيش از پيش افزايش يابد.
وي با اشاره به ورود برخي پنيرهاي تقلبي به بازار، از ديگر استان‌هاي كشور به نام پنير ليقوان، از مصرف‌كنندگان خواست پنير ليقوان را از فروشگاه‌هاي مجاز و معتبر با شناسه پنير ليقوان تهيه كند.


نوشته شده در   دوشنبه 22 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode