ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 14 فروردين 1390     |     کد : 17463

اينجا مي‌توان با شهدا زندگي کرد

همزمان با شدت گرفتن اعزام کاروان هاي راهيان نور به مناطق عملياتي دفاع مقدس ، افرادي فراواني در بين کاروانيان هستند که با حضور در يادمان هاي دفاع مقدس و ديدن اين فضاي معنوي منقلب مي شوند و احساس نزديکي بيشتري با شهدا مي کنند.

جام جم آنلاين: همزمان با شدت گرفتن اعزام کاروان هاي راهيان نور به مناطق عملياتي دفاع مقدس ، افرادي فراواني در بين کاروانيان هستند که با حضور در يادمان هاي دفاع مقدس و ديدن اين فضاي معنوي منقلب مي شوند و احساس نزديکي بيشتري با شهدا مي کنند.

به گزارش مهر، در اين ميان نشستن پاي صحبت فرزندان شهدا شيريني و لذتي خاص دارد چرا که آنها با حضور در مناطقي که پدرانشان براي دفاع از خاک و ناموس، آسايش را بر خويش حرام کردند و جانانه در مقابل رژيم بعثي ايستادگي کردند احساس همنشيني با پدر يا شايد هم مادر را پيدا مي کنند.

فاطمه احمدي يکي از همين کساني بود که گفت پدرم در همين شلمچه به شهادت رسيد و من هر ساله سعي مي کنم تنها يا با خانواده و يا در يک سال اخير همراه کاروان هاي راهيان نور به شلمچه بيايم لحظه تحويل سال را در شلمچه و در کنار پدر باشم.

وي مي افزايد: آري کنار پدرم. من اينجا احساس مي کنم کنار پدرم هستم شايد پدرم در آرامگاهش باشد ولي اينجا بيشتر زنده بودنش را احساس مي کنم و بيشتر مي توانم خاطراتي که همرزمانش برايم تعريف کردند را با وجود قد رعناي پدرم تصور کنم. اينجا مي بينم که پدرم چگونه براي دفاع از وطن در حال دويدن و شليک کردن و جنگيدن است.

اين فرزند شهيد اضافه كرد: هر سال به شلمچه مي آيم چرا که احساس مي کنم شلمچه بوي بابايم را مي دهد و من از ديدن اينجا و استشمام عطر خاک آن احساس مي کنم بيش از گذشته به پدرم نزديک شده ام. اگر عمري بود سال بعد هم اينجا هستم کنار بابا. ولي بيش از هر چيز اينجا با آمارنهايش با اهداف و منش وي تجديد بيعت مي کنم و به خودم قول مي دهم که کسي شوم مثل بابا.

علي صمدي يکي از دانشجوياني است که در شمال کشور به همراه کاروان هاي راهيان نور به شلمچه آمده است. وي در اين خصوص مي گويد: من به همراه تعدادي از دانشجويان به اينجا آمده ام ولي سال ديگر بي شک هر کدام از ما مي تواند يک اتوبوس مسافر با خود بياورد. از همين حالا برنامه ريزي کرده ام که سال آينده به همراه خانواده لحظه تحويل سال را در شلمچه باشيم و هفت سين را در کنار همين شهداي با ارزش پهن کنيم. اينجا مي توان آن چيزي را که در مورد منش و کردار شهدا در جبهه ها در فيلم ها ديده و در کتاب ها خوانده بوديم را به صورت کاملا واقعي ديد. اينجا مي توان با شهدا زندگي کرد حتي براي يک روز...

البته موضوعي که در اعزام کاروانهاي راهيان نور مهم است اثر معنوي اينگونه سفرها بر مسافران آن است. هدف اين سفرها اين است که مردم به شکلي واقعي با فرهنگ ايثار و شهادت و با عزمت شهدا آشنا شوند. صمدي در اين خصوص مي گويد: همه بچه هاي اتوبوس آدمهاي ديگري شده اند. باور کنيد وقتي وارد شلمچه شديم همه در حال و هواي آن فضاي خدايي هستند و ديگر از آن شوخيهاي بچه گانه خبري نبود. به طور قطع شخصت و منش شهدا اثر خود را بر آنها و من گذاشته. حتي شيوه صحبت کردن آنها نيز تغيير کرده است. شک نکنيد اين سفر براي هر کدام از مسافران اين سفر نوراني، توشه اي غيرقابل وصف از فرهنگ ايثار و شهادت و ميهن دوستي با خود به همراه دارد.

صحبت هاي پاياني علي صمدي بر لزوم استمرار حرکت راهيان نور در سالهاي بعد تاکيد مي کند: دوست دارم صحبتهاي من را همه هم سن و سالانم به خصوص دانشجويان بشنوند تا از همه آنها دعوت کنم اگر تاکنون به يادمانهاي دفاع مقدس سفر نکرده اند، سال بعد حتما همراه با کاروانهاي راهيان نور سفر کنند تا ببينند چگونه زندگي آنها معني زيباتري پيدا مي کند و هدف والاتري به خود مي گيرد.

حجت الاسلام سيد محمد ميرعلي اکبري از راويان سيره شهداي هم در خصوص اعزام کاروان هاي راهيان نور و ميزان تاثير گذاري آن بر جوانان عنوان مي کند: شهدا زندگي دنيايي را به بندگي خداوند تبديل کردند. شهدا نيامدند که اينجا به ما کرامت نشان دهند، آنها آمدند تا بندگي خداوند را کنند و راه و رسم بندگي را به ما بياموزند.

ميرعلي اکبري دليل حضور زائرين در مناطق عملياتي دفاع مقدس را اخلاص و جاذبه شهيدان دانست و خاطرنشان کرد: در اين مناطق بايد اخلاص و توکل رزمندگان را بازگو کرد چراکه همين پاکي و اخلاص بود که پيروزيهاي پي درپي رزمندگان اسلام را ايجاد کرد.

اين راوي دوران دفاع مقدس با اشاره به اثرات تربيتي راهيان نور، تصريح کرد: پس از اينکه نسل جوان را که به اين نقاط آورديم، بايد روي تفکرات آنان کار کنيم و حتي از احکام و رساله عمليه هم غفلت نکنيم، چرا که شريعت و سنت پيامبر(ص) مقدمه هر کاري است.

ميرعلي اکبري در پايان گفت: بايد از خودمان در برابر گناهان و آلودگي ها مواظبت کنيم، چراکه گناه و آلودگي تمامي درها را روي ما خواهد بست و رمز پيروزي شهدا چيزي نبود جز فرار از گناه و آنان با اين کار به سعادت رسيدند.

مسئول سازمان اردويي راهيان نور سپاه کربلاي استان مازندران نيز در مورد حال و هواي حضور در يادمان شلمچه گفت: واژگان ايثار و شهادت طلبي، آنچنان با افکار و انديشه هاي رزمندگان ما آميخته شده بود که گويي عزت و شهرت آنان با نام و ياد شهيدان جاودانه شده است و واقعيت امر نيز جز اين نبوده است.

سرهنگ پاسدار احمد ذليکاني با اشاره به حماسه هاي رزمندگان سلام در دفاع مقدس ، اظهار داشت اثبات کار آمدي دين رهايي بخش اسلام از برکات دفاع مقدس بود.اگر جوانان ما دنبال الگو هستند اينجا و در شلمچه بهترين نمونه هايي الگويي قرار دارند که علم و دانش را آميختن معنويت و روحانيت به بالاترين حد خود رسانده اند.


نوشته شده در   يکشنبه 14 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode