ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 21 فروردين 1390     |     کد : 17816

صادرات 626 ميليون دلاري آذربايجان شرقي به 28 كشور دنيا

ناظر گمركات آذربايجان شرقي از صادرات 626 ميليون دلاري استان به 28 كشور دنيا در سال گذشته خبر داد.

ناظر گمركات آذربايجان شرقي از صادرات 626 ميليون دلاري استان به 28 كشور دنيا در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، رحمان شريفي ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در مدت يك سال گذشته ميزان صادرات كالا از گمركات استان بالغ بر 716 هزار تن به ارزش بيش از 626 ميليون دلار بوده كه در مقام مقايسه با سال قبل از حيث وزن 42 درصد و از حيث ارزش دلاري 19 درصد رشد نشان مي‌دهد.
وي اقلام عمده صادراتي را محصولات معدني، محصولات نباتي، صنايع غذايي، صنايع شيميايي، پوست و چرم، مصنوعات شيشه برشمرد و افزود: اين اقلام به بيش از 28 كشور مختلف صادر شده است.
مدير گمرك تبريز در مورد واردات كالا نيز گفت: در مدت يك سال گذشته آمار واردات انواع مختلف كالا از گمركات استان بالغ بر 576 هزار تن به ارزش بيش از يك ميليارد دلار رسيد كه اين مقدار كالا نسبت به سال ما قبل از لحاظ وزن 16 درصد رشد ولي از لحاظ ارزش دلاري پنج درصد كاهش داشته است.
شريفي عمده كالاهاي وارداتي را مواد اوليه كارخانجات، چوب و اشياي چوبي، ماشين آلات صنعتي و مكانيكي و ... بوده كه از 30 كشور دنيا پس از انجام تشريفات گمركي از طريق گمركات استان وارد كشور شده است.
وي همچنين اظهار داشت: در مدت يك سال گذشته بيش از 2 ميليون مسافر از مرزهاي زميني، هوايي و ريلي به استان وارد يا خارج شده‌اند كه به نيمي از آنها خوش‌آمد و به نيمي ديگر خدا نگهدار گفته‌ايم.
ناظر گمركات استان آذربايجان شرقي ادامه داد: اين تعداد مسافر در مقايسه با مدت مشابه سال ما قبل از نظر مسافر ورودي و 55 درصد و از نظر مسافر خارجي 56 درصد افزايش نشان مي‌دهد.
شريفي در ادامه گفت: در يك سال گذشته ميزان درآمد وصولي گمركات استان بالغ 2 هزار و 727 ميليارد ريال بود كه اين مبلغ در مقايسه با سال ما قبل آن 14 درصد افزايش داشت.


نوشته شده در   يکشنبه 21 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode