ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 11 فروردين 1390     |     کد : 17363

بشار اسد :آماده مواجهه با توطئه هستيم

رئيس جمهور سوريه در اظهاراتي مهم در پارلمان اين کشور با تاکيد بر حمايت خود از اصلاحات ساختاري تاکيد کرد: برخي خواستار انحراف خواسته هاي اصلي مردم هستند که با هوشياري ملت نتيجه اي نخواهند گرفت.

جام جم آنلاين: رئيس جمهور سوريه در اظهاراتي مهم در پارلمان اين کشور با تاکيد بر حمايت خود از اصلاحات ساختاري تاکيد کرد: برخي خواستار انحراف خواسته هاي اصلي مردم هستند که با هوشياري ملت نتيجه اي نخواهند گرفت.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از شبکه الجزيره، بشار اسد که در جمع نمايندگان پارلمان سخنراني مي کرد و اظهاراتش با استقبال گسترده آنان و تشويقهاي مداوم روبرو مي شد درابتدا اظهار داشت: مي خواهم از به طور صريح با مردم سوريه درباره تحولات اخير سخن بگويم. خاورميانه در ماههاي اخير شاهد تحولات بزرگ و عميقي بوده است که اثرات خود را بر کل منطقه و مسائل بين المللي بر جاي خواهد گذاشت.

زماني که در گذشته از خواست ملل عربي سخن مي گفتم برخي از مقام عرب و بيگانه اين گفته ها را باور نمي کردند و به ديده تمسخر به آن نگاه مي کردند. در شرايط کنوني اوضاع کاملا تغيير کرده است و اهداف مشخصي از سوي ملل عرب دنبال مي شود. ملتهايي که براي دهه هاي مختلف به حاشيه رانده شده بود هم اکنون وارد صحنه شده است.

رئيس جمهور سوريه افزود: اعتقاد داريم و اميدواريم تحولات منطقه در نهايت به حمايت بيشتر از مسئله فلسطين منجر شود.البته هدف اصلي توطئه گران نيز همين مسئله بوده است آنان درپي کنار زدن سوريه از رهبري مقاومت بر ضد اسرائيل هستند.

ارتباط ميان سياست داخلي و خارجي سوريه را شهروندان تعيين مي کنند. اين کشور امروز با توطئه هاي متعددي از سوي برخي همسايگان دور و نزديک روبروست که برخي در داخل سوريه نيز از آن حمايت مي کنند.

وي تاکيد کرد: در حال حاضر سه مسئله در سوريه در هم پيچيده شده است. مسئله اول اصلاحات، موضوع دوم نيازهاي معيشتي مردم و مسئله سوم فتنه است. برخي در نظر داشتند با انحراف مسئله اصلاحات و نيازهاي اساسي مردم سوريه اعتراضات را به سوي ديگري منحرف کنند.

ما انکار نمي کنيم که برخي از مردم سوريه با خواسته هاي معيشتي در تظاهرات مشارکت داشتند. آنان توطئه گر نبودند اما از اقدام آنها سوء استفاده شد. در واقع در وضعيت کنوني سوريه مسئله اي با عنوان نظريه توطئه وجود ندارد و توطئه با تمام جوانب آن در سوريه آغاز شده است.

البته هدف اين توطئه گران که در اقدامات مخرب خود حتي از کشتار مردم و خونريزي ابايي نداشتند، مشخص است. آنان در صدد کنار زدن سوريه از محور مقاومت هستند. اين توطئه از شهر مرزي "درعا" شروع شد که خاکريز اول دفاع از کشور در برابر تهديدات خارجي است. اما آنان بايد بدانند که درعا در قلب سوريه جاي دارد. مردم اين شهر نقش اصلي را در آغاز اين جريان نداشتند اما با ما در خاموش کردن آتش فتنه سهيم هستند.

رئيس جمهور سوريه تاکيد کرد: مردم درعا انسانهاي باکرامت و پرشهامتي هستند که به اقليت خواستار ويراني در کشور اجازه تداوم اقداماتشان را نخواهند داد. البته اين طرح توطئه گرانه در نهايت از درعا به شهرهاي ديگر انتقال پيدا کرد در حالي که ما بر عدم خونريزي تاکيد داشتيم.

بشار اسد با اشاره به اينکه توطئه گران حتي از تيراندازي به مردم در راستاي اهداف خود ابايي نداشتند، افزود: درست است که من در گفتگو با ملت سوريه تاخير داشتم اما اين تاخير به علت اين بود که مي خواستم تمامي وقايع رخ داده را به طور کامل ارزيابي کرده و در نهايت سخنراني داشته باشم.

وي تاکيد کرد: توطئه کنوني با توطئه سال 2004 قابل مقايسه است که در آن توانستيم با هوشياري مردم به پيروزي برسيم. با وجود افزايش اقدامات آنها در اين توطئه جديد اما باز خواهيم توانست با هوشياري که مردم نشان مي دهند بدون هر گونه مشکلي طي طريق کنيم.

رئيس جمهور سوريه افزود: آنان با جنگ رسانه اي در صدد هستند که ما را در عمل انجام شده و موقعيت تسليم قرار دهند که هرگز به خواسته خود نخواهند رسيد. ما با افزايش هوشياري مردم خود را در برابر اين توطئه ها مصون مي کنيم.

اسد در بخش ديگري از سخنراني مهم خود که با استقبال گسترده نمايندگان و مردم حاضر در پشت صحن پارلمان در دمشق مواجه بود، افزود: رابطه ميان حکومت ومردم رابطه فشار نيست. اين رابطه به پاسخگويي به نيازها ومطالبات مردم و رسيدگي به حقوق آنها وابستگي دارد.

ما از گذشته در پي اصلاحات بوده ايم که اين مسئله در تصميمات دولت در سالهاي 2004 و 2005 نمايان است. اما من با کساني که خواستار اصلاحات هستند همراه هستم. البته شايد در اين باره تاخير داشته ايم اما اصلاحات را از همين حالا شروع مي کنيم.

وي در بخش ديگري از اظهارات خود افزود: بحران کنوني در صورتي که بتوانيم آن را کنترل کرده و از آن موفق خارج شويم مسئله اي مثبت است. اگر برخي مي خواهند ما را با توطئه مواجه کنند ما کاملا براي مقابله با آن حاضريم.

بشار اسد در ادامه با اشاره به اينکه گريزي از انجام اصلاحات نيست، افزود: ما همواره در پي اصلاحات بوده ايم و بدون تحقق آن تداوم حکومت ناممکن است.

وي تاکيد کرد: از بين بردن فتنه کنوني واجب ملي، اخلاقي و شرعي مردم سوريه است و هرکس بتواند در دفع فتنه اقدامي انجام دهد و دست به آن اقدام نزند جزو فتنه گران محسوب مي شود.

نمايندگان پارلمان سوريه پس از سخنراني اسد بشدت از وي استقبال کردند. 


نوشته شده در   پنجشنبه 11 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode