ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 21 فروردين 1390     |     کد : 17858

برق اتمي تا 3 ماه ديگر

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: با تلاش كارشناسان و متخصصان جوان، برق نيروگاه اتمي بوشهر ظرف 3 ماه آينده وارد مدار مي‌شود.

جام جم آنلاين: سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: با تلاش كارشناسان و متخصصان جوان، برق نيروگاه اتمي بوشهر ظرف 3 ماه آينده وارد مدار مي‌شود.
به گزارش فارس ، كاظم جلالي شنبه ‌شب در مراسم روز ملي فناوري هسته‌اي و روز پرستار در جمع دانشجويان در شيراز اظهار داشت: با پيگيري‌هاي به عمل آمده، ظرف مدت 20 سال آينده حدود 20 هزار مگاوات برق هسته‌اي در ايران توليد مي‌شود.

كاظم جلالي در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: با توليد برق هسته‌اي، كمبود برق در ايران برطرف مي‌شود.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي از غني‌سازي 20 درصدي اورانيوم در راكتور اتمي تهران خبر داد و اضافه كرد: ايران به تكنولوژي هسته‌اي UF4 و UF6، راكتور آب سبك و سنگين دست يافته است.

وي با اشاره به اينكه گرد و غبار سياسي جلوي چشمان ما را گرفته و ما را از دستيابي به موفقيت‌هاي هسته‌اي و ليزري دور مي‌كند، گفت: با تلاش و پيگيري مستمر ايران اسلامي به‌ ويژه دانشمندان جوان، براي نخستين بار به عضويت باشگاه هسته‌اي پاريس در آمده‌‌ايم.

جلالي عنوان كرد: تبديل شدن موضوع هسته‌اي ايران به مطالبه بين‌المللي و به چالش كشيدن قدرت‌هاي بزرگ هسته‌اي و درخواست احداث نيروگاه هسته‌اي در ديگر كشورها از جمله دستاوردهاي ايران اسلامي بوده است.
وي از شعار ايران اسلامي مبني بر انرژي هسته‌اي براي همه و بمب اتمي براي هيچكس افزود: در دنيا حدود 100 هزار بمب توليد شده كه سهم اسرائيل 200 بمب اتم بوده است.

اين مسئول در ادامه از مصونيت نيروگاه اتمي بوشهر در مقابل زلزله خبر داد و يادآور شد: كوشش‌هاي انجام شده از سوي دولت و همچنين فراخواني كه از سوي دولت جمهوري اسلامي ايران صورت گرفته از سرمايه‌گذاري كشورها در ساخت نيروگاه‌هاي اتمي حمايت مي‌كند.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اذعان داشت: زماني فعاليت‌هاي هسته‌اي به دليل اعتمادسازي براي تعليق نياز به گفت‌وگو داشت، اما هم اكنون هيچ‌گونه نيازي در اين مورد نداريم.


نوشته شده در   يکشنبه 21 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode