ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 فروردين 1390     |     کد : 17608

45 هزار نفر از مقبره الشعراي تبريز بازديد كردند

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي از بازديد بيش از 45 هزار گردشگر در تعطيلات نوروزي از بناي تاريخي فرهنگي الشعراي تبريز خبر داد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي از بازديد بيش از 45 هزار گردشگر در تعطيلات نوروزي از بناي تاريخي فرهنگي الشعراي تبريز خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، علي داننده اظهار داشت: 25 درصد از اين تعداد بازديد كنندگان و گردشگران نوروزي ميهمانان خارجي، بيشتر از كشورهاي همجوار به خصوص جمهوري آذربايجان هستند.
وي مجموع بازديدكنندگان از مقبره الشعراي تبريز را در سال گذشته بيش از 800 هزار نفر اعلام كرد.
داننده با اشاره به ويژگي‌ها و اهميت بناي فرهنگي مقبره الشعرا، افزود: اين بنا به عنوان يكي از جذاب‌ترين اماكن فرهنگي و تاريخي شهر تبريز و يكي از سمبل‌هاي فرهنگي كشور در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده و از ارزشمندترين مكان‌هاي تاريخي آذربايجان شرقي محسوب مي‌شود.
وي همچنين از بازديد بيش از 2 هزار نفر از موزه كاريكاتور تبريز خبر داد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي نيز گفت: موزه كاريكاتور تبريز نخستين موزه بزرگ و مجهز خاورميانه بوده و 14 هزار اثر برجسته از استادان و كارتونيست‌هاي مشهور جهان در آن نگهداري مي‌شود.
داننده اضافه كرد: 200 اثر كارتون ارائه شده كه 70 اثر اصل از برجسته‌ترين كارتونيست‌هاي جهان چون زلاتوفسكي، كوزوبوركين، كوراغلي، درژنين، كولمشكينو، پرومبيتا و بايرام حاجي‌زاده در دو گالري موزه به نمايش در آمده است.
وي گفت: بيش از يك هزار آلبوم در كتابخانه موزه به همراه آرشيو نشريات تاريخي و خارجي موجود بوده كه مورد استفاده عموم قرار گرفته است.
داننده بيان داشت: در آرشيو موزه 14 هزار اثر اصل، نگهداري مي‌شود كه اين آثار حاصل برپايي بيش از 10 جشنواره بين‌المللي در استان است.


نوشته شده در   سه شنبه 16 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode