ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 1 خرداد 1403
سه شنبه 1 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 بهمن 1395     |     کد : 175646

چهاردهمین کارگاه آموزش خانواده در خانه قرآنی نورالزهرا سهند

چهاردهمین کارگاه آموزش خانواده با موضوع عوامل و راههای آرامش در خانواده در خانه قرآنی نورالزهرا سهند برگزارشد.

چهاردهمین کارگاه آموزش خانواده با موضوع عوامل و راههای آرامش در خانواده در خانه قرآنی نورالزهرا سهند برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی؛ دوازدهمین کارگاه آموزش خانواده با موضوع عوامل و راههای ایجاد آرامش در خانواده در خانه قرآنی نورالزهرا با حضور حجت‌الاسلام مصطفی سامانی پور کارشناس اعزامی اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.

مصطفی سامانی در این گارگاه اموزش خانواده با اشاره به این که ارامش در جامعه بشری حلقه گمشده هست و خانواده ها باید تمام تلاش خود را برای ایجاد آرامش به کار ببندند گفت:عوامل آرامش در خانواده اول: اعتقادات وباورهای اصیل اسلامی: اگر اعضای خانواده به خصوص پدر ومادر که نقش مدیر ورهبر خانواده را بر عهده دارند چنین اعتقاداتی را داشته باشند بدون شک آرامش در خانواده ها ایجاد شده و از بین نمی رود. از جمله مهمترین این اعتقادات تسلیم ورضا به مقدارت الهی. اعتقاد به رحمت گسترده ورزاق بودن خدا.اعتقاد به معاد وزندگی پس از مرگ.اعتقاد به امامت اهل بیت که همراه با توسل وزیارت قبور آنها انسان احساس آرامش می‌کند. آری زن وشوهری که راضی به مقدرات الهی اند وبا توکل برخدا امور خود را به او واگذار می‌کنند چه جای نگرانی و تزلزلی در زندگی خود احساس می‌کنند توکل برخدا روزنه امیدی در برابر افراد می گشاید
وگاه مشکلات را از راههایی که افراد گمان نمی برند حل می‌کند البته اعضای خانواده به خصوص زن وشوهر می توانند یکدیگر را توصیه به توکل نمایند در روایتی است که شخصی خدمت رسولخدا رسید وعررضه داشت همسرم مرا دعوت به توکل به خدا می‌کند پیامبر آن زن را تحسین
نموده وفرمودند ثواب او نصف ثواب شهید است.

دومین عامل ارامش: رعایت توصیه اخلاقی: اسلام هر یک از زن وشوهر را دعوت به یک مجموعه از توصیه های اخلاقی می‌کند که با رعایت آنها زندگی سالم وآرامش بخشی را خواهند داشت. به مواردی از آن اشاره می‌کنیم:

صداقت: مرد و زن باید نسبت به همدیگر صادق باشند و انگیزه و قصدی مغایر با گفتار ورفتارشان نباشد درصورتی که صداقت در خانواده حاکم نباشد خانواده دچار آشفتگی شده و فضای خانواده به بی اعتمادی وبدبینی کشانده می‌شود. لذا اسلام تأکید بر پرهیز از دروغ نموده تا فضای خانواده فضای آکنده از اعتماد وصداقت باشد.

خوش بینی نسبت به اعضای خانواده: هیچ یک از افراد حق ندارند نسبت به هم بدبین باشند البته پدیدآیی این حالت نیازمند مقدماتی است وآن اینکه هر دو در رابطه با هم صداقت داشته باشند وهم چنین شناخت کافی ولازم را نسبت به هم داشته باشند. امام علی ع می فرمایند: خوش بینی مایه آسایش دل وسلامت دین است یا خوش بینی اندوه را می کاهد

امام علی علی (ع) فرمود:شایسته نیست به سخنی که از دهان کسی خارج شد گمان بد ببری چراکه برای آن برداشت نیکویی می توان داشت. (نهج البلاغه حکمت:۳۶۰)

قناعت انسان قانع همان انسانی است که به آنچه دارد اکتفا می‌کند واز حرص وطمع خودداری می نماید البته معنای این حرف نیز آن نیست که انسان در تلاش وکوشش برای توسعه زندگی خویش فرو گذاری نماید که دقیقا خلاف سیره معصومین علیهم السلام است آنچه مهم است آنکه در هر زمانی هرچه داریم به همان فکر کنیم نه به بیشتر از آن. به هر چه داریم اکتفا کنیم. نه در تخیلات خویش آنچه را داریم بی ارزش بشماریم.به عبارت دیگر به داشته های خود توجه کنیم اگر به داشته های خود وبه نعمت هایی که خداوند به ما عطا فرموده است توجه کنیم همیشه از داشتن زندگی خویش راضی بوده وخوشحال هستیم.

صبر نیز یکی از عوامل آرامش خانواده ها به شمار می رود زیرا چه بسا خانواده ای با مشکلی مواجه شده مثلا دچارناکامی یا مصیبت ویا رفتارهای نامناسب دیگران گشته است که عامل صبر می تواند خانوده را به پناهگاه آرامش سوق دهد. لذا در روایات توصیه به صبر شده است.

در ادامه جلسه مشاوره حضوری داده شد.


نوشته شده در   جمعه 29 بهمن 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode