ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 30 اسفند 1395     |     کد : 176459

چه صفابخش است آستان مطهرتُ ای نواده‌ی امام موسی ابن جعفر(ع)

به امید جرعه ای عشق قدم به آستانه اش می گذارم عمریست که دل سوختگان از چشمه گوارای امیدش سیراب می شوند. باید نجیب هم چون گنبدش سر به حضرت حق سایید.


به امید جرعه ای عشق قدم به آستانه اش می گذارم عمریست که دل سوختگان از چشمه گوارای امیدش سیراب می شوند. باید نجیب هم چون گنبدش سر به حضرت حق سایید. کاشی کاری هایش تبلور آرامشی است ابدی و آیینه کاری هایش نمود روشنایی و زلالی است.
 
عمری است دردی کشان حق جرعه نوش اجابتش هستند، اینجا حقیقت است که سخن می‌گوید، اذن دخول می طلبم تا جرعه ای از عشق چشیده و اجابتم کنند.
 
ای نواده‌ی مطهر امام موسی‌ ابن جعفر(ع) سر بر ضریحت می‌گذارم تا همچون کبوتران آستان مقدست، آسمان نیز اجابتم کند.
 
به گزارش ایسنا ،منطقه آذربایجان‌شرقی، آستان مقدس امام‌زاده سید حمزه (ع) در شهرستان تبریز، خیابان ثقه الاسلام و در جنب مقبره الشعرا قرار داشته و  قداست و معنویت خاصی به این مکان بخشیده است.
 
این امام‌زاده(ع) با شانزده واسطه به هفتمین امام معصوم شیعیان حضرت امام موسی بن جعفر (ع) می‌رسد و چه بسیار مردمانی که در جوار مقدس این امام‌زاده توسل جسته و از کرامت آستان آن بهره‌مند شده‌است؛ طبق برخی مستندات، بقعه و بارگاه امام‌زاده سیدحمزه(ع) پس از وفاتش توسط فرزندش سید حسین یا میر ابوالحسن ساخته شده‌است.
 
در بیان زیبایی‌ها و شکوه این آستان، گفته فراوان است، این آستان مقدس، دارای موقوفات مفصل و گسترده ای بوده و واقف آن مرحوم میرزا محمد ابراهیم ظهیرالدین وزیر آذربایجان است. آئینه کاری زیبای بالای قبر امام زاده با کتیبه ای به خط نستعلیق جلوه گری می کند،در این بقعه سردابه ای قراردارد که قبر اصلی سیدحمزه و و پسرش میرابوالحسن در آن قرارگرفته است.
 
بقعه این امامزاده بعداز سال‌ها، در سال 1382 توسط سازمان میراث فرهنگی استان بازسازی و مرمت شد و با آیینه کاری  داخل بقعه توسط سازمان اوقاف و امور خیریه استان احیا گردید.هم اکنون آستان مقدس امامزاده سیدحمزه (ع) از بقاع بسیار معروف شهر تبریز بوده و هرروز شاهد حضور زائران از اقصی نقاط کشور و حتی مسافران خارجی می‌باشد.
 
این بقعه توسط هیات امنای امام زاده(ع) و با نظارت اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز اداره می‌شود.

 


نوشته شده در   دوشنبه 30 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode