ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 26 اسفند 1395     |     کد : 176361

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع):

آرامستان‌ها کانون فرهنگی برای درس آموختن است/امنیت کشور ما به برکت ولایت فقیه است/ باید از فرهنگ شهادت و شهداء درس بیاموزیم.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، آرامستان‌ها را کانون فرهنگی برای درس آموختن دانست و گفت: وقتی به آرامستان‌ها می‌رویم باید از فرهنگ شهادت و شهداء از اهل قبور و زیارت‌ها درس بیاموزیم و همین کارهای فرهنگی دارای ثواب و اجر بیشتری است.


رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، آرامستان‌ها را کانون فرهنگی برای درس آموختن دانست و گفت: وقتی به آرامستان‌ها می‌رویم باید از فرهنگ شهادت و شهداء از اهل قبور و زیارت‌ها درس بیاموزیم و همین کارهای فرهنگی دارای ثواب و اجر بیشتری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری عصر امروز در دیدار کارکنان سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز، اظهار داشت: امنیت کشور ما به برکت ولایت فقیه، ایمان مردم، دعای خانواده‌های شهداء و همانا روحیه شهادت طلبی در مردم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تبریک فرا رسیدن میلاد فرخنده حضرت زهرا (سلام الله علیها) و سالروز ولادت حضرت امام خمینی(ره)  افزود: در اسلام خدمت به بندگان الهی یک نوع عبادت است و عبادت تنها در نماز و روزه خلاصه نمی‌شود، اگر کسی به قصد قربت به بندگان خدا خدمت کند، این خدمت عبادت است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه خدمت به اموات هم مثل خدمت به احیاء است، ابراز داشت: در دین اسلام همانطوری که مومن حی مورد احترام است مومن میت هم محترم است از این رو همانطوری که اذیت و آزار یک انسان زنده حرام است، گناه و عذاب شدید متوجه کسی است به جسد میت آفتی برساند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه پیروی از دستورات اسلام لازم است، تاکید کرد:  طبق دستورات اسلام، اگر کسی از دنیا رفت نباید زیاد بر روی زمین بماند و باید زود تشییع کنید، البته بعضی مواقع هم اگر کسی دچار سکته مغزی شده و احتمال احیاء اعضا طبق تشخیص پزشک وجود داشته باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قبر عالم برزخ است یعنی مابین دنیا و آخرت، تصریح کرد: قبر برای انسان ارامگاه ابدی نیست و انسان ها از آنجا به عالم دیگری منتقل می شوند، به هر حال منزل آخر آنجاست و ما همه رفتنی هستیم و به این کاروان ملحق می شویم.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، آرامستان‌ها را کانون فرهنگی برای درس آموختن دانست و اظهار داشت: وقتی به آرامستان‌ها می‌رویم باید از فرهنگ شهادت و شهداء از اهل قبور و زیارت‌ها درس بیاموزیم و همین کارهای فرهنگی دارای ثواب و اجر بیشتری است.

آیت الله مجتهدشبستری از زحمات و خدمات مدیریت و کارکنان زحمتکش سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز قدردانی و با آرزوی توفیقات روزافزون در سال جدید برایشان دعا کردند.


نوشته شده در   پنجشنبه 26 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode