ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 فروردين 1390     |     کد : 17171

شناسايي عظيم الجثه ترين خرس جهان

محققان اعلام کردند عظيم الجثه ترين خرس جهان که از يک خرس معمولي بزرگتر بوده و يک خرس قطبي در برابر آن بسيار کوچک است را شناسايي کرده اند.

جام جم آنلاين: محققان اعلام کردند عظيم الجثه ترين خرس جهان که از يک خرس معمولي بزرگتر بوده و يک خرس قطبي در برابر آن بسيار کوچک است را شناسايي کرده اند.
به گزارش خبرگزاري مهر، يک خرس صورت کوتاه متعلق به آمريکاي جنوبي رکورد بزرگترين خرس جهان را شکسته و آن را به خود اختصاص داد.

اين خرس در هنگام ايستادن 3/3 متر ارتفاع داشته و وزن آن در حدود هزار و 600 کيلوگرم بوده است. اين خرس که در دوره پليستوسن در آرژانتين زندگي مي کرده است از بلندترين خرسهاي کنوني نيز بلندتر بوده است.

ابعاد عظيم بدن به اين جاندار در نجات آنها از دوراني که در آن تمامي جانداران در حال انقراض بوده اند بسيار تاثيرگذار بوده است. به گفته دانشمندان در آن دوران اين خرس بزرگترين و قدرتمند ترين شکارچي خشکي در جهان بوده است که هيچ نگراني از خورده شدن توسط جاندار ديگري را نداشته است.

محققان دانشگاه تنسي شرقي پس از بررسي بقاياي فسيلي به جا مانده از اين خرس موفق به ارائه اين اطلاعات درباره عظيم ترين خرس جهان شدند. اين فسيل در شهر "لا پالا" کشف شده است. بررسي هفت استخوان اصلي در اين فسيل توانست ابعاد واقعي بدن اين جاندار را مشخص کند.

خرس مورد بررسي دانشمندان با وجود زخمهاي زيادي که در طول زندگي برداشته بود، توانسته بود عمر طولاني را پشت سر بگذارد. فسيل مورد بررسي نشانه هايي از زخمهايي عميق را بر بدن خرس به همراه داشته است. دانشمندان منشا دقيق اين زخمها را نمي دانند اما گمان مي برند نبرد ميان خرسهاي نر با يکديگر مي تواند يکي از عوامل ايجاد اين زخمها باشد.

بر اساس گزارش ديسکاوري اين خرس که از دسته خرسهاي Tremarctines به شمار مي رود تنها يک گونه نماينده مدرن دارد، خرس عينکي که با گذشت زمان و انتخاب طبيعي ابعاد بدنش کوچکتر شده است.


نوشته شده در   شنبه 6 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode