ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 18 فروردين 1390     |     کد : 17661

حركت در مسير فرهنگي بايد با علم افزايي وعلم آموزي توأم باشد

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي خاموشي ، رئيس سازمان تبليغات اسلامي در هم انديشي منطقه‌اي مديران كل تبليغات اسلامي، مجهز بودن به علم و دانش روز و بهره گيري از محضر علما را در مسير كار فرهنگي ضروري برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي خاموشي ، رئيس سازمان تبليغات اسلامي در هم انديشي منطقه‌اي مديران كل تبليغات اسلامي، مجهز بودن به علم و دانش روز و بهره گيري از محضر علما را در مسير كار فرهنگي ضروري برشمرد.


به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي استان تهران ، هم انديشي منطقه اي مديران كل تبليغات اسلامي استان هاي اصفهان، قم ، مركزي ، سمنان ، البرز و تهران با هدف برنامه ريزي فرهنگي در سال 90 ، بررسي و تصويب آنها ، با حضوردكتر سيد مهدي خاموشي ، رئيس سازمان تبليغات اسلامي در اداره كل تبليغات اسلامي تهران برگزار شد.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي سخنان خود را با ذكر روايتي از كتاب اصول كافي آغاز كرد: « شب را به صبح كن در حالي كه يا عالم باشي يا متعلم و يا اهل علم را دوست داشته باشي » و در ادامه ،تجهيز به علم و دانش روز با بهره گيري از لوازم ارتباطي جديد و بهره مندي از حضور عالمان با هدف علم آموزي و علم افزايي را مهم و ضروري برشمرد.

حجت الاسلام سيد مهدي خاموشي در ادامه سخنان خود و در دو بخش به توصيف برنامه هاي انجام شده و الزامات برنامه اي سال 90 ،‌ به جذب و استفاده صحيح و به جا از منابع اشاره كرد و افزود: اراده قوه مجريه و مقننه و قدرت نظام حكومتي نيز بهينه كردن بودجه فرهنگي و منابع انساني است.

وي با اعلام ارتقاي دو برابري بودجه سازمان در سال 89 نسبت به سال 81 ، اين پيشرفت را نشانه حساسيت نظام به بخش فرهنگ دانست.

دكتر خاموشي در بخش بعدي سخنان خود، به توصيف برنامه هاي انجام شده ، ضرورت ادامه آن ها و اجراي آن در قالب جديد تر پرداخت و تصريح كرد : بهينه سازي برخي زير ساخت ها از جمله زير ساخت هاي حقوقي ، ورود سازمان به برخي عرصه هاي علمي ، ايجاد سامانه هاي مختلف در فضاي ارتباطي ، ايجاد سامانه هاي برخورد با سايت هاي ضد دين و ماهواره اي از جمله اقدامات فرهنگي صورت گرفته در سال هاي گذشته است.

وي از برپايي جلسات شوراي اقتصاد فرهنگ در سازمان خبر داد و افزود: ايجاد زير ساخت ها جهت توليد كتاب ، انيميشن ، فيلم كوتاه و ساير محصولات هنري از ديگر فعاليت هاي انجام شده است كه در تبادل ريالي اثرات مطلوبي در پي داشته است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: هماهنگي سازمان تبليغات اسلامي با حوزه هاي علميه و شوراي مديريت قم در قالب شوراي ساماندهي تبليغ ادامه خواهد يافت.

اين مسئول فرهنگي در توصيف اقدامات انجام شده در سازمان به نكاتي مانند نقشه مهندسي فرهنگ ، ايجاد بانك داده ها با هدف ارائه تحليل و اعلام آسيب هاي اجتماعي به تفكيك استان ها اشاره كرد.

وي در بخش دوم صحبت خود ، الزامات اجراي برنامه ها در سال جهاد اقتصادي را برشمرد و تصريح كرد : تلاش براي جلب منابع بهتر كمي و كيفي و كمك گرفتن از متخصصين و مشاورين در مطالعه برنامه ها ، بهينه سازي مصرف منابع ، به كار گيري منابع مردمي ، بومي سازي برنامه ها از سطح به ستاد از جمله اين الزامات است.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي در ادامه ، خواستار آشنايي بيشتر مديران كل ادارات تبليغات اسلامي از اوضاع عمومي و فعلي حوزه مأموريتي خود و رويدادهاي مهم آن مناطق ،‌سپس آگاهي از وضعيت كشور و در نهايت ورا كشوري و بين المللي شد.

وي هم چنين با تأكيد بر مهندسي انتقال پيام به عنوان الزامي كه بايد با كيفيت بهتر و نافذ تر براي مخاطب انجام شود ، مهم ترين پيام را آشنايي دنيا با ولايت فقيه و دفاع از تئوري انقلاب اسلامي دانست.

در ابتداي اين نشست حجت الاسلام نصير نيك نژاد ، مديركل تبليغات اسلامي تهران ضمن تبريك سال نو و بهار طبيعت و خير مقدم به شركت كنندگان در اين جلسه ، به ضرورت تبيين برنامه هاي فرهنگي متناسب با جهاد اقتصادي تأكيد كرد.

مهندس غلامرضا محمدي ، مديركل طرح و برنامه سازمان تبليغات اسلامي نيز در سخناني به بيان اهداف برپايي هم انديشي منطقه اي پرداخت .

اين نشست كه سه شنبه 16 فروردين جاري آغاز شده است ، تا چهارشنبه 17 فروردين به ميزباني اداره كل تبليغات اسلامي تهران ادامه دارد و طرح ها و برنامه هاي فرهنگي قابل اجرا درسال جهاد اقتصادي جهت بررسي و تصويب ، اعلام خواهد شد.

لازم به ذكر است در اين نشست كه حجت الاسلام حسين روحاني نژاد ، معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي ، و مسئولين ستادي سازمان حضور داشتند ،كارشناسان طرح و برنامه ، قرآن و آموزش 6 استان نيز شركت داشتند. 


نوشته شده در   پنجشنبه 18 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode