ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 25 اسفند 1395     |     کد : 176332

امام جمعه تبریز: مسؤولان دولتی نسبت به ارزش‌ها و خون شهداء دلسوزی ندارند!

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در مسائل سیاسی با تضعیف باورهای دینی مردم می خواهند تا ولنگاری در جامعه بیشتر باشد...


امام جمعه تبریز با بیان اینکه در مسائل سیاسی با تضعیف باورهای دینی مردم می خواهند تا ولنگاری در جامعه بیشتر باشد، گفت: در همین فضای مجازی وقتی مسؤولان دولتی نسبت به ارزش‌ها و خون شهداء دلسوزی ندارند و خدای نکرده دنبال جمع کردن آرای خاکستری هستند ولو اینکه ارزش‌ها و خون شهداء پایمال بشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری ظهر امروز در همایش روحانیون شاغل در نیروهای مسلح، اظهار داشت: دشمنان سعی می‌کنند مردم با ولایت فقیه فاصله پیدا کنند، در این شرایط خاص خدمت به ولی فقیه در اصل خدمت به حضرت ولی عصر ارواحنا فدا (عج) است.

نماینده امام خامنه ای (دامت برکاته) با اشاره به مقام و منزلت عالم دینی در متون و احادیث، ابراز داشت: یک عالم دینی با عابد قابل مقایسه نیست، مقام عالم دینی افضل است از هزار عابد حتی در بعضی از روایات آمده است؛ مداد العلماء افضل من دماء الشهداء .. از مقام شهید هم بالاتر است.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه عالم دینی شهیدپرور است، تصریح کرد: انفاس قدسیه و بیانات حضرت امام خمینی (علی الله مقامه) بود که ملت را بسیج و در جنگ تحمیلی اداره می کرد، اینهمه رزمنده که می روند، ایثار و فداکاری می‌کنند و شهید می شوند در اثر قلم و تربیت عالمان دینی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عده‌ای با مخالفت با رشته روحانیت درصدد تضعیف این رشته هستند، تاکید کرد: البته ممکن است در لباس روحانیت هم عده‌ای لاابالی هم پیدا بشود اما اکثریت صلحا هستند.

امام جمعه تبریز وظیفه اصلی علمای دینی را تعلیم و تزکیه دانست و گفت: وقتی می‌گوییم علما ادامه دهندگان راه انبیاء هستند در اصل وظیفه انبیاء تعلیم و تزکیه بود و لازمه معلم و مزکی بودن این است که خودمان عالم باشیم تا بتوانیم تزکیه دیگران و نسل جوان را برعهده بگیریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عالم بودن هم فقط با خواندن چند کتاب دروس حوزوی کافی نیست، متذکر شدند: شرایط زمان ایجاب می‌کند روحانیون در رشته‌های تخصصی مخصوصاً علم عقاید، علم کلام، علم تفسیر، تاریخ اسلام و با داشتن مطالعه متفرقه با این مسائل آشنایی داشته باشند تا در مقابل شبهاتی که در فضای مجازی توسط مکاتب الحادی، فرقه های شیطان پرستی و امثال ذلک.. القاء می‌شود، پاسخگو باشند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، شرایط کنونی جامعه را مخصوصاً فضای مجازی را در شرایط حساسی دانست، و تاکید کرد: در مقابل شبهات فراوان، مطالب مبتذل و مستهجن، آقایان روحانی باید برای پاسخگویی به سلاح علم مجهز باشند.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه در مسائل سیاسی با تضعیف باورهای دینی مردم می‌خواهند تا ولنگاری در جامعه بیشتر باشد، اظهار داشت: در همین فضای مجازی وقتی مسؤولان دولتی نسبت به ارزش‌ها و خون شهداء دلسوزی ندارند و خدای نکرده دنبال جمع کردن آرای خاکستری هستند ولو اینکه ارزش‌ها و خون شهداء پایمال بشود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: استکبار جهانی با ایجاد فاصله بیشتر بین روحانیت اصیل و مردم، از عده‌ای که با لباس روحانیت مردم را به طرف بی‌بند و باری تشویق و ترغیب می‌کنند حمایت می‌کند ولی اگر یک روحانی بخواهد پایبند اصول و ارزش‌ها باشد او در نظرشان منفور است.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات، استکبار درصدد کشاندن ملت ایران بطرف غرب و ترویج غرب گرایی در بین مردم است با توجه به اینکه توطئه‌های غرب و عهدشکنی آمریکا را می‌بینیم ولی هنور بعضی‌ها مشغول توجیه هستند، در این شرایط  باید روحانیت، مردم را آگاه سازند.


نوشته شده در   چهارشنبه 25 اسفند 1395  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode