ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 21 فروردين 1390     |     کد : 17799

مادربزرگ 75ساله اينترنت 3 كشور را قطع كرد

اينترنت كل كشور ارمنستان روز گذشته به صورت غير عمدي توسط مادربزرگ گرجستاني 75 ساله‌اي براي چندين ساعت قطع شد.

قطع اينترنت با بيل!
اينترنت كل كشور ارمنستان روز گذشته به صورت غير عمدي توسط مادربزرگ گرجستاني 75 ساله‌اي براي چندين ساعت قطع شد.

اين مادربزرگ گرجستاني زماني كه در جستجوي قطعات فرسوده فلزي در زير خاك بوده موفق به كشف كابل نوري ميان ارمنستان و گرجستان شده و با استفاده از يك بيل و به صورت غير عمدي اينترنت كل ارمنستان را براي چند ساعت دچار قطعي كامل كرده است.

به گفته سخنگوي وزارت كشور گرجستان، اين پيرزن هنگامي كه در حال حفاري زمين براي يافتن فلزات فرسوده بوده، كابل نوري را يافته و با قطع كردن آن سعي در ربودن سيمهاي آن را داشته است. اين آسيب به اندازه اي شديد بوده است كه 90 درصد از كاربران ارمني براي 12 ساعت دسترسي خود را با اينترنت از دست دادند در حالي كه بخشهايي از گرجستان و آذربايجان نيز تحت تاثير اين قطعي اينترنت قرار گرفتند.

سيستم كنترل كابلهاي اينترنتي نقصي را در كابل اصلي رديابي كرده و پس از آن تيم ايمني شبكه به سرعت خود را به منطقه آسيب ديده رساندند. اين پيرزن كه رسانه هاي محلي وي را «هكر بيل به دست» مي نامند، در خارج از پايتخت گرجستان به اتهام آسيب وارد كردن به اموال دولتي دستگير شد و در صورتي كه اين اتهام به اثبات برسد، مجازات حبسي سه ساله در انتظار وي خواهد بود.

به گفته سخنگوي وزارت كشور گرجستان، با توجه به سن بالاي اين هكر بيل به دست، وي تا پايان يافتن مراحل تحقيقات و آغاز دادگاه آزاد شده است.

كابل قطع شده به شبكه راه آهن گرجستان اختصاص دارد و معمولا در عمقي حفاظت شده قرار مي گيرد، مگر اينكه بارش شديد باران به تازگي منجر به فرسايش سطح زمين و كم شدن عمق قرار گيري كابل شده باشد.

بر اساس گزارش فاكس نيوز، سرقت مس يكي از رايجترين شيوه هاي درآمدزايي غير قانوني در كشورهاي شوروي سابق است و تا كنون موارد زيادي از سرقت انواع كابلهاي مسي در اين كشورها مشاهده شده است. 


نوشته شده در   يکشنبه 21 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode