ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 مرداد 1395     |     کد : 172928

برگزاری جشنواره مشق عشق در ملکان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره خوشنویسی 'مشق عشق' با محوریت شهدای مدافع حرم در شهرستان ملکان خبر داد.



به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجانشرقی؛محمدپور گفت: هویت، یکی از مهم ترین ارکان تشکیل دهنده تمدن هر ملت است و در این میان، زبان هنر به‌عنوان محور فرهنگ و بعد مهمی از میراث هر ملت نقشاساسی و تعیین کننده در شکل گیری آن ایفا می‌کند. وی افزود: پیشینه عظیم فرهنگی ایران نیز که از گذشته تا به امروز با داشتن شاخص ها و مولفه های ارزشمندی همچون فرهنگ شهادت و ایثار که از شاخصه های جامعه اسلامی ایرانی ماست درقالب هنرحماسی و ارزشی به حیات خود ادامه داده و امروزه وظیفه هنرمندان و اهالی فرهنگ را به‌عنوان میراث داران این گنجینه کهن در پاسداری و گسترش این هویت ملی میان آحاد مردم، سنگین تر می سازد. محمدپورتاکید کرد: به همین مناسبت و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب خلق آثار فاخر خوشنویسی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملکان دومین جشنواره استانی خوشنویسی مشق عشق را با محوریت شهدای مدافع حرم و علی به خصوص شهید 'حاج سیدرضا مراثی' در هفته دفاع مقدس برگزار می‌کند. وی، موضوعات جشنواره را شامل بیانات معصومین (ع)، بزرگان و اشعار و ابیات ترکی و فارسی در موضوع فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.

محمدپورهمچنین خلق آثار خوشنویسی فاخر جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی هرچه بیشتر جامعه هنری و آحاد مردم با ادبیات حماسی ایران اسلامی و گرامی داشت خوشنویسان مطرح و معرفی خوشنویسان مستعد جوان و نوجوان استان را از اهم اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد. جشنواره 'مشق عشق' در دوبخش غیر رقابتی ویژه اساتید و پیشکسوتان، به صورت دعوتی و به منظور شرکت در نمایشگاه و بخش رقابتی ویژه کلیه خوشنویسان استان آذربایجان شرقی در تمام مقاطع خوشنویسی برگزار می‌شود و هر هنرمند مجاز است در هر رشته حداکثربا ۲ اثر شرکت کند.  شرکت در جشنواره برای خوشنویسان استان در تمام مقاطع خوشنویسی و رده های سنی آزاد است و علاقمندان می توانند آثار خود را تا بیست و پنجم شهریورماه جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در ملکان، خیابان لاله، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملکان ارسال کنند.


نوشته شده در   يکشنبه 24 مرداد 1395  توسط   ملکان ملکان   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode