ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 فروردين 1390     |     کد : 17318

مخالفت انقلابيون ليبي با تصميم غربي‎ها در نشست لندن

سخنگوي انقلابيون ليبي با اشاره به نشست غربي‎ها در لندن درباره قذافي، با تصميم آنان مخالفت كرد و گفت غربي‎ها بايد تصميم محاكمه قذافي را اتخاذ كنند نه تبعيد وي به خارج از ليبي را.

 سخنگوي انقلابيون ليبي با اشاره به نشست غربي‎ها در لندن درباره قذافي، با تصميم آنان مخالفت كرد و گفت غربي‎ها بايد تصميم محاكمه قذافي را اتخاذ كنند نه تبعيد وي به خارج از ليبي را.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، در حالي كه انقلابيون ليبي با فتح كامل شهرهاي شرقي در حال نزديك شدن و فتح پايتخت اين كشور هستند، كشورهاي غربي در نشست لندن براي فراري دادن معمر القذافي، ايده انتقال قذافي به خارج از ليبي تحت پوشش تبعيد را مطرح كردند.

در وضع كنوني كه انقلابيون ليبي بسرعت به بخش شرقي اين كشور از جمله شهر "سرت " زادگاه "معمر قذافي " پيشروي كرده‌اند، وزراي امور خارجه و نمايندگان حدود 40 كشور و مقامات ارشد سازمان ملل و برخي سازمان‌هاي منطقه‌اي عصر امروز براي بررسي تحولات جاري در ليبي گرد هم آمدند و اعلام كردند كه حاضرند امكان زندگي در خارج از ليبي را براي قذافي فراهم كنند.

شمس الدين عبدالملا سخنگوي شوراي ملي انتقالي ليبي در بنغازي با اعلام مخالفت اين شورا با اين تصميم، از غربي‎ها انتقاد كرد و گفت، آنان بايد تصميم محاكمه قذافي را به اتهام ارتكاب به جنايات جنگي اتخاذ كنند نه اينكه پيشنهاد تبعيد را به وي ارائه كنند.

سخنگوي انقلابيون ليبي افزود: يايد اتهام قذافي به ارتكاب جنايات جنگي مطرح شود نه پيشنهاد تبعيد... اين موضوع غيرقابل‎مذاكره است.

شمس الدين عبدالملا افزود: دو نكته غيرقابل مذاكره است؛ يكي تحت پيگرد قرار گرفتن قذافي و فرزندان و عوامل وي و ديگر حفظ يكپارچگي ليبي به پايتختي طرابلس و عدم دوپارگي آن ميان طرفداران قذافي و مخالفان آن.

بر اساس اين گزارش، در نشست امروز گروه تماس ليبي در لندن، "هيلاري كلينتون "، "ويليام هيگ " و "آلن ژوپه " وزراي امور خارجه سه كشور آمريكا، انگليس و فرانسه و وزراي خارجه شماري از كشورهاي اروپايي حضور داشتند.

به گزارش رويترز، ايتاليا ايده توافق سياسي براي پايان دادن به بحران ليبي را كه توقف سريع جنگ و تبعيد قذافي را در خود دارد، پيشنهاد گفت‎وگو ميان گروه‎هاي مخالفت و زؤساي قبايل را ارائه كرده است در حالي كه درگيري‎ها هنوز در اين كشور ميان نيروهاي قذافي و انقلابيون ادامه دارد.

در همين خصوص، هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا در نشست امروز گروه تماس ليبي در لندن، بر تداوم حملات نيروهاي خارجي به مواضع ديكتاتور ليبي تاكيد و اعلام كرد كه حمله به قذافي تا زمان توقف حملات به شهروندان ليبي ادامه مي‎يابد.


نوشته شده در   چهارشنبه 10 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode